Revista americană Entertainment Weekly a publicat clasamentul celor mai bune zece filme care s-au lansat anul acesta la cinema. Lista cuprinde, cum era de așteptat, producția cu Oscar pentru film străin (în SUA lansată pe 27 ianuarie), dar și filme cu supreroi, filme de acțiune, documentare și, în capul listei, un horror independent de debut.
Locul 10. The Commune/Comunitatea
Iubirea nu e niciodată necondiționată, dar cel puțin este un subiect fertil pentru regizorul danez Thomas Vinterberg (The Hunt, Far From the Madding Crowd), care își valorifică propria experiență din copilărie pentru a descrie acest portret dulce-amar al unei familii înstărite care trece prin experiența unui trai comunitar, în Copenhaga anilor 1970.
Locul 9. I Am Not Your Negro
Documentantarul lui Raoul Peck este creditat drept o poveste biografică a vieții autorului afro-american James Baldwin, așa cum și-o povestește cu propriile cuvinte. Însă nu după mult timp, devine ceva mult mai dureros: un apel răsunător la conștientizarea unei istorii tragice a problemelor rasiale și a drepturilor civile.
Locul 8. Kedi
Felinele fără stăpân din Istanbul sunt vedetele filmului regizoarei Ceyda Torun. Pisicile nu sunt vagaboande, sunt mai degrabă comunitare, deși sunt de fapt pretextul pentru o incursiune în viața zilnică a unuia dintre cele mai vechi orașe europene.
Locul 7. John Wick 2
Mai întâi i-au ucis câinele. Apoi i-au vandalizat mașina. Prin motivul pentru răzbunarea brutală, cu pumni și gloanțe, John Wick seamănă cu Hamlet. Dar ținând cont de garderoba lui Keanu Reeves, plus stocul de arme și dârzenia de robot, acesta este apogeul de acțiune al lui Reeves. Treaba lui Wick este să omoare... și treaba merge bine.
Locul 6. Colossal
Regizorul spaniol Nacho Vigalondo ofera un amestec monstruos din toate: o Anne Hathaway alcoolică, șopârle kaiju uriașe care strivesc orașul Seoul, roluri secundare lui Dan Stevens și Jason Sudeikis, și o poveste de comedie horror cu un cadru supranatural care ar putea fi, poate, singurul subiect original pe celuloid de anul acesta.
Locul 5. The Lost City of Z
Adaptarea magistrală și remarcabilă a lui James Gray a best-seller-ului despre exploratorul britanic Percy Fawcett și despre căutarea acestuia a unui oraș pierdut din Amazon este o poveste de modă veche plus o notă de nebunie de secolul XXI. Cine mai are ezitări față de capacităţile lui Charlie Hunnam ca protagonist de acţiune, ar trebui să nu le mai aibă de acum înainte.
Locul 4. Obit
Nimeni nu traiește veșnic. Iată un documentar despre rubrica de anunturi decese și comemorari a The New York Times și despre oamenii care o realizeaza, așa numita brigadă a mortii, un film care - în pofida subiectului - celebrează viaţa.
Locul 3. The Salesman
Producţia cu Oscar pentru Cel mai bun film străin de anul acesta, filmul maestrului iranian Asghar Farhadi (A Separation) sondează profunzimile luptei unui cuplu căsătorit cu consecințele unui gest violent. Filmul se construiește încet, și culminează cu o lovitură de knock-out.
Locul 2. Wonder Woman
După ceva așteptare, iată filmul DC care să închidă toate gurile rele. Diana Prince, o amazoană printre Avengeri, Gal Gadot radiază o carismă electrică de o putere care te face, o clipă, să crezi, că Primul Război Mondial a putut fi câștigat de o femeie-războinic îmbrăcată în armură antiglonț. Tocmai s-au născut o stea și o serie noi de filme.
Locul 1. Get Out
Filmul de debut al lui Jordan Peele, original și îndrăzneț, nu este lipsit de stângăciile primului film al unui regizor. Discuțiile cam directe despre rasă, sex și despre autopercepție reprezintă, simultan, satiră și omagiu filmului horror clasic: Guess Who s Coming to Dinner se întâlnește cu I Spit on Your Grave.
Părerea ta
Spune-ţi părerea