Dominaţia Disney la box-office-ul global, ca şi planurile sale de a depăși Netflix, vor fi în centrul discuției în perioada următoare, atunci când se vor publica rapoartele companiei, cu filme precum Avengers: Endgame și The Lion King aflate în spatele celui mai bun an al Disney pe marele ecran.
Preţul acţiunilor gigantului pe piaţa de entertainment a crescut cu peste un sfert din valoarea de piaţă anul trecut, reuşind să ajungă la o valoare de 260 de miliarde pe piaţă, pe măsură ce continuă să domine cinematografele în timp ce îşi pregăteşte viitoarele lansări în streaming și strategia în cursa pentru supremație cu concurentul Netflix, gigantul streamingului, scrie publicația The Guardian.
Săptămâna trecută Disney, care îşi va anunţa zilele acestea ultimele rezultate trimestriale, și-a depășit propriie recorduri de box-office, cu încasări de 7,67 miliarde după abia şapte luni. Avengers: Endgame a depăşit Avatar ca filmul cu cele mai mari încasări din toate timpurile (2,8 miliarde). Disney a egalat deja recordul de patru blockbustere cu încasări de peste un miliard (Captain Marvel, Aladdin, Regele Leu) şi cu noi blockbustere pe cale să doboare noi recorduri – viitoarele Frozen 2 și Star Wars: The Rise of Skywalker.
Dominaţia Disney la box-office şi planurile sale vizavi de propria platformă de streaming, viitorul contracandidat al Netflix, vor fi în centrul discuțiilor, atunci când îşi va anunţa cele mai recente rezultate săptămâna aceasta, cu producţii variind de la Avengers: Endgame la Lion King având rezultate extraordinare pe marele ecran.
Preţul acţiunilor pe piaţa media a crescut cu peste un sfert de-a lungul ultimilor ani pentru Disney, ajungând la 260 de miliarde de dolari pe piaţa de acţiuni, suficient cât să domine sălile de cinematograf.
Forţa studiourilor Disney, care după înţelegerea de 71 de miliarde de a achiziţiona Fox (cu francizele X-Men și Deadpool) controlează 40% din piaţa de film din Statele Unite, vine dintr-o evaluare atentă a calităţii conţinutului. Compania se bucură de rezultatele unei campanii de şase ani de achiziţionare a unor studiouri mai mici, dar de top: Pixar, autorul a ToyStory (7,4 miliarde dolari), Marvel Studios (4 miliarde dolari), Lucasfilm, cu Star Wars (de 4 miliarde dolari), asta în decursul anilor 2006-2012. Totuşi, este anticipată şi o uşoară scădere în profituri, pe măsură ce studiourile vor cheltui excesiv pe intrarea în piaţa globală de streaming, dominată de Netflix şi de Amazon, Disney urmând sădeschidă un serviciu similar pe piaţa din Statele Unite pe 12 noiembrie (este vorba de serviciul de streaming Disney +).
Disney și-a cotat propriul serviciu de streaming la un preţ per acţiune de circa 7 dolari, aproape jumătate din cea a Netflix, şi este gata să accepte sute de milioane în pierderi, asta înainte de a intra pe profit, lucru estimat în 2024. Luna trecută, totuşi, Netflix a pierdut 18 miliarde de dolari după ce a pierdut masiv abonaţi în SUA, pentru prima oară în ultimii opt ani. Concurenţa va creşte anul viitor, după ce şi NBC Universal, HBO Max şi Apple vor intra pe piaţa de streaming.