Articole Troy

(2004)

Troia

Ridicarea Troiei

Din Londra, productia s-a mutat apoi pe insula mediteraneana Malta, unde exterioarele orasului Troia au fost ridicate pe 10 acri intr-un zona militara din secolul al XVII-lea, numita Fort Ricasoli. Malta este o tara bogata in artefacte si in relicve arheologice - unele care predateaza evenimentele din Troia cu 2.000 de ani. Echipa de productie a decis ca nici una dintre structurile existente nu aratau ca si cum ar fi existat in 1200 i.C. Ca rezultat, intregul oras a trebuit construit de la baza. Mai mult de 500 de muncitori maltezi au fost angajati si aproape 200 de mesteri englezi au fost adusi pe insula pentru a incepe constructia Troiei la inceputul anului.

In timp ce vanturile puternice, caldura extrema si umiditatea insulei au devastat schema de filmare, punandu-l pe Peteresen zilnic intr-o stare de nesiguranta cu privire la ce filmase pana auzea dimineata buletinul meteorologic, constructia continua in interiorul zonei Ft. Ricasoli. in final, tusele finale au fost aplicate Palatului si strazile Troiei au fost impodobite de decoratorul de Peter Young, castigator doua ori al premiului Oscar, pentru filmarea a doua dintre cele mai marete intrari.

1.200 de figuranti au fost costumati, machiati si coafati pentru o scena in care o cavalcada de cavaleri apolonieni este escorta lui Hector si Paris prin oras in timp ce o prezinta pe Elena poporului troian pentru prima oara. "Publicul vede aceasta lume pentru prima oara cand Elena este prezentata orasului", comenteaza Phelps, "iar ca spectator, ar trebui sa aiba aceeasi reactie ca si Elena cand il vede pentru prima oara. Trebuie sa se comporte ca in fata unei minuni."

Young a vrut ca strada pe care coboara procesiunea sa ofere spectatorilor o prima imagine multidimensionala a caracterului orasului. "Pentru a aduce cladirile la viata a trebuit sa includem acele detalii care fac ca un oras sa arate locuit", remarca el. "Nu ar fi suficient sa scot la vedere cateva obiecte de olarit si oameni costumati care se plimba. A trebuit sa le dam lucruri care sa ii implice in comertul zilnic; lucrul intr-un atelier al fierarului, transportul cosurilor, impinsul carucioarelor si asa mai departe. Toate activitatile din fundal devin o nuanta abia perceptibila care adauga putina realitate tuturor celor care se petrec in scena centrala."

Trasatura precumpanitoare s-a extins in intregul oras expansiv, care este revelat gradat pe parcursul filmului. "In piata orasului si cu strazile am incercat sa prezint alte cateva fatade ale vietii aici", spune Phelps. "Am avut artera principala si apoi pe stradutele laturalnice exista mai multe parti de viata obisnuita. Piata este mai mult un loc ceremonial, asa ca am vrut ca scenografia sa fie mai formala si mai austera. in cele din urma, este locul final al calului troian de patruzeci de picioare din centrul acestei piete, ce ar arata bine in jurul lui?"
Calul Troian O productie epica
jinglebells