Articole Little Man

(2006)

Ală micu'

Cum s-a nascut povestea

Ãla Micu' este creatia inovatorilor în domeniul comediei Keenen Ivory Wayans, Shawn Wayans si Marlon Wayans – cei mai de succes producãtori de film afro-americani din istoria cinematografiei. Scânteia initialã pentru o poveste despre un infractor cu alura de copil, s-a nascut dupa o vizita la un magazin de casete video. „Am vãzut o copertã a unui film de groazã intitulat Copilul Inseminat Artificial,” îsi aminteste regizorul/scenaristul/producãtorul Keenen Ivory Wayans. „M-am gândit cã este o idee nostimã – dacã ar fi ceva în neregulã cu primul copil rezultat prin inseminare artificialã si nu ar iesi tocmai cum trebuie?”

Scenaristul/producãtorul/starul Shawn Wayans adaugã, „Era un film sarit de pe fix, dar i-a dat o idee lui Keenan. Ne-am gândit cã avea ceva comic, asa încât am decis sã ne jucãm cu ea un timp”.
Fratii au imaginat tot felul de situatii nemaipomenite pentru „bebelusul” adult, inclusiv o urmãrire de masini cu copilasi si un joc de hochei cam dur. „Odatã ce am avut ideea, nu ne ramanea decat sa construim o viata pentru cel mic si sa ticluim o intriga si o poveste”, explicã Keenen.

„Procesul nostru de elaborare a unui proiect este straniu si foarte încâlcit”, mãrturiseste Marlon. „Doar ne-am lãsat mintile sã functioneze libere. Trebuie sã mãrturisesc cã ideile noastre devin din ce în ce mai ciudate pe mãsurã ce înaintãm. Pânã acum am interpretat o femeie albã si o persoanã scundã. Sunt destul de speriat când mã gândesc ce mã vor mai pune fratii mei sã fac în continuare. Cine stie, va fi probabil un mic extraterestru alb.”

Ãla Micu' a evoluat în ceva de genul unui omagiu adus desenelor animate Bugs Bunny – Baby Finster. „Fratii Wayans sunt foarte pasionati de personaje cum ar fi „Little Rascals”, „Bugs Bunny” si „Three Stooges”, explicã producãtorul Rick Alvarez, care conduce Wayans Bros. Productions si este partenerul lor producãtor pe termen lung. „Noi întotdeauna am dorit sã facem un tip de comedie bufa si bãietii au venit la mine într-o zi si mi-au spus: „De ce sã nu facem ceva cu Marlon ca un mic hot de bijuterii?”

Echipa si-a dorit, de asemenea, un proiect în care Shawn joacã rolul de tatã. „Bãietilor le-au plãcut întotdeauna filmele despre familiile care adoptã copii sau despre un persoane fara simtul paternitatii, dar carora un copil le schimbã viata radical”, mãrturiseste Alvarez. „Asa cã ne-am gândit cã ar fi foarte amuzant dacã Shawn l-ar confunda pe Marlon cu un bebelus. Povestea de familie care înconjoarã personajul lui Shawn dã suflet filmului deoarece el interpreteazã un bãrbat care nu a fost prea apropiat de propriul lui tatã si doreste sã îi acorde copilului sãu ceea ce el nu a avut niciodatã.”

Din punct de vedere logistic, Alvarez si fratii Wayans stiau cã va fi o provocare sã îl transforme pe Marlon Wayans, înalt de 1,88 m, într-un personaj care mãsoarã 80 cm. „Ceea ce însemna, de fapt, cã vom face o comedie care este, de fapt, un film cu efecte speciale,” spune Alvarez. Era cam complicat . În orice caz, Keenen a fost cel care a decis cã va gãsi o persoanã micã de înãltime si va atasa capul lui Marlon corpului acestuia.”

Încã de la inceput, singurii actori care au fost luati în considerare pentru a-l interpreta pe „ãla micu'”, Calvin Sims, au fost fratii Marlon Wayans si Damon Wayans. „Marlon, Damon si Jim Carrey sunt singurii trei actori care ar putea sã ducã la bun sfârsit asa ceva”, spune Keenen. „Sun singurii cu acest gen de talent. Calvin este ca un personaj de desen animat, dar nu poti sa il tratezi ca atare. Sincer, Marlon este atât de bun în rol, încât nu se confunda cu un desen animat. Te relationezi la el ca la o fiintã umanã.”

Personajul Calvin Sims este o combinatie intre capul lui Marlon Wayans si corpul unui actor-copil în vârstã de nouã ani, Linden Porco. Marlon si-a interpretat rolul de unul singur, în fata camerei, avand ca fundal un ecran verde. „Eu nu îmi folosesc corpul, eu interpretez doar cu capul”, explicã Marlon. „Atunci când trebuie sã conduc o masinã, eu de fapt stau pe o cutie. Ar fi fost mult mai usor sa fiu micsorat printr-un procedeu tehnic, dar eu am acceptat provocarea de a-mi folosi doar capul. Este o interpretare mentalã, iar eu sunt obisnuit în mod normal sã actionez fizic.”

„Desi Shawn si Marlo apar în film împreunã, ei nu au filmat nici mãcar o singurã scenã unul langa altul”, explicã api Keenen. „A fost dificil pentru amândoi, dar în realitate a fost probabil mai usor pentru Shawn, pentru cã el îl avea mãcar pe Linden. Marlon avea cea mai dificilã sarcinã pentru cã era total izolat.”

În trecutul apropiat, Shawn si Marlon au fãcut toate filmele lor împreunã, si s-au dovedit a fi o echipã grozavã de comedie. Dar în Ãla Micu' Shawn nu s-a putut baza pe feedback-ul pe care îl primeste de obicei de la fratele sãu. „A fost un tip diferit de ritm”, spune Alvarez, „însã cumva, Shawn a reusit sã facã ca ritmul dintre Darryl si Calvin sã fie consecvent cu ritmul de care el si Marlon s-au bucurat în trecut. Si vã puteti imagina cât de dificil trebuie sã fi fost atunci când, el fiind obisnuit sã-si ridice privirea la fratele sãu înalt de 1,88m, trebuia sã se uite în jos la un copil de 80 cm.

„Chiar si in aceste conditii, s-a realizat acea comunicare dintre noi”, recunoaste Shawn „si eu cred cã acest lucru se datora faptului cã Keenen ne regiza. Marlon urmarea ce fãceam eu cu copilul Linden si apoi el interpreta asa cum ar fi fãcut-o în mod normal, dacã am fi fost amândoi într-o scenã împreunã. Astfel cã a fost un proces interesant, desi era foarte diferit si îmi lipsea prezenta lui pe platou alaturi de mine”.

Fratii Wayans au prezentat scenariul pentru Ãla Micu' Studiourilor Revolution (pentru care au fãcut filmul de succes White Chicks/ Doua pupeze albe în aprilie 2005 si filmãrile au început la mai putin de sase luni dupa aceea. „De câte ori alcãtuim un film al fratilor Wayans, ne asteptãm întotdeauna la unul si mai bun decât cel anterior”, mãrturiseste Alvarez. „Cu White Chicks, am transformat acesti doi bãrbati afro-americani în tinere femei albe. Cu Ãla Micu' am trecut de la efecte de machiaj la efecte vizuale. Atunci când am început, ne-am asteptat sã avem în jur de 500 de secvente de efecte vizuale. La sfârsit, aveam aproape 1.000.”

În cele din urmã, toate filmele fratilor Wayans au un singur scop, explicã Shawn. „Ne gândim întotdeauna la public si la modul în care îi putem face sã râdã. Vrem doar sã se bucure de filmele noastre si sã nu le ia prea în serios. Scoate-ti creierul din cap, aseazã-te si joacã-te pur si simplu cu el ca si cum ar fi o minge.”

Marlon adauga: „Vrem sã acordãm publicului un stimulent si sã îl facem sã râdã. Mã simt prost când merg la un film si vãd cã oamenii nu considerã cã a meritat banii. Un bilet la film costã zece dolari. Cu zece dolari poti hrani o familie.”
Sinopsis
jinglebells