Nicholas Pinnock: "Uneori un 'nu' te ajută mai mult decât un 'da'"

de Ştefan Dobroiu în 6 Apr 2023
Actorul din Django vorbeşte cu Cinemagia despre lunile petrecute la filmări în România

Din 24 aprilie, în premieră și în exclusivitate în România, serialul Django va fi disponibil online în Aplicația Focus Sat și difuzat de Focus Sat TV, cu episoade în premieră în zilele de luni și joi de la 21:30. Cinemagia a profitat de ocazie pentru a-l intervieva pe Nicholas Pinnock (am aflat inclusiv părerea lui despre palincă!), interpretul unui personaj central din acest serial filmat integral în România şi prezentat drept un "western incluziv, feminist, contemporan, care pune sub semnul întrebării standardele acestui gen cinematografic".

Acţiunea din Django are loc în primii ani de după Războiul Civil american, război care ar fi trebuit să schimbe în bine statutul comunităţii afroamericane din sudul Statelor Unite. Când acest lucru nu se întâmplă, vizionarul John Ellis (Nicholas Pinnock, foto centru) creează New Babylon, un orăşel în care oricine, indiferent de rasă, identitate şi statut social, este primit cu braţele deschise. Aici ajunge într-o zi Django (Matthias Schoenaerts), un pistolar disperat să-şi regăsească fiica dispărută cu ani în urmă. Un cuvânt important de spus în poveste îl are şi Elizabeth (Noomi Rapace), o influentă femeie dintr-un oraş învecinat al cărei puritanism o face să-şi dorească obsesiv ştergerea de pe faţa pământului a întregului New Babylon.

Iată ce are de spus Nicholas Pinnock, pe care noi îl recomandăm şi în serialul For Life/Pe viaţă (cronica noastră aici), despre Django şi cum revoluţionează el western-ul. 

Ce ai simţit faţă de personajul tău prima oară când ai citit scenariul?
Mi-a fost frică de el. Am nevoie să îmi fie frică de personaje ca să le pot interpreta. Am nevoie să simt acea teamă, acea trepidaţie că nu am să fiu în stare să comunic acele lucruri minunate pe care creatorii serialului au vrut să le transmită publicului. Dacă simt asta, trebuie să joc rolul! Prin urmare mi-a fost frică de el pentru că este un personaj atât de complex şi atât de minuţios explorat în toate detaliile. A fost nevoie de şase întâlniri cu echipa serialului pentru a obţine rolul. Mai întâi am avut nevoie să înţeleg foarte, foarte bine personajul şi să mă conving că pot lucra cu această echipă. Şi echipa a trebuit să se convingă că într-adevăr eu sunt cea mai potrivită persoană să joace rolul.

Ce fel de întrebări ai pus în timpul acestor întâlniri?
Au fost multe întrebări despre lumea din serial şi locul exact pe care John îl ocupă în acea lume şi în mijlocul celorlalte personaje. John este un personaj central, fără el nu ai avea poveştile celorlalte personaje. Antagonista, Elizabeth, este acolo din cauza lui. Protagonistul serialului, Django, este acolo pentru că vrea să-l ucidă. Sarah, cealaltă protagonistă, este acolo pentru că urmează să se mărite cu el. Prin urmare, John este în centrul a tot ce se întâmplă. Lumea din serial este centrată pe el, prin urmare era extrem de important să înţeleg foarte bine această lume pentru a mă convinge că pot oferi personajului tot ce era necesar pentru a aduce plus-valoare proiectului. Dar da, mi-a fost foarte teamă de el şi încă nu sunt convins că am reuşit să comunic tot ce se aştepta de la mine. Acum nu pot decât să sper că am reuşit.

Ai menţionat lumea din serial. Crezi că societatea de azi ar putea să ia exemplu de la New Babylon?
New Babylon este locul unde oamenii care nu se simt acceptaţi nicăieri se duc ca să se simtă acceptaţi. Şi cred că mulţi oameni din societatea de azi simt că nu sunt acceptaţi. De exemplu comunitatea trans, care încă luptă să-şi afle locul în lume. Vocea comunităţii trans e tot mai puternică şi ar trebui să o ascultăm, chiar dacă uneori este dificil, chiar dacă nu înţelegem întotdeauna pronumele pe care le foloseşte. Trebuie să ascultăm şi să încercăm să înţelegem. În serial vedem reprezentanţi ai acestei comunităţi care a fost printre noi de secole, doar că nu au fost văzuţi şi arătaţi. Nu au fost niciodată reprezentaţi în genul western!

Triburile de amerindieni recunosc bărbatul, femeia, dar şi un alt treilea gen, intersex, iar cei care se identifică cu acest al treilea sex sunt adulaţi, sunt un motiv de mândrie pentru trib. În societatea noastră, în schimb, sunt trecuţi cu vederea şi marginalizaţi, chiar ridiculizaţi. Ce face serialul este să pună aceşti oameni marginalizaţi şi trecuţi cu vederea în lumina reflectoarelor. Timp de decenii western-ul a promovat doar bărbaţi albi heterosexuali, numai ei erau eroii. Femeile, homosexualii şi lesbienele, afroamericanii au fost întotdeauna surghiuniţi în fundal sau au fost antagonişti sau personaje pasive. În Django are loc o rocadă care reflectă lumea de azi. Aceşti oameni au acum o voce şi nu au mai fost reprezentaţi într-un western până acum.

În Vestul sălbatic numai 20% din populaţie era formată din albi de provenienţă europeană, ceilalţi 80% erau afroamericani, mexicani şi indieni. Printre ei, femei, lesbiene, homosexuali şi transsexuali. Cum este posibil să îi remarcăm pe aceşti oameni abia acum, în 2023, deşi au fost printre noi dintotdeauna? Acesta este un aspect care m-a marcat atunci când am citit scenariul prima oară. Ceva atât de important a fost exclus din ceea ce vedem de obicei, ceva ce ar fi trebuit să fie acolo, dar era trecut cu vederea.

Ai filmat o lungă perioadă de timp în România. Ce poţi spune despre această experienţă?
Iubesc la nebunie România. De fapt este a doua oară când filmez aici, am mai fost în România când am jucat într-un alt western, The Keeping Room. M-am îndrăgostit de România atunci, acum zece ani, şi m-am reîndrăgostit încă şi mai puternic acum. Infrastructura din industria filmului este impresionantă şi aveţi aici unele dintre cele mai bune echipe de producţie cu care am lucrat vreodată. Am fost impresionat de cât de prietenoşi sunt oamenii, m-am simţit extrem de binevenit, iar asta e important atunci când călătoreşti mult şi petreci luni de zile departe de casă, într-o ţară a cărei limbă nu o înţelegi. Este minunat când oamenii te primesc cu braţele deschise şi te invită la ei acasă la mici şi sarmale şi la băutura aceea toxică (n.r. - palincă) care te doboară numai dacă o miroşi. A fost minunat.

În România sunt mulţi tineri actori care nu găsesc de muncă după ce termină facultatea. Ai un mesaj pentru ei?
Dacă într-adevăr asta e pasiunea lor, să nu se oprească niciodată. Am avut lungi perioade în care nu am avut roluri. Am avut primul rol la 12 ani, acum 38 de ani, şi au fost mulţi ani în care nu am avut de lucru. Odată am stat pe bară doi ani, a trebuit să mă angajez într-un hotel. Într-o altă pauză am fost profesor de actorie. Dar pasiunea mea pentru actorie a supravieţuit şi am perseverat. Cred că un sfat pe care l-aş da tinerilor actori ar fi acesta: "nu trebuie să spui 'da' la orice ofertă". Trebuie să alegi cu grijă, pentru că uneori un "nu" te ajută mai mult decât un "da". Uneori, ceea ce ajungi să nu joci poate să-ţi influenţeze cariera mai mult decât ceea ce joci.

Pe 24 aprilie, primele două episoade ale serialului Django vor intra în Biblioteca VOD din Aplicația Focus Sat și vor putea fi vizionate oricând și de oriunde, de pe orice tip de dispozitiv smart. Iubitorii serialelor europene pot explora Biblioteca VOD din Aplicația Focus Sat în care vor descoperi universul captivant Canal+ Original. Cei care nu sunt clienți Focus Sat au posibilitatea să testeze gratuit timp de 7 zile Aplicația Focus Sat.

Exploreaza subiecte similare:

Nicholas Pinnock, Noomi Rapace, Lisa Vicari, Matthias Schoenaerts, For Life, Django, The Keeping Room

Alte știri din cinema

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte

La Chimera, un film despre jefuitorii de morminte din Italia anilor '80, care furau artefacte din mormintele etrusce pentru a le vinde pe piața internațională, se poate vedea în cinematografe

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later

Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells