Articole Get Hard

(2015)

Mare și tare

Note de producție

„Este gata ? Pentru că, odată ce începem, nu mai avem limite.
Dacă facem asta, vom fi duri. Ești gata să devii mare și tare ?”

„Sunt gata ! O să-ți arăt ! Pot să devin mare și tare.”

Ideea pentru „Mare și tare” le aparține partenerilor la această producție Will Ferrell și Adam McKay, care și-au imaginat ce poate face un om obișnuit dacă este brusc luat și mediul lui frumos și confortabil și pus față în față cu perspectiva a zece ani dincolo de gratii. Ferrell, care joacă rolul unui bărbat aflat în această situație, își amintește că au stat și și-au „imaginat cum ar fi momentul în care, dintr-un motiv sau altul, ai afla că mergi la închisoare. Ce ți-ar trece prin cap ? Cum te-ai pregăti ? Ai încerca să pleci din țară imediat ?”

„Este unul dintre coșmarurile acelea pe care le ai despre cum ai putea supraviețui”, continuă Ferrell. „Îți spui că ar trebui să înveți să te bați sau să faci favoruri sexuale. Îți spui că trebuie, probabil, să intri într-o bandă – toate acele lucruri pe care le vezi în serialele despre închisori de la TV, din care tragi concluzia că fie ai fi ucis, fie ai fi târfa cuiva”.

Kevin Hart nu are nimic de obiectat aici. „I-aș dat vreo șapte minute”, glumește Hart care joacă alături de Ferrell în această comedie senzațională despre doi tipi care lucrează în aceeași clădire, dar care locuiesc în lumi diferite, până ce fac o înțelegere neobișnuită, care-ți poate schimba viața.

Totul începe atunci când personajul lui Ferrell, James, un manager de fonduri speculative, ridicol de bogat, cu cea mai mare vilă și cea mai tare logodnică pe care o pot cumpăra banii, este prins în flagrant. Este repede condamnat pentru genul de fraudă care îi costă pe oamenii obișnuiți economiile de o viață, iar el mai adaugă și insulte la tot ceea ce făcuse, mergând la singurul om care crede el că-l poate ajuta să facă față în închisoare, Darnell, un antreprenor nu foarte bogat, dar muncitor, despre care James crede că trebuie să fi fost la închisoare, statistic vorbind, având în vedere vârsta lui Darnell, situația lui financiară și...

„El presupune că Darnell a fost la închisoare, pentru că e negru”, spune Hart. De fapt, Darnell habar n-are cum e la închisoare. Pe bună dreptate ofensat, el încearcă să-l pună la punct pe finanțistul căzut în dizgrație, dar acesta este mult prea preocupat de propria panică pentru a-l asculta. Darnell face apoi o simplă socoteală și-și spune: „de ce nu ?”. Dacă James e destul de prost pentru a crede în această stereotipie și e gata să plătească pentru ceea ce crede el că-l poate învăța Darnell, „el o să accepte oferta, o să facă un fel de program, o să suporte mizeriile câteva săptămâni, iar apoi o să-și ia banii”.

„Întreaga poveste s-a născut din distribuție”, spune McKay. „După ce l-am introdus în ecuație pe Kevin, totul a început să se lege. Am vrut să-i vedem pe Kevin și pe Will împreună și ceea ce puteau face acești doi tipi neștiutori care încercau să se pregătească pentru ororile închisorii ne-a făcut să râdem”.

Ferrell, McKay și producătorul Chris Henchy au apelat apoi la scenaristul Etan Cohen care să fie regizor. Henchy spune: „Îl știam pe Etan de ani întregi. El scria scenarii pentru „Beavis și Butthead” pe vremea când era la colegiu. Ne-a plăcut „Furtuna tropicală” și suntem fani ai realizărilor sale. Voia să regizeze și am simțit că acesta era proiectul potrivit”.

„Fiind unul dintre cei mai buni scriitori de comedie, am știut că Etan putea găsi replici alternative și avea să fie de acord cu improvizația, știam că-și va aduce contribuția într-un mod haios”, mai spune McKay.
Pentru Cohen, care a scris scenariul împreună cu Jay Martel și Ian Roberts, totul se rezumă la chimia dintre cei doi actori din rolurile principale. „Când am auzit că e vorba de Will și Kevin, am vrut imediat să iau parte la proiect”, spune el.

„Amândoi sunt comici extraordinari, dar în moduri diferite, cu energii diferite. Will este ca un maestru Zen al comediei, totul curgând parcă în jurul lui, iar Kevin este ca un alchimist, o mașină în perpetuă mișcare, ce creează lucruri din nimic. Știi de la început că vor juca bine împreună, că se vor pune unul pe celălalt în valoare și că va fi foarte distractiv. În fiecare zi filmam ceea ce ne propuneam și apoi descopeream lucruri care nici nu știam că există, doar datorită modului în care lucrează cei doi”.

Acea energie comică definește și parteneriatul lor de pe ecran, ca o pereche nepotrivită din toate punctele de vedere. Începând cu diferența de înălțime, micul Darnell conducându-l pe James care are 1,90 (chiar 1,95, dacă punem la socoteală și părul), o diferență de înălțime care este bine-venită atunci când James trebuie să-l folosească pe antrenorul său ca halteră umană, cei doi sunt la poluri opuse în orice privință, de la părerea despre lume, la gusturile muzicale, la stilul de a vorbi fără limită al lui James care-i rănește urechile lui Darnell.

Singurul lucru pe care par a-l avea în comun aceste personaje, dincolo de absurditatea situației, este implicarea și sincronizarea actorilor care le întruchipează.
„Avem instincte similare vizavi de felul în care vrem să facem comedie”, spune Ferrell.

„Sunt diferite nivele. Nu trebuie să fii mereu cea mai simpatică persoană din încăpere și noi înțelegem asta amândoi”, dezvoltă Hart. „Noi ne-am străduit să facem fiecare scenă mai bună, iar materialul ne-a permis amândurora să avem avantaje. Ca fan al comediei, fan al improvizației, Will a fost mereu printre primii pe lista mea. Facem un film care vrea să-i facă pe oameni să râdă, așa că și noi trebuie să râdem la filmări. Așa obții cel mai bun conținut și asta am făcut eu și Will de la bun început. În pauzele dintre scene, nu ne repezeam în rulotele noastre. Stăteam pe scaune, pe platou și vorbeam, și râdeam”.

Această camaraderie a fost bine-venită, „Mare și tare” devenind un film despre doi amici. Cohen spune: „Este vorba de doi oameni care fac multe presupuneri unul despre celălalt și care ar merge mai departe și nu ar vrea să știe dacă presupunerile acelea sunt corecte, dacă nu ar fi situația în care se trezesc. Este un drum cu două sensuri. James nu a cunoscut niciodată pe nimeni care să nu fi mers la universități de prestigiu și să nu fi făcut parte din lumea finanțelor, așa că atunci când îl cunoaște pe Darnell, bănuiește că acesta e parte din vreo bandă.

Iar Darnell îl consideră pe James un ticălos rasist, care are totul pe tavă – și într-o oarecare măsură așa e, dar, odată ce ajunge să-l cunoască, își dă seama că James încearcă să fie un tip cumsecade, în felul lui ciudat. În același timp, James înțelege că Darnell nu se luptă să stea la suprafață din cauza caracterului, ci din cauza situației”.

„Filmul tratează stereotipiile într-un mod amuzant, inteligent, iar noi facem haz de toate”, spune Hart. „Ajută să atragi atenția asupra stupidității. Ceea ce spunem noi este că, la ora actuală, ar trebui să jucăm cu toții pe același teren și să ne tratăm ca atare”.

Lui Ferrell și Hart, în încercarea lor de a-l pregăti pe James pentru tot ce poate fi mai rău, li se alături T.I. „Tip” Harris, vărul de mult uitat al lui Darnell, Russell, un adevărat membru al unei bande și lider al cumpliților Crenshaw Kings, Alison Brie, prietena lui James Alissa, care ar face orice pentru „bărbatul ei puternic”, atâta vreme cât el învârtește banii și Craig T. Nelson, tatăl dezgustător de bogat al Alissei, Martin, de la care a moștenit ea valorile ei dubioase. Fiecare vine cu atitudinea și cu așteptările sale în poveste într-un mod care-i ajută pe James și Darnell să își dea seama cine sunt ei și cum vor să-și trăiască viețile.

Dar, dincolo de faptul că este vizibil că Darnell și James se apropie unul de celălalt, nu trebuie să uităm că titlul filmului, așa cum atestă și Ferrell, „este un joc de cuvinte. Este un termen care trimite cu gândul la faptul că te pregătești fizic și mental să faci față vieții în închisoare. Deși, normal, când oamenii mă întrebau la ce lucrez și le spuneam că la „Mare și tare”, toți credeau că fac un film porno.
„Cred că, dacă titlul îi face pe oameni să se simtă un pic stânjeniți, e bine”, râde Cohen. „Este amuzant, este emblematic pentru felul în care acest film merge până la limită”.

PROGRAMUL DE PREGĂTIRE CREAT DE DARNELL
SAU CUM SĂ SUPRAVIEȚUIEȘTI ÎN ÎNCHISOARE

„Ce înseamnă Kiester ?”

Odată ce James semnează pe linia punctată, Darnell trebuie să treacă la treabă. Ca om de afaceri, Darnell crede că poate aborda lucrurile metodic și că poate face un program de trei săptămâni care să aibă o noimă și care să abordeze fiecare posibilitate înspăimântătoare.

Aceasta a fost sarcina pe care Cohen și scenariștii Martel și Roberts au avut-o, aceea de a crea torturi pe care Darnell le inventează și James trebuie să le suporte. „Nici noi nu știam mare lucru despre realitățile din închisoare”, spune Roberts, „dar asta ne-a ajutat să face un film care este un răspuns comic la întrebarea pe care și-au pus-o mulți oameni la un moment dat: „Ce-aș face dacă mi s-ar întâmpla mie ?”. Familiarizarea cu toate acele scenarii de coșmar pe care le vezi în filme sau documentare ne-a permis să ne raportăm și la frica lui James și la trimiterile pe care le făcea Darnell”.
Pentru Darnell important este că trebuie să vândă ideea.

Din fericire pentru el, pe James nu e nevoie să-l convingi. Hart spune: „James trece de la a avea cele mai bune lucruri, la a fi proptit cu spatele la perete. Este în situația în care i se va lua totul, așa că este gata să meargă la extrem. Darnell îi predă un curs rapid de „Viață în închisoare”, care este înflorit și inventat cât se poate de mult, dar James crede. Tot ceea ce spune Darnell, James crede pentru că Darnell îi dă speranța că poate face față la ceea ce-l așteaptă. El este 100% implicat”.
„Totul se rezumă la disperare”, spune Martel. „Disperarea a fost emoția esențială pentru această comedie de situație – impulsul motivator care să te facă să te agăți de orice crezi că va ajuta”.

Faza 1: Să te faci al dracu’
Darnell trece imediat la treabă, cu clipboard-ul într-o mână și cu spray-ul paralizant în cealaltă, pentru prima lecție: să fii mereu în gardă. Pe scurt, autoproclamatul expert într-ale încarcerării transformă casa luxoasă a lui James în ceva care să semene cu o închisoare de maximă securitate, cu lumini de neon și cu sârmă ghimpată și pune personalul din casa lui James, care este mai mult decât dornic de așa ceva, să-l trateze ca pe un gunoi – spre binele lui, desigur. La ordinele lui Darnell, multimilionarul schimbă hainele lui de firmă și meniurile gourmet, cu hainele de pușcăriaș și cu mâncarea de închisoare, se mută într-o celulă mică, fără geam, care era vinoteca lui cândva și este obligat să facă pipi într-o găleată.

„Îl pune pe James să lucreze la fața sa de rău, care este, desigur, fața cea mai dură pe care o poți avea când ești în închisoare”, spune Ferrell. „Terenul de tenis devine curtea închisorii, unde James este supus unor teste fizice, pentru ca apoi să fie obligat să se certe cu oamenii în public, pentru a se întări.

Asta include și schimbarea sălii de sport de ultimă generație a lui James cu una improvizată, în stil închisoare, în care se folosesc cauciucuri și chiar și pe Darnell pe post de greutăți. În scopul atingerii tuturor situațiilor posibile, Darnell trece la finețurile amenințărilor și jignirilor, la cum să eviți problemele la duș și pune chiar la cale o revoltă în închisoare, care are rezultate neașteptate.

Darnell chiar schimbă dinamica socială în curte. Ilustrând felul în care James ar putea să devină o minge umană între două bande rivale, el joacă mai multe roluri de eventuali atacatori, care se reped la James, dar și unul la celălalt, din toate părțile. Numind asta „un tur de forță nebunesc”, Cohen spune: „În scenariu se spunea doar că trebuie să face mai multe voci Kevin.

Noi știam cine trebuiau să fie acele personaje, dar scena asta se rezuma la a-l porni pe Kevin și la a-l lăsa să se desfășoare. E o nebunie felul în care el îi prezintă diferitele grupuri pe care James le-ar putea întâlni în închisoare, care l-ar amenința pe el și s-ar lupta între ele. Și să vedem nu numai ce făcea Kevin, dar și pe Will rămânând în rol și reacționând, a fost extraordinar”.

Faza 2: Dacă asta nu merge, învață să accepți să faci favoruri sexuale
Nu durează mult până ce ei se prind că James nu va câștiga pariul cu intimidarea. Sau cu luptele. Sau cu autoapărearea în orice fel cu putință. Așa că Darnell apelează la ceea ce crede el că poate fi o variantă mai optimistă, având în vedere personalitatea lui James și setul limitat de talente, și îl pregătește pentru probabilitatea de a trebui să ofere favoruri sexuale pentru protecție.

Pentru asta e nevoie de antrenament, pe care Darnell îl pune în practică într-un bistro la modă din L.A., cu o clientelă predominant masculină, bistro votat „cel mai plin de flirt mic dejun târziu, trei ani la rând”. Dar nici aici lucrurile nu merg chiar așa cum au fost plănuite.

Faza 3: Dacă nici asta nu merge, încearcă să intri într-o bandă
În acest moment, Darnell simte încordarea. Promisiunea unei zile de „salariu” extrem de satisfăcător și a unor bani ușor obținuți s-a transformat în altceva. Îi place sau nu, el trebuie să recunoască faptul că respectă felul în care se străduiește James, în ciuda lipsei de coordonare, de instinct și de abilități. La asta se mai adaugă și faptul că acest tipi poate că nu este chiar așa de nenorocit cum credea Darnell și asta îl face să treacă linia dintre falsa tabără de antrenament și încercarea de a-i oferi lui James protecția care ar putea să-l țină în viață dincolo de gratii.

Pentru asta, Darnell are nevoie de ajutor cu adevărat. Fără prea mare plăcere, își sună vărul, pe Russell, un gangster real, cu lanțuri de aur și pe liderul Crenshaw Kings, interpretat de triplul laureat al Premiului Grammy T.I. „Tip” Harris.
„T.I. se descurcă de minune să nu fie caraghios, ci înspăimântător într-un mod foarte haios și foarte real”, spune Ferrell.

Pe măsură ce Harris pune în practică scenariu, „Russell și Darnell au o dispută în familie, o problemă mai veche, pentru care Russell nu-l place. Acum Darnell are nevoie de ajutorul lui, așa că Russell își spune că ar fi bine să merite. Realitatea este că Darnell a intrat în această poveste fără a avea idee despre ce e vorba, fără a avea experiență. El a vrut doar să profite de o oportunitate și tot ce poate face acum este să vadă dacă Russell îl poate ajuta cu ceva”.

În ciuda lipsei totale de control a lui James, sau poate tocmai de aceea, Russell și echipa sa îl plac pe tipul pe care ei în botează Mayo, de la „maioneză”. Cohen sugerează: „Au o afinitate unul pentru altul, pentru că sunt cu toții oameni de afaceri, în fond”.

Cei din banda CK ar vrea să-l ajute, dar, după cum spune Russell, alianțele lor în închisoare nu sunt suficiente. Așa că el în recomandă lui James să apeleze la Alliance of Whites, ceea ce-i conduce pe toți într-un club dintr-o parte rău-famată a orașului, plină de motocicliști beți și răi.

Dar James nu-și găsește locul nici în Alliance. „Ai crede că acești îl vor primi cu brațele deschise, dar ei văd foarte repede dincolo de James și de puloverele sale de cașmir, așa că-și doresc să-l snopească în bătaie”, spune Henchy.

Între timp, cu cât James se bazează mai mult pe Darnell care să-l apere, cu atât mai puțină încredere are în cei care credea că îndeplinesc această funcție: Alissa, minunata, dar extrem de superficiala femeie cu care e logodit și tatăl Alissei, Martin, fostul șef și mentor al lui James, care a promis să pună avocații să găsească o cale de salvare, dar care, de fapt, a fost prea ocupat să joace golf și să cumpere insule pentru a o face.
În rolul Alissei, Alison Brie dă o nouă definiție termenului de oportunistă, spunând: „Alissa e un pic alintată și este și foarte plină de energie. Cred că în cele mai bune circumstanțe – dacă James e incredibil de bogat, viețile lor sunt minunate, ei se mută într-o vilă uriașă care numai ce a fost construită pentru ei, iar Alissa îl iubește necondiționat. Ar face orice pentru el. Dar când lucrurile nu merg cum vrea ea, dacă el îi creează o problemă trebuind să meargă la închisoare, totul s-a terminat”.
„La ea tot ceea ce contează sunt banii”, spune Ferrell. „De îndată ce pare că James nu va putea să-i ofere prosperitatea și luxul pe care le vrea ea, ea se întoarce și pleacă”.

Cei doi actori au avut norocul de a avea un raport facil de la început, având în vedere că prima lor scenă împreună se desfășoară fără prea multă garderobă. După cum spune Brie, „În prima zi am filmat scena în lenjerie, așa că mare parte din zi, eu am umblat mai mult dezbrăcată, în timp ce Will avea un costum din trei piese pe el și îmi amintesc că-mi spuneam că este așa de nedrept. Apoi am trecut la o altă scenă în care regizorul spunea: „Will, acum fundul tău gol se lovește de fereastră”, și atunci m-am simțit extrem de îmbrăcată. Situația se schimbase”.

Dacă purtarea Alissei pare ciudată, publicul va înțelege mai bine când o va cunoaște. Tatăl ei, interpretat de Craig T. Nelson, este președintele unei foarte mari companii de management pe care pretinde că a construit-o cu mâinile lui și cu un împrumut de 8 milioane de dolari de la tatăl său.

„Martin este numai putere și lăcomie, și munții de bani pe care oamenii îi fac, și acesta este unul dintre motivele pentru care mi-a plăcut rolul”, spune Nelson. „Martin este unul dintre acei oameni. E distractiv să vezi când lumea lui începe să se destrame și să observi mașinațiunile la care apelează. A fost distractiv să joc acest rol”.

„Publicul îl cunoaște pe Craig ca pe o figură paternă, caldă, din rolurile pe care le-a jucat în timp, iar ca Martin, el pare un fel de figură paternă pentru James, așa că a fost foarte tare să-l vedem jucând un rol care se bate cap în cap cu acesta”, adaugă Cohen.

Printre cei care mai fac parte din distribuție sunt Edwina Findley, care joacă rolul soției lui Darnell, Rita, ale cărei instincte sunt adesea cu mult înainte celor ale lui Darnell când vine vorba de oameni și de motivațiile lor și care nu ezită să-i spună atunci când el o ia pe arătură. Erick Chavarria este grădinarul lui James, Cecelio, care se bucură de șansa de a juca rolul de gardian de la închisoare. Greg Germann este avocatul corporatist extrem de alunecos al lui Martin, Peter și Paul Ben-Victor este bodyguardul lui Martin, Gayle. Dintre cei din Crenshaw Kings sunt Ron Funches, extrem de veselul criminal JoJo, și Joshua Joseph Gillum care este Rico.

Multiplu laureat al Premiului Grammy, John Mayer își etalează și el aerul comic, apărând în rol propriu la petrecerea de logodnă al lui James și a Alissei. Mayer, care cântă la chitară și vocal în scena respectivă, este tras într-o scenă cu James, un moment care se dovedește a fi ultimul strigăt al lui înainte ca agenții federali să-l ia pe sus și să-l acuze de deturnare de fonduri, de față cu prietenii lui rămași cu gurile căscate.

„Ca expert în încarcerare, e treaba mea să te pregătesc.
O să simulăm o revoltă în închisoare”.

Într-o comedie care are atâta acțiune cum este „Mare și tare”, este de mare ajutor când vedetele sunt gata să intre în joc. „Kevin vine în fiecare zi să se joace, cade, nu se teme și este foarte prins”, spune Cohen. „Iar Will face mișcare, face tot ce trebuie. Ambii sunt comici extrem de activi”.

Împreună cu coordonatorul de cascadorii Steven Ritzi și cu echipa lui talentată de cascadori, Cohen îi trece pe cei doi prin de toate, începând cu Hart care-l antrenează pe Ferrell în curtea de închisoare improvizată și pune la cale chiar și o revoltă simulată, o confruntare explozivă cu o bandă de motocicliști, precum și o bătaie în toată regula pe un iaht, în care sunt implicate balcoane, candelabre, mobilă, arme și părți ale unor computere.

Simpla sarcină de a ajunge la iaht a fost comică în sine. „James sare pe barcă, urmat de Darnell care aterizează pe spatele lui”, povestește Ritzi despre o scenă care a fost făcută parțial la filmări, parțial prin efecte în post-procesare. ”E un moment în care încearcă amândoi să se țină, el e cu mâinile peste fața lui James, James abia se mai ține și, în cele din urmă, cad amândoi în apă”.

Scenele în care James face flotări și ridicări de greutăți cu Darnell în cârcă au necesitat ceva muncă. Ritzi ne explică: „James face o ridicare curată, îl ridică pe Darnell deasupra capului, ca un halterofil olimpic, după care îi dă drumul triumfător”.

Pentru asta, Hart a trebuit să poarte niște hamuri. „Ador să port hamuri. Abia aștept. Iau programul de filmări și întreb care e ziua cu hamurile și încercuiesc acele zile. Este ceva ce nu știam că am în mine și a ieșit brusc la suprafață”.

Înainte de a încerca să devină mare și tare, James poate fi văzut făcând un stil de arte marțiale brazilian, numit Capoeira. Fernell spune: „Ne-a plăcut ideea de a-l face pe James să învețe arte marțiale într-un mod care nu-l ajută pentru autoapărare”.

Actorul a studiat cu Nito Larioza, care apare și el pe ecran ca instructor de Capoeira, în momentele de liniște în care James își mai poate permite să aibă asemenea distracții ritualice. Ferrell a învățat mai multe mișcări și loviturile de bază, unde dintre ele numită ginga, impresionându-l pe Larioza destul încât acesta să creadă că Ferrell a învățat, deși acesta avea o altă părere. „Este foarte complicat pentru cineva care este foarte înalt pentru că mișcările au o anumită particularitate. Te dor picioarele și te ucide durerea de spate. A fost foarte greu și, dacă voi putea, nu voi mai face asta niciodată”, spune el...

„Asta nu mai e casa ta, omule.
Noi suntem la San Quentin acum !”

Production designerul Maher Ahmad a prezentat tematica averilor contrastante prin incorporarea imaginilor de sus și de jos pentru a ajuta în povestire. Astfel, prima secvență a filmului îi prezintă pe James și pe Darnell venind la muncă, la aceeași adresă, dar apoi o iau pe drumuri diferite care denotă statutul lor social: James merge cu un lift către un apartament la ultimul etaj, cu geamuri uriașe, în timp ce Darnell coboară în subsol pentru o zi de spălat mașini.

Mai târziu, amândoi sunt în subsol, James este ținta abuzului unui alt șofer de la un nivel superior. „Ceea ce am încercat să fac a fost să văd ce se întâmplă după ce personajul lui Will Ferrell cade, fiind arestat pentru fraudă, așa că situația se schimbă și oamenii chiar încep să-l privească de sus”, spune Ahmad.

„Mare și tare” a fost filmat în principal în Jefferson Parish și în alte locații din New Orleans, care au fost prezentate drept California de Sud. Pentru birourile de la etajul 30 ocupate de James și de șeful lui Martin, s-a folosit etajul 9 dintr-o clădire de pe strada Poydras, în jurul căreia au fost montate apoi imagini cu Century City. Ceea ce s-a dovedit cel mai greu de făcut a fot garajul din subsol, unde se desfășoară o parte din acțiune.

„Pentru că New Orleans-ul are pânza freatică foarte sus, nu s-au făcut foarte multe garaje subterane, așa că scena a trebuit să fie filmată pe bucăți”, spune Ahmad. „Am găsit un garaj care era bun pentru ceea ce ne trebuia și apoi am acoperit sute de ferestre cu falși pereți de beton pentru a părea că este în subteran. L-am filmat pe Kevin intrând cu mașina într-un garaj din Century City, mergând în jos pe o rampă de pe Poydras, apoi înconjurând o altă parte din acea clădire, iar în cele din urmă, el ajunge în garajul Superdome, unde se află afacerea pe care o are Darnell.

Pentru casa luxoasă a lui James echipa de post-producție a combinat elemente din două structuri existente. Prima locație a fost perfectă pentru mare parte din cadre, atât cele din afară, cât și cele din interior, dar nu avea dormitorul pe care și-l imaginase Cohen, așa că Ahmad a apelat la living-ul unei vile locale care a devenit luxosul dormitor cu balcon din care își începe ziua James, au natural, desigur... Pe platoul de filmare, designerul a construit și o vinotecă somptuoasă, ca un simbol al privilegiilor de care se bucură și care, devine mai apoi Celula patru, cu bare pe care Darnell le face din crosele de golf și bețele de schi ale lui James.

Ambele locuri de filmare duceau însă lipsă de terenul de tenis pe care îl au multe dintre proprietățile din cartierele bogate din Los Angeles. Ahmad spune: „Am căutat local terenuri de tenis, dar ele fie nu arătau cum trebuie, fie erau în altă parte decât casa. În plus, în New Orleans plouă adesea, așa că ne trebuia ceva acoperit. Cea mai bună soluție a fost să facem un teren de tenis pe un teren viran care era în apropierea casei în care filmam.

Era un teren real, cu beton și garduri. Sunt câteva scene în care arată foarte bine și în care grădinarii curăță frunzele uscate de pe el. Apoi, îl vedem pe Darnell care pune tot felul de semne și saci de box, făcuți din cauciucuri vechi, și folosește sticle scumpe de șampanie pe post de greutăți”.
Este o transformare vizuală care e ca un ecou jucăuș al unei alte teme: pretenția că ești ceva ce nu ești și cum complică asta cam totul.

Darnell începe relația lor cu o neînțelegere, care devine apoi o minciună până ce el ajunge să se poarte mai mult ca vărul lui Russell decât ca omul de familie care e el de fapt. Și hainele i se schimbă și începe să spună povești despre bande care le fac pe soția și fiica sa să râdă cu lacrimi. James însă este gata să se transforme în orice sau oricine ar fi nevoie pentru a supraviețui, aruncându-se cu dragă inimă în orice fel de personaj care l-ar putea ajuta – o strategie cel mai bine ilustrată de pregătirea pentru întâlnirea cu Crenshaw Kings.

În speranța de a se integra, James nu doarme toată noaptea pentru a se informa despre cultura hip-hop și apare a doua zi, spre rușinea lui Darnell, îmbrăcat stil Lil’ Wayne, cu sneakers albastru electric, cu o vestă portocalie pentru un tricou negru cu galben, cu pantaloni de camuflaj, ochelari reflectorizanți și cu șapcă, toată ținuta fiind creată de designerul Shay Cunliffe.

„Pantalonii sunt un pic cam strâmți”, își amintește Ferrell. „Cred că erau cu vreo patru mărimi mai mici, așa că erau literalmente creați pentru alt trup. erau așa de strâmți că abia am putut să cobor treptele și să mă urc în mașină”.

Cumva, în toată această nebunie, ei reușesc să se cunoască așa cum sunt. „James are parte de ceva ce-i lipsea, de contactul cu realitatea și de cineva care să-i vorbească așa cum merită să i se vorbească”, spune Hart.
„Ambii bărbați învață care le sunt punctele forte”, adaugă Ferrell.

„Un lucru despre care vorbim în acest film este acela că oamenii s-ar putea să nu aparțină lumii din care fac parte”, concluzionează Cohen. „La început, James este un tip care crede că are prieteni și o logodnică, și o imagine paternă, dar fiecare vrea ceea ce poate lua de la el. Lumea în care trăiește este foarte superficială. Și Darnell are intenția de a oferi o viață mai bună familiei lui, dar continuă să facă greșeli pe termen scurt în încercarea de a avansa”.

„Ceea ce îmi place cel mai mult la poveste este modul în care ne-a oferit posibilitatea de a fi haioși și, în același timp, de a face un comentariu social, de a spune ceva”, mai adaugă el. „Acestea sunt filmele care rezistă în timp și de care poți fi mândru, iar pentru mine, realizarea acestui film a fost extraordinare”.

Sinopsis Despre distribuție
jinglebells