Articole Jumanji: Welcome to the Jungle

(2017)

Jumanji: Aventură în junglă

Scenografia

Pentru locaţia exotică a lui Jumanji, distribuţia şi echipa a trebuit să ajungă în periculoasa junglă din... Oahu, Hawaii. (Este o treabă grea, dar cineva trebuia s-o facă.)
Atât Kasdan cât şi Tolmach au simţit că filmarea unor locaţii autentice din junglă este esenţială. În afară de faptul că acestea conferă o valoare în plus producţiei, contribuind la un aspect general bogat si original, ele contribuie şi la secvenţele cu cascadorii şi la jocul actorilor.

“Pentru ca publicul să creadă că eroii noştri au ajuns realmente în junglă, trebuia să mergem în junglă,” susţine producătorul Matt Tolmach. “Din fericire, Hawaii are o mulţime de zone de junglă luxuriantă, aşa încât ne oferea exact ceea ce aveam nevoie. Este un decor dramatic care amplifică tensiunea furnizând un contrast incredibil între viaţa de zi cu zi şi cea din lumea acestui film.”

În timp ce natura insulei a furnizat filmului un decor unic, inventivul scenograf Owen Paterson a ridicat peisajul la cote şi mai înalte, suprapunându-i şi peisajul fantastic din lumea Jumanji, care apare în jocul video.

Paterson este un scenograf cu ecperienţă, care a lucrat printre multe altele, la filme cum ar fi Captain America: Civil War, sau franciza The Matrix. Paterson împreună cu echipa sa de designeri, constructori şi decoratori de platou, au construit multiple platouri pe insulă, inclusiv un imens hangar de transport ca şi un număr enorm de maşini, ambarcaţiuni, avioane şi un elicopter.

Un alt decor construit de ei de la zero este şi casa din copac a lui Alex, un refugiu real construit în jurul unui copac Banyan imens, ascuns în frunzişul pădurii tropicale. Provocarea acestui decor a constituit-o faptul că el a fost realizat numai din materiale găsite pe insulă, care au căpătat altă destinaţie.

Pe lângă jungla din Jumanji, Paterson a trebuit să creeze şi decoruri din lumea reală pentru secvenţele de la sfârşitul cărţii, folosind două fundaluri distincte. “Lumea exotică din Jumanji reprezintă un contrast pentru micul orăşel American Brantford,” susţine Paterson. “A fost o bine venită provocare să experimentăm şi să dezvoltăm lumea Jumanji. A fost cu precădere plăcut să vedem templele antice, căsuţa din copac a lui Alex şi alte decoruri amplasate în luxurianta şi superba junglă verde, plină de cascade din Hawaii.”

În Jumanji: Aventura în junglă, aleargă o paletă întreagă de animale de la ţânţari supra-dimensionaţi şi până la rinoceri, hipopotami, şerpi şi jaguari, toate aflându-se sub blestemul pietrei nestemate din Jumanji, care face ca cel mai nevinovat animal să devină periculos. Dar în viaţa reală, echipa şi actorii au avut parte de diferite contacte cu mama natură. Deşi se ştie că în Hawaii nu sunt şerpi, filmările din pădurea tropicală, în special cele de noapte, au avut parte de vizita unui număr mare de creaturi ciudate. Echipa a putut vedea şi mistreţi, dar mai ales se temea de târâtoarele din junglă, inclusiv de înţepăturile de miriapod.

Ultimele şase luni de filmare au adus echipa şi distribuţia înapoi, pe continent, unde oraşul Atlanta, din Georgia, urma să furnizeze locaţiile pentru secvenţele care trebuia să aibă loc în suburbiile orăşelului Brantford, sau pentru diferite locaţii din junglă cum ar fi: bazarul, statuia Jaguarului, sau reţeaua de tuneluri cu capcane şi dinamită.

Bazarul exotic, dar foarte periculos, funcţionează la intersecţie de drumuri în Jumanji. Aici tinerii vor înfrunta o mulţime de noi provocări, care speră ei, îi vor duce la următorul nivel. Arată ca un bazar veritabil - Ronald Reiss, decoratorul de platou, a înşirat acolo o mulţime de produse, de la mâncare, mirodenii şi până la covoare, sau alămuri, exact ceea ce găseşti într-un bazar din Orientul Mijlociu. Dar în jocul video, personajele se duc acolo pentru a se aproviziona cu armament, aşa încât a aranjat şi armele într-un fel la fel de exotic, care contrastează vizual cu jungla.

Designul lui Paterson pentru adulata statuie a jaguarului era un hibrid format dintr-o construcţie înaltă de 40 de metri şi un piedestal redat de Jerome Chen cu ajutorul efectelor vizuale, care era o aglomerare de stânci şi pietre aduse din tona filmărilor, din Hawaii. Capul de 12 m al jaguarului era făcut dintr-o combinaţie de spumă poliuretanică şi ciment, peste care s-a adăugat ipsos colorat pentru a da patină statuii.

Pentru a crea o legătură între tabla de joc a Jumanji şi versiunea actuală de video game, realizatorii au reluat o parte din imaginile legendare ale filmului iniţial, într-o manieră subtilă, pentru a surprinde pe spectatori şi a le aduce în suflete nostalgia. Paterson a adus elefantul, crocodilul şi rinocerii de pe tabla de joc de altă dată şi i-a integrat în templul antic sub formă de statui care, năpădite de iederă, îi vor conduce pe Bravestone şi ceilalţi către statuia jaguarului.

Designerul de costume, Laura Jean Shannon, susţine că a avut o mulţime de surse de inspiraţie pentru conceptualizarea personajelor. Înarmată cu multiple imagini şi materiale de cercetare, sau imagini din jocuri video mai vechi sau mai noi, sau chiar filme clasice, ea a creat costume complet noi care se bazează pe aceste influenţe.

Având o distribuţie diversă, atât în interiorul lumii Jimanji, cât şi înafara ei, Shannon şi-a stabilit ca ţel conturarea unei imagini definitorii pentru fiecare dintre personaje. Shannon şi echipa ei au venit cu un limbaj plastic propriu fiecărui erou, de la aventurierul clasic, cu un imens arsenal de putere şi dotări paramilitare, şi până la prinţesa războinică, strecurând în toate acestea câteva subtile elemente comice.

“În ceea ce o priveşte pe Ruby Roundhouse eram hotărâtă să creez un personaj feminin legendar al jocurilor video,” afirmă Shannon. Ea va fi dotată ci un ham tactic, o centură pentru armele de foc şi câteva elemente Kevlar. I-am creat un top stilizat, nişte pantaloni scurţi şi cizme. Karen Gillan creează comedia din contrastul între acest costum de luptătoare şi felul ei de a fi, o domnişoară delicată şi inteligentă, care a fost absorbită în acest joc devenind o războinică de video-game.”

Shannon este la fel de entuziasmată şi de creaţiile ei pentru Van Pelt şi Dragonii acestuia. În film, Van Pelt a fost de acord ca jaguarul să-şi arunce blestemul asupra tuturor animalelor din junglă. Pornind de la această premisă Shannon a creat designul pentru Van Pelt şi armata sa de mercenari. Van Pelt arată ca un explorator sadea, care poartă o haină superbă de campanie, dar pe măsură ce intră sub blestemul smaraldului de Jumanji, el devine mai întunecat şi mai ameninţător. Între timp, minionii săi încep să se contopească cu animalele din junglă - vesta anti-glonţ este făcută dintr-un cap de rinocer, carcasa de ţestoasă devine armură pentru picioare. (Toate aceste piese sunt făcute din materiale sintetice.)

Povestea de la baza designului creat de Shannon era atât de detaliată încât detaşamentele de dragoni - exploratori, militari şi motociclişti - avea fiecare câte un animal emblematic. Pe măsură ce răul se adâncea tot mai mult în Jumanji, fiecare grup îşi însuşea din ce în ce mai mult esenţa acestui animal. Exploratorii se identifică cu animalele de junglă, în timp ce militarii sunt reprezentaţi de animale mai mari, iar motocicliştii de zburătoare. Această atenţie faţă de detaliu a dat coeziune şi logică costumelor create de ea, care se armonizează perfect cu scenografia lui Paterson, pentru a realiza integral lumea Jumanji.

Cascadoriile Personajele
jinglebells