The Sisters Brothers: western-ul în accepțiune europeană

de Gloria Sauciuc în 14 Apr 2019
Lansat la American Independent Film Festival, filmul turnat parțial în România va avea premiera pe marile noastre ecrane pe 19 aprilie, nerecomandat sub 15 ani

Westernul The Sisters Brothers, turnat pațial în România, cu Joaquin Phoenix și John C. Reilly protagoniști, a deschis vineri la București American Independent Film Festival, în prezența regizorului francez Jacques Audiard (Palme d'Or pentru Dheepan în 2015, Ursul de Aur în 2005 pentru De battre mon coeur s'est arrêté).

Jacques Audiard conturează, pe fundalul Vestului Sălbatic, aceeaşi temă culturală europeană a binelui nuanţat, a evoluţiei de personaj şi a unor valori contemporane complexe.

Western cu elemente de dramedie, filmul este o încercare îndrăzneaţă pentru regizorul francez Jacques Audiard, care nu merge pe tiparul westernurilor tradiţionale, ci combină stilul dramatic şi complexitatea personajului care e marca lui (să ne amintim de filmele Un prophète, 2009, De battre mon coeur s'est arrêté) cu notele comice, totul pe fundalul goanei după aur din America secolului XIX. Rezultatul este captivant de urmărit.

Fraţii Sisters, doi bandiţi de western, îşi descoperă - unul mai mult, celălalt mai puţin - latura sensibilă şi morală. Fireşte, călare şi printre împuşcături. Nu că bandiţii nu ar putea avea o latură morală, dar dacă genul acesta de dileme merge la un tânăr european, new-yorkez sau la un imigrant de pe străzile Europei, pentru fanii westernului este o digresiune care surprinde când are loc în faţa saloon-ului.

Datorită romanului semnat de Patrick deWitt pe care îl ecranizează, în film nu lipsesc note culturale şi politice: în centrul intrigii se află un personaj interesant, om de ştiinţă (chimistul jucat de Riz Ahmed), cu ideile unei societăţi ideale şi utopice.

Tema mântuirii morale a unui personaj care îşi descoperă conştiinţa este vizibilă şi aici, ca în mai toate filmele cineastului Jacques Audiard. Personajele au o profunzime interesantă şi de multe ori chiar aceasta e sursa comicului. Şi finalul este unul fericit, însă nu e un happy-end de Hollywood, ci un happy-end înţelept al filmului european: Audiard nu îşi omoară personajele, le lasă să „crească”.

Scenografia este la înălţime şi i-ar face invidioși pe un Clint Eastwood sau John Ford, la fel realismul scenelor cu împuşcături, dar acţiunea filmului şi structura dramatică au puţine în comun cu un western.

Peisajele ar tăia răsuflarea dacă li s-ar da mai multă importanţă, pentru că - deşi plasat în munţii şi în preeriile Oregonului - acţiunea ar putea încăpea pe o scenă de teatru.

Gros-planul este aproape inexistent cu excepţia scenei de la început şi a perspectivei casei părinteşti, Audiard fiind interesat de dialogurile dintre cei doi frați Sisters și psihologia lor.

Exploreaza subiecte similare:

Les frères Sisters, Jacques Audiard, Dheepan, De battre mon coeur s'est arrêté, Joaquin Phoenix, John C. Reilly, Riz Ahmed

Alte știri din cinema

Horror-ul Blestemul femeii care plânge aduce teroarea în cinematografe, din 19 aprilie

Ferește-te de groaznicul ei voal!

Un nou film Thor este în cărţi, cu Taika Waititi la cârmă

Informaţia vine de la interpreta lui Walkyrie, Tessa Thompson

Avengers: Endgame are cel mai bun final din MCU, spune Robert Downey Jr.

Downey Jr. este singurul actor din distribuţie care a primit integral scenariul înainte de începerea filmărilor

Serialul Netflix The Witcher se lansează spre finalul anului

Henry Cavill este Geralt de Rivia, un vânător de monştri mutant într-o lume fantastică

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells