Anamaria Marinca îi premiază pe Marian Crişan şi Cristi Puiu la Wiesbaden

de Marian Ţuţui în 14 Apr 2011
Anamaria Marinca îi premiază pe Marian Crişan şi Cristi Puiu la Wiesbaden

Regizorul Marian Crişan a obţinut Premiul oraşului Wiesbaden pentru cea mai bună regie şi suma de 7.500 de euro pentru filmul Morgen (România- Franţa- Ungaria 2010), în cadrul Festivalului Filmului Central si Est-European. Motivaţia juriului a fost "poezia unor simple relaţii umane, respectul şi iubirea pe care filmul o aduce în faţa personajelor sale, precum şi descoperirea laturii comice în viaţa cotidiană deseori dramatică". Cristi Puiu a obţinut o menţiune a juriului pentru filmul său Aurora (2010, România- Franţa- Elveţia- Germania), iar Peter Kerek a obţinut pentru Pepsi Premiul Fundaţiei BHF- Bank pentru cel mai bun film de scurtmetraj al unei şcoli de cinema non-germane.

Participarea românească a fost numeroasă la acestă a 11-a editie a Festivalului Filmului Central si Est-European, care a avut loc între  6 şi 12 aprilie la Wiesbaden. În program au mai fost câteva filme româneşti iar din juriul principal a făcut parte cunoscuta actriţă Anamaria Marinca.

Institutul Cultural Român din Berlin a organizat un panel dedicat Noului cinematograf românesc. Unul dintre invitaţii speciali a fost Arhiva Naţională de Filme. Acum doi ani organizatorii au avut iniţiativa ca o arhivă de filme din Estul Europei să prezinte un program de două ore cu filme vechi, reprezentative. Dupa Polonia şi Serbia a venit rândul României. Arhiva Naţională de Filme a prezentat sub titlul "Umor românesc" nouă scurtmetraje. Între acestea au fost patru desene animate: Haplea (1927, r. Marin Iorda) - primul desen animat românesc păstrat, Scurtă istorie (1957) şi Şapte arte (1958) ale lui Ion Popescu-Gopo, Maratonul Penelopei (1980, r. Luminiţa Cazacu) împreună cu două reclame animate, Adam şi Eva  (1969, r. Olimp Vărăşteanu) şi Noe (1970, r, Liviu Ghigorţ), două filme de ficţiune de scurtmetraj: Gogulică cheferist (1929, r. Cornel Dumitrescu) şi Vizită (1952, r. Jean Georgescu), ca si două documentare: Rapsodie rustică (1945, r. Jean Mihail) şi Stuf (1966, r. Titus Meszaros), în care imaginaţia şi umorul realizatorilor a transformat două filme de propagandă în valori perene.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells