Păreri Cinema Paradiso
(1988)Cinema Paradiso
- Detalii
- Distribuţie
- Premii
- Imagini (12)
- Postere (3)
- Articole (8)
- Păreri (44)
- Trailer (1)
- Soundtrack (3)
- Wiki
Spune-ţi părerea despre
Pentru a scrie un review trebuie sa fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Cinema Paradiso(1988)Cinema Paradiso
|
Articole despre film
-
Hugo: un tribut steampunk adus cinemaului
-
Italienii proiectează fragmente din filme clasice pe pereții clădirilor din Roma
-
Cele mai romantice gesturi din filme
-
30 de filme care îţi vor stoarce lacrimi - GALERIE FOTO
-
Nominalizările la premiile acordate de criticii de film din Londra
Vezi toate articolele »
Filme de urmărit la TV
HBO
20:00
|
The Lobster(2015)Homarul
|
Duna
20:45
|
Roman Holiday(1953)Vacanță la Roma
|
PRO TV
20:00
|
Kingdom of Heaven(2005)Regatul Cerului
|
CineCloud
Death Sentence
The Flash
Kate Nauta
Red Lights
Blue Velvet
Özge Özpirinçci
Kate & Leopold
College
Madelief: Krassen in het tafelblad
Ramon
Nora Salinas
Mădălina Ghenea
Gone with the Wind
My Summer of Love
Hard Candy
Tika Sumpter
Și totul era nimic...
The Snow Queen 3
The Break-Up
Repo! The Genetic Opera!
Ghost Town
Erica Carroll
Patricia Heaton
Cirque du Freak: The Vampire's Assistant
Lonesome Dove: The Series
Randy Couture
Kaya Scodelario
Eight Legged Freaks
Alyson Hannigan
Home of the Brave
Filme pe genuri
- Acţiune
- Animaţie
- Aventuri
- Comedie
- Crimă
- Documentar
- Dragoste
- Dramă
- Familie
- Fantastic
- Film noir
- Horror
- Istoric
- Mister
- Muzică
- Muzical
- Război
- Romantic
- Scurt metraj
- SF
- Thriller
- Western
- Taguri filme
- Taguri stiri
- Arhiva stiri
- Program TV
Premii filme
Filme noi
- Filme 2026
- Filme 2025
- Filme 2024
- Filme 2023
- Premiere cinema
- Filme la TV
- Filme pe DVD
- Filme pe Blu-ray
- Filme româneşti
- Filme indiene
Filme 2024
Index filme
Program cinema
Actori populari
- Angelina Jolie
- Emily Procter
- Selena Gomez
- Jennifer Lawrence
- Kate Winslet
- Keira Knightley
- Născuţi azi
Trailere filme
- Presumed Innocent
- Shadow Land
- Kingdom of the Planet of the Apes
- Senna
- Baby Reindeer
- If
- Mufasa: The Lion King
Filme populare
Premiere cinema
În curând la cinema
- Kingdom of the Planet of the Apes
- Cats in the Museum
- Digimon Adventure 02: The Beginning
- Munch: Love, Ghosts and Lady Vampires
- Boy Kills World
- Lefkovicsék gyászolnak
- În inima Naționalei
- The Strangers: Chapter 1
- How to Have Sex
- The Garfield Movie
- Furiosa: A Mad Max Saga
- Giants of la Mancha
- Gekijôban Haikyû!! Gomi Suteba no Kessen
- Weekend de vis
- Tarot
- If
- Mașa și cele 6ase umbre
- Thabo and the Rhino Case
- Borromini e Bernini. Sfida alla perfezione
- The Watchers
- My Sweet Monster
- Les gardiennes de la planète
- Bad Boys: Ride or Die
- Inside Out 2
- DogMan
- Nina et le secret du hérisson
- The Bikeriders
- Bastarden
- A Quiet Place: Day One
Filme noi în SUA
- Back to Black
- Terra Infirma
- The Crow
- The Exorcism
- Firebrand
- Kinds of Kindness
- Horizon: An American Saga - Chapter 1
- MaXXXine
- Mufasa: The Lion King
- Despicable Me 4
- Twisters
- Deadpool & Wolverine
- Harold and the Purple Crayon
- Trap
- Borderlands
- Alien: Romulus
- They Listen
- Jessica Frost
Program TV
Acest site folosește cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Află mai multe
Copyright© 2000-2024 Cinemagia®
Termeni şi condiţii | Contact | Politica de confidențialitate | A.N.P.C
Termeni şi condiţii | Contact | Politica de confidențialitate | A.N.P.C
Păreri Cinema Paradiso
Cel mai bun film italian
x
Era o vreme cand cinematograful reprezenta mult mai mult decat o face astazi..cand nu existau televizoare in fiecare casa,nu exista internet,nici media..
Era o vreme cand cinema-ul nu era doar un loc unde se vizionau filme pe banda..ci era centrul unei comunitati,unde se legau prietenii,unde vedeai pentru prima data o scena mai nud,unde te lasai fascinat de imaginile care curgeau,unde radeai la unison la filmele lui Chaplin,unde te indragosteai etc..
Pelicula de fata ne arata dragostea profunda fata de film ,cinema,si modul in care aceste lucruri pot influenta si… citeşte
....
Parfumul unor vremuri de mult apuse
”Nuovo Cinema Paradiso” este un film cu o poveste simplă, dar care generează trăiri foarte puternice tocmai prin faptul că imită viața așa cum este ea de fapt: cu vise frânte, cu speranțe mari și mai ales cu foarte multă banalitate. Ceea ce-i conferă valoare este însă prezența omului, surprinderea cu nostalgie a… citeşte
genious
Pelicula este o capodoperă despre magia filmelor. Este o frumoasă şi emoţionantă poezie despre miracolul vieţii , inocenţa copilăriei , greutăţile maturizării , pierderea primei iubiri şi acceptarea decepţiilor şi a realităţii.
Viața ca-n filme
foarte bun
Cinema Paradiso (1988)
Capodopera
Tangent cu perfectiunea
P.S. Ennio Morricone era un musicista di genio.
....
superb
Foarte frumos
Capodoperă
Foarte bun filmul. Nu mai reţin când am văzut ultimul film italian cu adevărat bun. Cred că a fost "La vita e bella". Dar acesta pare mai bun. Are de toate: romantism, dramă, pasiune, faze comice, o coloană sonoră superbă.....Ce mai...
Îl recomand din plin.
Un film prost jucat egal un film de evitat...
Celor care suspecteaza ca nu inteleg filmul, ca nu am deschidere catre filmele "sofisticate", de arta precum acesta, ca nu sunt receptiv la atmosfera si mesaj, ca sunt carcotas sau eventual chiar snob, eu le spun atat: ca se inseala. Poate ca dimpotriva, tocmai din aceste motive dau o nota slaba filmuli, iar asta in ciuda toptanului de premii primite, premii menite sa ma oblige sa imi placa filmul si sa-mi cenzureze parerea reala. Desigur fara a fi lipsit de merite estetice pe care sa le identific - si ma gandesc aici la decoruri, la ambient la realizarea vizuala a personajelor - mi se pare ca Cinema Paradiso fie e "prea italian" si desuet pentru mine, fie filmul e prea subtil - situatie in care ma declar… citeşte
Sa plangi pentru ca ai primit in dar toata dragostea din lume.
Cinema Paradiso are doua parti, una a trecutului, o retrospectiva a filmului mut si apoi cel cu sonor timpuriu, iar alta a ecranizarilor moderne. Ambele isi au protagonistul lor preferat si prin ambele povesti de viata se transmite un singur mesaj: iubeste tot ceea ce faci, indiferent de calea pe care decizi sa mergi. Pasiunea investita de respectivele personaje si care mai este si pusa in munca lor are o greutate ce da impresia ca iti striveste spiritul, si care, ca orice contrabalans, atarna amenintator la capatul celalalt al cumpanei vietii. Neimplinirea celei mai importante iubiri, cea care ar urma sa te acompanieze pe toata durata vietii, e tributul cel mare platit de acesti oameni pasionali. Toti il achita, in egala masura, fara exceptii ori derogari din partea destinului.
Pentru a intelege aceasta structura neobisnuita, dar profund umana, sa privim ciudateniile acestei realizari cinematografice de la o distanta de la care sa ni se permita sa distingem insesizabilul din noi insine. Acest elogiu al celebrarii vietii, incepe paradoxal cu o moarte. Practic, vestea trecerii in nefiinta a unui cap de afis, declanseaza intregul conflict, iar daca analizam momentul in care evenimentul se petrece, nimic un poate fi mai normal decat respectiva predare de stafeta de la mentor catre pupil. Un fapt comun de viata, doar ca avand o insemnatate profunda in speta prezenta. Alfredo, (Philippe Noiret) inteleptul ce si-a dobandit toata cunoasterea din filmele pe care le-a proiectat, cedeaza locul protejatului sau Toto, (Jacques Perrin), om educat dar care si-a adaugat pe langa scoala si o vasta exeperienta de viata castigata din periplurile pe care cariera de cineast i le-a oferit cu atata generozitate. Ideea dezradacinarii, o intarcare fortata, e chintesenta de dragoste parentala. O lectie de viata prin altruismul din spatele deciziei, adica un sacrificiu pe care nici macar mama nu il poate oferi. Si acest moment deovedeste un dozaj perfect. Ea, demonstratia de iubire parinteasca, genereaza emotie amestecata cu durere. Mentorul renunta la lumina ochilor sai, literar vorbind, la persoana care ii asigura unica sansa de a duce o viata cat de cat normala. Lipsa lui Toto echivala pentru batran cu o condamnare constienta la izolare si singuratate.
Chiar si asa, decizia de a-l alunga pe copilul pe care il iubesti mai presus de orice pe lumea asta si care vine acompaniata cu vorbe de o duritate nemaiintalnita, “sa nu te mai intorci niciodata!”, “uita-ne!”, “daca o sa mai calci pe aici, la mine sa nu vii niciodata pentru ca usa mea iti este inchisa”, are bucuria ca in final sa primeasca si acordul mamei. Aceasta intelege si ea gestul facut cu atata marinimie de Alfredo si o marturiseste deschis si fiului ei. Sublimul absolut intalneste regretele si perspicacitatea materna, egoista dar si corecta in acelasi timp. Regizoral, un sacrificiu egal cu cel al batranului proiectionist, il constituie excluderea tanarului ucenic din tot acel decor stramt, o camaruta plina cu poze, etichete si in care prim planul il are ditamai hardughia de proiector, - acum modern, fara manivela si mai ales pericolul de incendiu care exista odinioara. Amenajarea respectivului decor intr-un templu al filmului in cel mai sfant inteles posibil al termenului, vorbeste si ea de atentia si caldura cu care Giusee Tornatore, directorul acestui proiect, isi invaluie fapturile carora le-a dat viata. Absolut orice se invarte in jurul lui Toto-copilul: etichete, bucati de celuloid, stive de carcase metalice ale rolelor, totul ce desi pare imprastiat si dezordonat a fost asezat cu o grija parinteasca. Intorsatura brusca pe care Giuseppe Tornatore o harazeste destinului acestui copil, noul destin am putea sa ii spunem, se incadreaza exact in linia altruista despre care am vorbit ceva mai inainte. E o eliberare a unui suflet captiv dintr-un extaz nimicitor pe care doar aceasta lume imaginara ti-l poate asigura. Se constientizeaza practic riscul unei suficiente culte, o automultumire de prea mult frumos. Iar asta chiar ca e frumos! Un scenariu totusi nimicitor pentru ca prin insasi rutina sa il va priva pe indragostit sa isi revada iubita, asa cum se va intelege doar daca urmaresti varianta extinsa a acestui film.
Si ca tot veni vorba despre aceasta noua versiune, total diferita de cea care a vrajit publicul de pretutindeni, mentionez ca am mare rezerve in a o recomanda. Are parti bune pentru ca umple niste goluri ce in editia cinematografica au ramas suspendate, chiar si acest detaliu al biletului ratacit sau al discutiei tinerei cu Alfredo, ambele folositoare in vechea varianta. Insa capitolul reintalnirii, felul in care decurge el si mai ales consumarea lui sub privirile noastre, desacralizeaza ceva ce era tainic si divin. Oricum ar fi, incercati intai varianta cinematografica, cea de 124 minute si abia apoi pe cea care adauga alte 50 de minute noi si poate o sa imi dati dreptate.
Concluzie: O incantare a sufletului, acest film te copleseste cu incheierea sa umplandu-ti inima cu tot ce e mai frumos in aceasta lume. Cel mai emotionant final din cate poate un suflet omenesc sa simta si sa primeasca in dar. Pur si simplu nu exista suficiente cuvinte care sa descrie atata dragoste. Iar ca un ultim paradox, sa spunem ca muntele acesta de emotie se naste din cea mai odioasa restrictie pe care o fiinta libera si simtitoare o poate incerca: cenzura. Nota 10!
Un elogiu adus cinematografiei
Extrem de emotionant..
Pur și Simplu EXCEPȚIONAL
Arta, un film memorabil . Impresionant..
Emotii
Punctul tare: nostalgia. Mai ales finalul (intoarcerea acasa) e mai intens emotional.
Cel mai mult mi-a placut piata copilariei cu biserica/scoala (arhitectural). Amintirea/perioada copilariei e toata in acest spatiu care, "in acel timp" era minunata.
Filmul a meritat vazut. Dar nu mi se pare o capodopera. Capodopere a facut Fellini, al carui epigon este Tornatore. Vedeti si comparati acest film cu: 81/2, Amarcord, Roma...
P.S. Filmul e, de altfel, destul de confuz. "Despre ce este'? Despre istoria filmului? Despre maturizatea lui Toto? (cum spun unii prin comentrii). Despre o comunitate al carei "suflet" este cinematograful? Si: de ce s-a suparat Toto pe "sat'? Stiu ca la filmele adevarate conteaza cu adevarat coerenta interna. Dar tocmai asta, cred eu, lipseste. (Sigur, as putea construi una prin speculatii)
Cu totul aparte...
Nota 7/10
e mult de cand am vazut filmul