Articole Capture the Flag

(2015)

Fură steagul, salvează Luna

Note de producţie

NOTELE REGIZORULUI

Ideile vin adeseori de unde te aștepți mai puțin. La mijlocul anului 2010, când sfârșitul călătoriei filmului “Adventures of Tadeo Jones” se întrevedea, s-a pus întrebarea privind ce urmează acum. Puteam alege calea sigură, precum “Tadeo 2,” sau am putea încerca ceva nou și diferit care ne=ar deschide noi drumuri.

Jordi Gasull (unul din producători) a încercat luni întregi să ne convingă să facem un film despre astronauți dar ideea era un pic vagă. Până într-o zi, când la sfârșitul unei zile de muncă ne relaxam pe scări, ne-a venit o idee: să avem o nouă cursă spațială în secolul XXI. Băieții buni ar face-o exact ca în 1969 în timp ce băieții răi ar fi avut cea mai nouă tehnologie. O echipă dorește conservarea istoriei, reprezentată pe steag, iar cealaltă dorește să o șteargă din univers: așa s-a născut FURĂ STEAGUL; SALVEAZĂ LUNA.

Însă cele mai bune idei urmau să vină, pe măsură ce munca istovitoare de formare a materialului a început. Până acum aveam o poveste puternică despre reconcilierea familiei care avea loc într-un mediu unic. Acesta era visul unui regizor… Un amestec perfect balansat: Pe de-o parte, era un film care respect strict datele din cărțile istorice dar pe cealaltă parte, era o superproducție fantastică, și cu o poveste intimă în mijloc.

Când petrecusem deja un an lucrând la proiect, am primit vestea că Paramount Pictures a cumpărat drepturile internaționale pentru filmul nostru; distribuția globală era atunci garantată. Când visezi să faci filme, îți dorești șanse ca aceasta, deci trebuia să profităm de ea. Din fericire, nu eram singurul care gândea așa, iar partenerii noștri de la Lightbox ne-au surprins din nou și din nou cu ce erau capabili să facă pentru ca lumea să rămână cu gura deschisă.

Pentru a produce filmul am avut nevoie de aproximativ 313,000 ore, din zile de muncă de 8 ore. Mulțumită acestui proiect, am întâlnit oameni din afara orbitei noastre, și am fost capabili să ajungem până în cele mai îndepărtate colțuri ale planetei. Din când în când, studioul nostru semăna cu o stație de misiune NASA: am prioritizat tehnologie de încredere cu cea mai nouă tehnologie, toate pentru a ajunge la o dată marcată de foc în calendarele noastre: 28 August 2015
Ziua decolării noastre! Enrique Gato


NOTE DE PRODUCȚIE

A produce un film cu astronauți în Spania e un vis. Putem spune, totuși că filmele au ajuns deja pe Lună cu, spre exemplu, astronautul jucat de Tony Leblanc, (dacă rămânem strict în Spania) și filme precum “Stranded,” dar și vizitatori extratereștri în titluri precum “The Knight of the Dragon,” și chiar și cosmonauți născuți din imaginația unui spaniol, care au vizitat alte planete în lumea animată, precum în filmul de mare succes “Planet 51.”

Cu toate astea, ca producători puteam să pășim în teritorii foarte puțin cunoscute, și mai mult atunci când am decis că, în ciuda faptului că e un film animat, această aventură ar trebui să fie cât se poate de realistă: modulele spațiului și rachetele pentru misiunea Apollo vor deveni vehicule pentru protagoniștii noștri.

De asemenea, așa cum ne-a convins să facem unul din scriitorii noștri, pentru prima oară vom arăta adevăratele peisaje de pe Lună în film, acele elevații mai înalte decât Everest și văile mai adânci decât Marele Canion, în locul acelei suprafețe plate de nisip pe care o vedem atât de des în filme și documentare.

Redarea locurilor și a oamenilor într-un mod realistic a fost o parte fundamentală a procesului nostru de producție. Nu a fost ușor să-i convingem pe cei de la NASA, spre exemplu, că un animator spaniol chiar avea nevoie de acces la instalațiile lor pentru a captura detalii realiste pentru un film animat. Încă ne aducem aminte cu fericire cât de surprinși au fost unii ingineri NASA când ne-au privit echipa făcând poze telefoanelor, meselor și chiar și unor secțiuni din podea, căutând texturile potrivite pe care să le aducem pe marele ecran.

Asemenea producții sunt foarte complexe și toți am avut roluri diferite în funcție de unde eram în producție. Prin acest trio de producători independenți - Jordi Gasull, Nicolás Matji, și Edmon Roch –au lucrat singuri în perioada inițială de dezvoltare, participarea lui Ghislain Barrois și Álvaro Agustin de la Telecinco Cinema, și a lui Gabriel Arias-Salgado de la Telefónica Studios, a avut o importanță vitală pentru ca visul acestui trio să fie transformat în realitate.

Pentru a captura vise, mai întâi trebuie să le visezi, și dacă în imaginația noastră putem merge pe Lună, de ce să nu visăm că un studio Hollywood ne-ar distribui? Apoi visul a devenit realitate. Paramount Pictures s-a alăturat misiunii de a captura steagul iar filmul a devenit primul din istoria cinematografiei spaniole care a fost distribuit global de un studio Hollywood. Un eveniment incredibil care ne face foarte mândri.

SCENARIUL

Credeam că animația ar fi cel mai bun vehicul pentru un film despre astronauți în Spania. Am propus ideea lui Nicolás Matji, Edmon Roch, și Enrique Gato. Edmon a fost entuziasmat de la început, în timp ce Nicolás se întreba dacă ar putea folosi aceeași navă din 1969. A fost o alegere logică, pentru că în zilele noastre, orice misiune nouă pe Lună ar trece exact pe lângă navele Apollo, iar ultima rachetă construită pentru misiunea Apollo XVIII este acum localizată într-o expoziție în Centrul Spațial Johnson, iar celelalte două rachete care sunt încă intacte sunt în alte centre NASA și nu au fost niciodată operaționale. Nu știu dacă a fost conexiunea cu steagul și lumea jocurilor video, sau iluzia de a reveni cu artefacte care au captat interesul lui Enrique’s, dar în acea zi a spus da, i-ar plăcea să regizeze un film despre astronauți.

Mi-am sunat prietenul Patxi Amezcua și i-am spus că vreau să fac acest film despre astronauți care merg pe lună pentru a captura steagul din 1969. M-am oferit să îl scriem împreună. Când am început să lucrăm la el, am realizat că, dacă doream să fie un film animat trebuia să avem copii printre aventurierii noștri spațiali, și așa s-au născut protagoniștii noștri Mike, Marty, și Amy.

Patxi, însă, era prea ocupat să pregătească al doilea său film ca regizor (Séptimo) și a trebuit să se retragă în favoarea prietenului nostru comun, Javier Barreira, cu care lucram în acel moment pentru a rescrie Tadeo Jones. Împreună vom începe să explorăm lumea lui “Capture the Flag”. În această explorare vom găsi helium 3, un izotop, foarte stabil și nu e radioactiv, rar pe Pământ dar abundent pe Lună, care ar putea fi o nouă sursă de energie în viitor, pentru că ar putea produce energie nucleară curată.

Ceva important încă lipsea: sufletul filmului. Mi-am amintit de ce mi-a marele scenarist Guillermo Arriaga, că el căuta întotdeauna un cuvânt care să îi definească povestea, care să funcționeze ca ghid, esența tematică a filmului. Am petrecut zile întregi până am găsit tema pentru “Capture the Flag”: Reconciliere. “Capture the Flag” este, de fapt, o poveste foarte familiară despre reconcilierea familiei. Câte familii sunt destrămate și au nevoie de reconciliere? Există ceva mai frumos decât șansa de a face pace cu cei dragi? Cu asta am avut suficient încât să lucrăm mai departe la poveste.

Imediat ce am avut o schiță solidă, l-am rugat pe Neil Landau să ne ajute cu dezvoltarea. Experiența lui internațională și talentele analitice au fost de mare ajutor, întotdeauna au fost. Încetul cu încetul am început să conturăm această lume a aventurii, întotdeauna ancorată în realitate.
Sperăm că povestea va rămâne întotdeauna vie în inimile voastre. Oh, și încă ceva. Dacă într-o seară vă aduceți aminte să vă uitați la Lună, vă rugăm să salutați steagul. e încă acolo.
Jordi Gasull

PERSONAJELE

“Capture the Flag” este un film despre reconcilierea familiei. O familie destrămată, ca în multe cazuri, doresc să se refacă. Nu e nimic mai universal și dorit, într-o familie destrămată, decât reconcilierea. Aceasta e povestea unei familii cu răni care sunt vindecate mulțumită intervenției eroului nostru.

MIKE GOLDWING

Este un băiat de 12 ani care este plăcut, amuzant, curajos, determinat și hotărât. Nu renunță niciodată. Este fiu și nepot de astronauți, iar interesul său nu e doar spațiul ci și sporturile, iar dacă sportul e practic pe o placă, și mai bine. Ca mulți copii de vârsta lui, grija lui e să câștige la sportul favorit, și făcând asta, să câștige atenția unei fete drăguțe și să captureze steagul, un joc pe care îl joacă în week-end pe plajă cu prietenii lui, Amy și Marty. Însă Mike mai are o preocupare specială și diferită: Tatăl și bunicul său nu își vorbesc.

AMY GONZÁLEZ

Este o fată de 12 ani, deșteaptă, neobosită, veselă, curioasă, plină de curaj și își dorește să devină jurnalist. Visul ei este să fie capabilă să publice pe prima pagină a unei societăți media, Joacă cu Mike și Marty în aceeași echipă a jocului pentru capturarea steagului.

MARTY FARR

Va împlini în curând 13 ani, deci e cel mai mare din grup. Trece printr-o fază care îi va schimba viața: pasiunea sa pentru produse de patiserie, ciocolată, dulciuri și mâncare i-au produs probleme cu greutatea, deși el e foarte mândru de asta. Este inteligent și plin de imaginație și are o mare pasiune pentru tehnologie. Are un aligator numit Igor pe care îl adoră și pe care îl dotează cu tot felul de dispozitive.

FRANK GOLDWING

Un astronaut bătrân de la NASA care a făcut parte din misiunile Apollo, deși peste 75 de ani, rămâne puternic ca o stâncă, așa cum sunt mulți astronauți de această vârstă. Frank a fost înlăturat din ultima misiune pe Lună (Apollo XVII) și, deși a participat în următoarea, anularea programului îl afectează, o situație care l-a condus să=și abandoneze familia.

RICHARD CARSON

Toate filmele au nevoie de un personaj negativ. Dacă acesta e deștept, amuzant, puternic, egocentric și pur și simplu rău, cu atât mai bine pentru film. Și Richard Carson, un tânăr Texan multimilionar, îi place să se numească așa. La 27 de ani, este moștenitorul celui mai mare imperiu de petrol de pe planetă, dar în timp ce lumea se confruntă cu noi provocări în domeniul energiei, Carson dorește doar să își mărească imperiul. Pentru acest motiv, el nu ezită să angajeze cei mai buni ingineri, Steve Gigs și Bill Gags, pentru a construi un super-vehicul pentru a exploata Helium 3 care poate fi găsit pe Lună.
IGOR

Animalul de companie nebun, amuzant și adorabil al lui Marty, care întotdeauna fuge de stăpânul său pentru a-și găsi refugiul în brațele lui Amy. Pe lângă faptul că nu e prost, aligatorul iubește dulciurile și bomboanele.
VOCILE

Versiunea spaniolă a filmului CAPTURE THE FLAG are vocile unor actori populari precum Michelle Jenner, în rolul lui Amy, și Dani Rovira, în rolul lui Richard Carson. În versiunea dublată în catalană, Michelle Jenner îi dă voce lui Amy din nou iar José Corbacho îi împrumută vocea lui Richard Carson.

LIGHTBOX ENTERTAINMENT

Lightbox Animation Studios, cunoscut anterior ca Lightbox Entertainment S.L, este un studio de animație și companie audiovizuală fondată în 2008 de Enrique Gato și Nicolás Matji. De la început, scopul principal a fost generarea conținutului audiovizual pentru o piață globală și să creeze muncă audiovizuală individuală capabilă să lucreze cu branduri internaționale și francize a căror viață s-ar putea extinde peste lansarea în cinematografe.

Înainte să producă scurtmetrajul, partenerii de la Lightbox au câștigat 3 Premii Goya cu scurtmetrajele “Tadeo Jones” (Goya 2006), “Tadeo Jones yel sótano maldito” (Goya 2008) și “La Bruixa” (Goya 2011). Mai târziu au făcut lungmetrajul “Las aventuras de Tadeo Jones” (dir: Enrique Gato),câștigător a 3 Premii Goya în 2013. Lightbox acum eliberează “Capture the Flag,” regizat de Enrique Gato, iar pentru 2016, și cu apariția lui “Tadeo Jones II”, a fi co-regizat de Enrique Gato și David Alonso.

TELEFÓNICA STUDIOS

Telefónica Studios s-a născut în septembrie 2013. Câteva din cele mai recente titluri coproduse de Telefónica Studios au fost debutul regizoral al lui Daniel Guzmán (“A cambio de nada”) și Leticia Dolera (“Requisitos para ser una persona normal”), “Perdiendo el norte” (dir: Nacho G. Velilla), “Relatos Salvajes” (dir: Damián Szifrón), “Torrente 5: Operación Eurovegas,”“Futbolín” (dir: Juan José Campanella), “Grand Piano” (dir: Eugenio Mira, with Elijah Wood)și hitul animat“Las aventuras de Tadeo Jones”.

In 2015 Telefónica Studios va elibera, printre alte titluri, “Regresión” (dir: Alejandro Amenábar), “Anacleto agente secreto” (dir: Javier Ruiz Caldera), “Palmeras in la nieve”, “Extinction” și “Atrapa la bandera”, de la echipa creativă din spatele lui Tadeo Jones. Telefónica Studios va avea o miză în“Mi Gran Noche”, noul film al lui Alex de la Iglesia, regizat de Daniel Calparsoro.

Sinopsis
jinglebells