Animaţii ca în „Natural Born Killers” pentru thrillerul independent „Terapie pentru crimă”

de Cinemagia în 2 Oct 2014
Debutul în film al cântăreţei Claudia Pavel va putea fi urmărit în aproximativ 30 de săli de cinema din toată ţara, din 3 octombrie

Terapie pentru crimă”, debutul pe marele ecran al cântăreţei Claudia Pavel (Cream), este un thriller cu elemente parodice și inserții animate. Lansarea în cinematografele din toată ţara este programată vineri, pe 3 octombrie. Scenaristul şi regizorul Kiki Vasilescu a fost inspirat de filmul Natural Born Killers, atunci când a decis să includă câteva secvenţe animate în filmul său.

„Cele două feline, Creaţa Cream și pisica roșcovană, par să facă dreptate discriminărilor! După părerea psihanalistului (din scenariu), noi femeile nici să omorâm nu suntem în stare!”, scrie Irina Margareta Nistor despre film.

„Logica poveștii spuse de desenul animat este că reprezintă de fapt ceea ce se află în mintea protagonistei”, explică regizorul Kiki Vasilescu. Înainte de începerea filmului, pe generic, animaţiile spun povestea copilăriei Matildei, protagonista, creând contextul ce va motiva mai târziu pornirile Matildei de a deveni un asasin plătit.

Desenele sunt făcute în alb şi negru de către Mirel Drăgan, animate de Kiki Vasilescu, cel care a dat şi o coloratură albastră - angoasantă şi onirică - secvenţelor animate. Un scurt fragment poate fi urmărit în clipul de mai jos.

Criticul de film Irina Margareta Nistor a văzut varianta work in progress a filmului Terapie pentru crimă la Festivalul de Psihanaliză şi Film, anul trecut, când animaţiile nu erau încă incluse în film. Luni, 29 septembrie, criticul a urmărit versiunea finală a producţiei, în cadrul avanpremierei de gală, la Cinema Studio. „De cum am revăzut varianta Terapie pentru crimă înnobilată cu niște foarte izbutite desene, semnate de Mirel Drăgan (și susținute de producătorul Dan Burlac), mi-am amintit de o producție cehească, pe care greu o vom uita, pentru că trezește nostalgii. (Îi mulțumesc lui René de la minunatul Centru Ceh pentru promptitudinea cu care mi-a trimis afişul românesc pe care vi-l sharuiesc*)”.

Matilde vrea să devină o „femme fatale” la propriu, o femeie-asasin plătit, aşa cum a văzut în filmele de Hollywood... Aşa că se pregăteşte să devină mercenar, dar nu-i prea iese. Mai ales când în ecuaţie intră un psihoterapeut. Deloc surprinzător, eforturile ei de a deveni asasin plătit sfârşesc în situaţii ilare. Şi, totuşi, noua ei meserie are riscuri: când un alt asasin vrea să-şi elimine concurenţa, amatoarea Matilde devine din vânător, vânat.

Cele două feline, Creaţa Cream și pisica roșcovană, par să facă dreptate discriminărilor! După părerea psihanalistului (din scenariu), noi femeile nici să omorâm nu suntem în stare! Muzica e exact ce trebuie și, ca să mai punem o artă la socoteală, literatură, exact ca la Basic Instinct, cartea Terapie pentru crimă a apărut după film, la Editura Tritonic, semnată în tandem de specialistul în festivaluri și romane polițiste: Bogdan Hrib și regizorul ultraindependent, în curând american, perseverentul și pasionatul Kiki Vasilescu”, a scris Irina Margareta Nistor despre film.

Redăm mai jos notiţele lui Kiki Vasilescu, proaspăt câştigător la CNC al unei finanţări pentru dezvoltarea proiectului de lungmetraj Moartea lui Socrate, pe marginea poveştii conţinute de animaţii.

Avem de a face cu o fetiță, Matilda, al cărei tată a fost un criminal profesionist fără prejudecăți care își lua fiica să îl asiste când se antrena și când avea de dus la îndeplinire un contract. De ziua ei Matilda primește de la tatăl ei o pisicuță. Din cauza riscurilor meseriei, tatăl Matildei moare prematur, iar ultimul cadou pe care i-l făcuse, anume pisicuța, capătă o importanță deosebită pentru mica Matilda. Niște puști care se joacă și ei de-a hoții și vardiștii iau pisicuța Matildei drept țintă și o ucid. Matilda, găsind în ea o forță extraordinară, îi bate de le merg fulgii, deși ea e singură iar ei sunt cu mult mai mari decât ea. Peste ani, la maturitate, este scoasă din sărite de către șeful ei care nu are inimă și cheamă hingherii când lângă biroul firmei se aciuează niște pui de cățel simpatici dar amărâți. Retrezindu-se în ea sensibilitatea față de animale, își face șeful KO care oricum o trata cu dispreț și își și dă demisia cu acea ocazie. Și isprava ei are repercursiuni: este condamnată de tribunal să își trateze pornirile violente la un psihiatru.

Însă Matilda a intrat deja pe o pantă de neoprit, descoperind, odată cu eliberarea oferită de demisie, amintirile, deprinderile și pornirile mai violente din copilărie. Un demon furios pune stăpânire pe Matilda. Precum un războinic adevărat, Matilda se imaginează vopsindu-se în culorile războiului, deși ea în realitate doar se machiază pentru a-și oferi acoperirea perfectă în momentul în care are de dus la bun sfârșit un prim contract de lichidare a unei ținte”.

Terapie pentru crimă, debutul în film al cântăreţei Claudia Pavel, este produs de către Dan Burlac, recent selecţionat la Festivalul de Film de la Toronto pentru întreaga activitate ca producător. Thrillerul va putea fi urmărit în aproximativ 30 de săli de cinema din toată ţara: în reţeaua RADEF, Cinema City, Cortina Digiplex, Colours Cinema etc., din 3 octombrie. În perioada 29 septembrie – 2 octombrie va fi prezentat în avanpremieră, la Cinema Studio din Bucureşti.

 

Iată afişul cehesc amintit de Irina Margareta Nistor

Exploreaza subiecte similare:

Terapie pentru crimă, Claudia Pavel

Alte știri din cinema

Michelle Yeoh, rol major în mini-seria Blade Runner 2099

Mini-seria va fi continuarea directă a lungmetrajului Blade Runner 2049, lansat în 2017 ca un sequel al originalului din 1982

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells