Premiera în România a lui Inferno, a treia ecranizare după romanele lui Dan Brown după Codul lui Da Vinci şi Îngeri şi Demoni, a fost deja stabilită pentru 25 decembrie 2015. Mai sunt mai bine de doi ani până atunci, dar iată că Cinemagia, care a citit romanul publicat în luna mai, sondează deja potenţialul cinematografic al ecranizării. Află din materialul de mai jos avantajele şi dezavantejele noului proiect regizat de Ron Howard, cu Tom Hanks revenind în rolul expertului în simboluri Robert Langdon.
Au trecut zece ani de când Dan Brown lua lumea întreagă pe nepregătite cu mega-bestsellerul său "Codul lui Da Vinci", devenit una dintre cele mai populare apariţii editoriale din istorie. Trei ani mai târziu apărea pe ecrane versiunea pentru cinema, care, cu un buget de 125 de milioane de dolari, şi-a purtat spectatorii printre comorile Luvrului şi prin istoria celei mai importante personalităţi a creştinătăţii până a încasat 760 de milioane de dolari în lumea întreagă.
Inferno mută centrul atenţiei din Paris sau Roma în alte două oraşe-cheie ale artei, Florenţa şi Veneţia. Interesant este şi faptul că Dan Brown, cunoscut şi pentru câteva SF-uri sau thrillere tehnologice, întoarce privirea de la trecut şi priveşte în viitor, abordând o temă ce ar putea ridica întrebări dificile conducătorilor marilor naţiuni ale lumii.
Iată sinopsisul filmului: Profesorul Robert Langdon (Tom Hanks) este din nou atras într-un mister aproape imposibil de dezlegat şi într-o cursă contracronometru pentru salvarea întregii lumi. Sub semnul uneia dintre cele mai misterioase şi longevive capodopere ale literaturii, Infernul lui Dante Alighieri, aventurile la Florenţa ale reputatului profesor au ca scop oprirea unui act terorist ce va afecta soarta fiecărei persoane de pe glob. Descoperiri futuriste ale ştiinţei, picturi nemuritoare şi explorarea unora dintre cele mai celebre clădiri ale frumosului oraş italian punctează goana lui Langdon spre un deznodământ care ar putea schimba omenirea o dată pentru totdeauna.
Structura romanului este în egală măsură un avantaj şi un dezavantaj în ceea ce priveşte transformarea sa în film. La fel de alertă ca şi cele trei predecesoare ale sale (The Lost Symbol trebuia să fie ecranizat de Sony Pictures, dar studioul de producţie a preferat subiectul mai actual şi mai internaţional al lui Inferno), aventura florentino-veneţiană a lui Robert Langdon poate arăta foarte bine pe marele ecran, Dan Brown aruncând laolaltă oameni de ştiinţă săriţi de pe fix, urmăriri prin oraşe milenare, asasini şi misterioase indicii dezlegate la marele fix de eroul său. Din păcate structura romanului este absolut identică cu a lui The DaVinci Code şi a lui Angels & Demons, ceea ce îi va nemulţumi cu siguranţă pe critici.
Sperăm măcar că Tom Hanks, care a devenit în 2009 cel mai bine plătit actor de la Hollywood datorită celor 50 de milioane de dolari primite pentru Angels & Demons, va scăpa de frizura leonină atât de ridiculizată în primele două ecranizări. În orice caz, este clar că Inferno îi va consolida lui Hanks statutul de campion al încasărilor: până în 2012, filmele sale încasaseră 4,2 miliarde de dolari în SUA şi 8,5 miliarde în lumea întreagă, cifre ce-l aşează pe locul fruntaş într-un top al actorilor cu cele mai mari încasări cumulate în întreaga carieră.
Inferno va începe producţia cândva în vara anului viitor pentru o premieră mondială în decembrie 2015. Ceilalţi actori ai producţiei nu au fost anunţaţi până în acest moment.
Părerea ta
Spune-ţi părerea