Chiar dacă nu a câştigat trofeul pentru Cel mai bun film, compania Netflix se poate considera vedeta ultimei ediţii a galei premiilor Oscar prin filmul Roma, ce a obţinut trei statuete, la care se adaugă şi premiul pentru cel mai bun scurtmetraj documentar Period. End of Sentence. Este o victorie majoră pentru compania de streaming într-un domeniu aflat în schimbare, o schimbare ce nu este văzută cu ochi buni de către o parte a industriei cinematografice.
Printre cei care nu apreciază eforturile acestor companiii de a obţine premii cu greutate, rezervate până acum producţiilor cinematografice, se află şi Steven Spielberg. Cineastul s-a plasat în fruntea unui grup de membri ai industriei, scrie TheHollywoodReporter.com, şi vrea să propună Academiei Americane de film la următoarea întrunire o regulă strictă pentru filmele companiilor de streaming online – ca acestea să ruleze cel puţin patru săptămâni în cinematografe pentru a putea fi nominalizate la Oscar.
Iniţiativa lui Spielberg a creat o nouă controversă în mediul online. O parte dintre cei care activează în industrie sunt de acord cu el şi spun că trebuie făcută o distincţie clară, şi la nivelul marilor premii, între filmele create pentru formatul de televiziune şi cele făcute pentru sala de cinema. Alţii, însă, precum regizorul Richard Shepard, sunt de părere că „filmele bune sunt bune indiferent unde sunt difuzate”. „Într-o lume în care avem mai mult Jurassic Park-uri decât producţii ca Shirkers [un documentar independent aclamat la Sundance 2018, n. red.], Netflix acoperă un gol. Iubesc marele ecran, dar şi mai mult iubesc povestea – inima unui film”, a mai spus Shepard.
Părerea ta
Spune-ţi părerea