(2023)

Reality

Poster Reality Postere Reality

Sinopsis Reality

Mai mult
Reality SUB

Părul ei este legat într-un coc dezordonat, iar privirea ațintită pe monitor. Pantofii ei galbeni nu au șireturi, iar tricoul îi strălucește pe sub cămașa albă. Reality Winner (Sydney Sweeney), în vârstă de 25 de ani, este o tânără traducătoare care are propria ei rutină. După muncă se duce la un curs de yoga, face cumpărături pentru zilele următoare, savurează un ice coffee și postează un selfie pe Instagram. În situații stresante se protejează cu umor. Reality este plină de contradicții. Acest…

Contribuie la această pagină şi câştigă DVD-uri!
NOTA FILM
Nota IMDB: 6.7
Vezi pe Hbo Max
Se difuzează la TV.
Cinemax 2
Sâmbătă, 04 Mai 23:05
Cinemax 2 HD
Sâmbătă, 04 Mai 23:05
Sydney Sweeney Sydney Sweeney Reality Winner Josh Hamilton Josh Hamilton agentul Garrick Marchánt Davis Marchánt Davis agentul Taylor
Kristoffe Brodeur Kristoffe Brodeur agent FBI Ben Elledge Ben Elledge Joe John Way John Way agent FBI
Allan Anthony Smith Allan Anthony Smith agent FBI Darby Darby Mickey Arlo Arlo Mina
Vezi toata distributia

Caseta tehnică

Produs de

Seaview Productions, Burn These Words

Distribuitorul international

HBO Films

Distribuit in Romania de

HAPPYCINEMA®

Țara

SUA

Box office Reality

Weekend premieră (02.10.2023)
  • Loc 18
  • Spectatori 577
  • Încasări (RON) 14.302,40
Total
  • Spectatori 1.723
  • Încasări (RON) 38.350,00
  • Încasări (USD) 8.154,17

Părerea criticului

Gloria pe 06 Octombrie 2023 17:15
Tensiunea vine din jocul de-a șoarecele și pisica dintre agenți și protagonistă
O femeie (Sydney Sweeney, The White Lotus, Euforia) revine acasă pentru a desoperi doi agenți FBI (Marchant Davis și Josh Hamilton) care o așteaptă. Îi pun câteva întrebări, apoi pun în aplicare mandatul de percheziție a casei, mașinii și smartphone-ului tinerei. Tot ceea ce urmează în interogatoriu sunt evenimente reale. Reality este o dramă plină de tensiune, ce se naște din jocul dea șoarecele și pisica dintre agenți și tânără. Regia este semnată de Tina Satter, iar filmul este produs sub egida HBO Films. Producția rulează în premieră pe marile noastre ecrane de vineri, 6 octombrie, distribuit de Happy Cinema.

Femeia este acuzată că a transmis un document secret al NSA (National Security Agency) care conținea dovezi ale intervenției hackerilor ruși în alegerile prezidențiale din Statele Unite din 2016. Pentru a oferi un context, interogarea ei este punctată de flashback-uri din cursa electorală, arătând-o în biroul unei agenții militare unde lucrează ca traducător. Deasupra biroului ei este un televizor dat pe postul Fox News a cărui comentatori ridiculizează mereu ideea că intervenția hackerilor ruși ar fi avut loc. Este clar în acel moment că a avut motive să facă acest gest.
Povestea creează un mediu cu pericole ascunse: totul e calm până când brusc nu mai este. Tensiunea este accentuată și de faptul că Winner, o femeie, este interogată de bărbați necunoscuți care îi răscolesc lucrurile.

Filmul Reality nu este doar inspirată de o poveste adevărată: regizoarea a preluat transcrierea unei interogări a FBI-ului și a adaptat-o pentru ecran replica cu replică. Personajul Reality Winner (numele persoanei reale) este o fostă membră a Aviației devenită traducător în cadrul NSA (National Security Agency), care a fost arestată pentru publicarea de documente secrete în mass-media.

Dacă arată prea tânără și prea neexperimentată ca să se poată spune că stăpânește limbile Orientului Mijlociu ca să poată fi analist în cadrul serviciului secret al Aviației Stetelor Unite, curând devine clar că este perfect conștientă de intrigile care se derulează în spatele ei de către cei care o interoghează. Ca și ei, folosește pauzele din vorbire, silogisme și reacții întârziate pentru a câștiga timp.

Regizoarea are ochiul format pentru momentele întâmplătoare de umor care iau naștere din acest joc de-a șoarecele și pisica jucat cu eleganță. Are ochiul format și pentru metaforă. Camera în care este interogată nu este mobilată pentru că nu este nevoie de mobile, ceea ce pare ușor comic. Apoi, treptat, această monotonie devine opresivă, anticipând celula de închisoare care o așteaptă odată ce interogatoriul se va fi terminat.

Relevanța filmului este accentuată de acuzațiile actuale la adresa lui Donald Trump că a avut acces la cutii de materiale secrete – descoperite în reședința sa din Mar-a-Lago. Faptul că Reality a avut acces la un singur document i-a atras o condamnare de cinci ani și trei luni – cea mai dură primită de o persoană din armata americană care a făcut publice documente secrete. Cu siguranță Donald Trump nu a fost în asemenea situație...

Ceea ce Winner a făcut, și consecințele gestului ei, au devenit publice, însă filmul reușește să fie mai captivant decât cazul real, a scris presa internațională...

Filmul poate fi considerat o dramă, însă modul în care se derulează e mai tensionat decât un thriller. Transferând interogatoriul real în scenariul filmului, consecința este extrem de realistă: oamenii se bâlbâie sau pronunță greșit. Pauzele sau ezitările vorbesc enorm: cei doi agenți FBI, Taylor (Davis) și Garrick (Hamilton), sunt respectuoși, calmi și aparent prietenoși – ceea ce face momentul înspăimântător.

Pojghița de curtoazie se rupe atunci când Winner încearcă să își ia telefonul sau să închidă ușa casei. Povestea creează un mediu cu pericole ascunse: totul e calm până când brusc nu mai este. Tensiunea este accentuată și de faptul că Winner, o femeie, este interogată de bărbați necunoscuți care îi răscolesc lucrurile. Deși toți spun că totul e în ordine, reiese exact contrariul. Protagonista trebuie să sune un avocat!

Agentul FBI mai în vârstă, Garrick (Josh Hamilton), aproape că își cere scuze că urmează să percheziționeze, iar partenerul său, Taylor (Marchant Davis), ezită, fiind nesigur. Sosesc și mai mulți agenți, iar casa este etichetată ca locul unei infracțiuni.

Regizoarea Satter s-a familiarizat cu cazul lui Winner atunci când a găsit o transcriere a unei anchete FBI legată de un subiect de știri. Intrigată, a folosit-o ca să scrie o piesă pusă în scenă pe Broadway în 2019. Filmul este adaptarea acesteia, potențat de coloana sonoră amenințătoare semnată de Nathan Micay.

Completată de close-up-urile extraordinare ale lui Sweeney, filmul reușește cu brio să introducă spectatorul în mintea personajului Reality. Încet încet se devoalează reacția ei la o schimbare dramatică în viață, și odată ce înțelege asta, eforturile ei de a-și păstreze calmul sunt contrazise de panica din ochii ei. Ochii ei mari și luminoși par să aibă părerea lor, indiferent de tonul vocii.

3 2

Ordonează după
elianna pe 19 Februarie 2024 16:26
Nu prea pare a film artistic, poate documentar - este interogatoriul si perchezitia efectuate de FBI dupa ce Reality Winner a divulgat documente secrete in presa. Totul se desfasoara static, intr-o camera goala, cu trei personaje. Da, actrita este buna, mi-a placut in ce am vazut-o pina acum si cred ca va avea parte de recunoastere in viitor. Dar scenariul este cazul real, transcrierile dialogurilor, asa ca nimic spectaculos sau macar atragator.
1 0
user-5c8bfba2e40a4 pe 11 Octombrie 2023 22:53
Am avut impresia ca urmăresc unul dintre filmulețele care ni se prezentau la cursurile de protecția informațiilor. Numai ca alea durau 15 minute, iar asta o ora jumate. Și zău ca primele erau mai interesante.
Un film ce nu merita urmărit. Anost, ieși de la el și nu știi de ce nu-i zice mai bine documentar cu actori. Dar, apoi te gândești ca documentarele sunt și alea mai interesante. Ce or fi urmărit cu filmul asta, habar n-am. Nu avem un scenariu în adevăratul sens al cuvântului, actorii în rolul agenților sunt artificiali, ce mai, o porcărie.

1 1
Mishu25 pe 12 octombrie 2023 20:38
Asta e, fiecare intelege cat poate. Parerea mea e ca sunt multe de inteles in filmul asta, un studiu psihologic remarcabil
R_Afc pe 06 Octombrie 2023 19:03
Sydney is the Winner
Am văzut-o pe Sydney Sweeney în roluri de adolescenți fițoși, de teroriști megalomani, de jucători sclifosiți, de martiri ai generației Z și chiar de domnișoare fîșnețe, totul pînă acum. „Reality” este primul film în care Sweeney trebuie să demonstreze că este mai mult decît o blondină sexoasă cu un decolteu spectaculos, un film în care era obligatoriu să-și ridice nivelul actoricesc, într- un personaj care să ghideze acțiunea fără efort, iar ea ajunge să fie licărirea care separă filmul de o zacuscă ordinară. Sweeney a primit în sfârșit un rol serios pe care a reușit să-l interpreteze cu multă limpezime și naturalețe, redînd o paletă de emoții pe care doar femeile le pot transmite, oricît de talentați ar fi bărbații și cîte tehnici de actorie ar studia, în acest domeniu, vor fi mereu inferiori femeilor, mai ales dacă trebuie să… citeşte
1 2
xerses pe 29 Ianuarie 2024 16:16
Este un film care aduce in discutie comportamentul aparent banal al unei tinere care de fapt simte nevoia sa faca un gest condamnabil la locul de munca, gest care a pus in pericol securitatea....