Articole Annie

(2014)

Annie

Despre producție

PRODUCȚIA

Scenografa Marcia Hinds a lucrat îndeaproape cu Will Gluck, fiind originară chiar din Manhattan, pentru a găsi locațiile cele mai potrivite pentru filmări. “Annie este o poveste cunoscută și îndrăgită – noi sunt abordarea, modernizarea și amplasarea ei în New York-ul contemporan. Pentru Will și pentru noi toți a fost important să-i dăm un ton realist și o imagine actuală,” spune Hinds, care a asigurat scenografia altor două filme ale lui Gluck: Easy A și Friends with Benefits.

Din Harlem până la Washington Heights sau la Upper West Side, de la Muzeul Guggenheim de pe 5th Avenue și până la clădirile moderniste ale John Jay College of Criminal Justice de pe Tenth Avenue, realizatorii filmului au profitat de tot ce le putea oferi New York-ul. Annie cântă “Tomorrow” pe o porțiune animată a Lexington Avenue, între străzile 115th și 117th din East Harlem, iar filmările din East Side Community School, de pe East 12th Street, reprezintă școala din Harlem unde învăța Annie. Pe Cortlandt Alley din Tribeca, Annie o întâlnește pentru prima oară pe cățelușa Sandy, heliportul de pe Wall Street este locul de unde își ia zborul helicopterul lui Stacks, iar Cafeneaua Cluny din Greenwich Village, de pe West 12th Street ține locul restaurantului Domani, un restaurant italienesc unde Annie speră că părinții ei vor reveni într-o zi.

Totuși, cea mai spectaculoasă locație a fost 4 World Trade Center, un zgârie-nori de ultimă generație, unde echipa de producție a filmat interioarele penthouse-ului de lux al lui Stacks. Hinds și echipa ei au căutat îndelung până au găsit apartamentul potrivit – deschis și modern, cu priveliști spectaculoase – care i s-ar potrivi mogulului Will Stacks, fabricantul de telefoane mobile. “Will Stacks trebuia să trăiască pe acoperișul lumii,” explică Hinds.

Edificiul înalt de 72 de etaje, proiectat de arhitectul Fumihiko Maki, are ferestre din podea și până la tavan, cu vedere la One World Trade, cea mai înaltă clădire din New York și cu restul Manhattan-ului întinzându-i-se la picioare, în toate direcțiile. Apartamentul magnific al lui Stacks a fost construit de la zero în spațiul liber al clădirii, iar Gluck, Hinds și Michael Grady au reconstruit la etajul 57 replica cunoscutei terase a 4 World Trade Center, care a devenit în acest fel terasa personală a lui Stacks.

MUZICA

Cântecele din muzicalul Annie au devenit legendare deîndată ce a fost lansat show-ul pe scena de la New York. Azi, e dificil să-ți imaginezi o lume în care n-ar exista cântecele: “Tomorrow,” “Maybe,” sau “It’s the Hard-Knock Life” – cântece pe care toată lumea le știe pe dinafară. Dar de fapt, aceste cântece, compuse de Charles Strouse, cu versuri de Martin Charnin, au fost create acum aproape 40 de ani.

Cântecele au fost scrise pentru o altă versiune a lui Annie – din altă perioadă de timp și pentru o tradițională punere în scenă, pe Broadway. În noua versiune a filmului, muzica trebuia să concorde cu anul 2014, în care se petrece povestea actuală. Având aceste lucruri în minte, Will Gluck i-a chemat pe experții australieni – superstarul Sia și compozitorul Greg Kurstin, care a produs și scris multe cântece împreună cu Sia și alți artiști și muzicieni premiați.

Gluck și Sia urmau să adapteze versurile unora dintre cântece, Sia și Kurstin trebuia să remodeleze muzica pentru a o adapta publicului modern; iar Kurstin, care este producătorul muzical executiv al filmului, urma să realizeze aranjamentul muzical și coloana sonoră, cântând el însuși la o mulțime de instrumente. Cel care a făcut ca muzica nouă să fie bine integrată în film a fost coordonatorul muzical Matt Sullivan.

Producător veteran al muzicii pop, Kurstin este totodată și muzician, înregistrând el însuși, împreună cu Inara George, trei albume de muzică, cum ar fi: The Bird and The Bee. În anul 2010, ei au înregistrat albumul “Reinterpreting the Masters Vol. 1: A Tribute to Daryl Hall and John Oates,” în care Kurstin a creat noi aranjamente pentru piesele sale favorite, pe care le asculta la radio AM în copilărie. Aceasta a fost experiența pe care s-a bazat când a început să lucreze la Annie. “Acestea sunt cântecele cu care am crescut, cu Hall, Oates și Annie,” explică el. În colaborarea cu Sia, Kurstin spune că procesul începe de obicei în studio, cu Kurstin la pian și Sia cântând din voce.

De fapt, Kurstin spune că viteza cu care ei lucrează l-a determinat pe Gluck să le încredințeze lor această sarcină, de a actualiza muzica. “Will a văzut cum lucrăm de repede când compuneam pentru ‘Little Girls,’” povestește el. “A fost emoționat când a asistat la procesul care se desfășura sub ochii lui. Eu și Sia veneam într-o clipă cu idei noi. Cred că a fost cucerit de potențialul pe care-l demonstram.”

Gluck este foarte implicat în muzică – nu numai că a schimbat versurile împreună cu Sia, dar l-a și îndrumat pe Kurstin înspre sunetul pe care vroia să-l obțină în final. “Will vroia să obțină ceva proaspăt, nu foarte prelucrat și stilizat, nu prea orchestral, spilcuit sau cinematografic,” explică el. “El vroia o muzică mai curajoasă, cu un ritm mai cu personalitate.”

Pe lângă melodiile vechi trebuia introduse trei noi cântece, care să se integreze perfect în linia melodică a întregii construcții muzicale a filmului. Una era: “Who Am I,” scrisă de Sia, Kurstin, Thomas Edward Percy Hull și Gluck, și produsă de Kurstin. “‘Who Am I?’” a trecut prin același proces. “Sia a venit cu ideea melodică. Am lucrat împreună, la fel ca și până acum, eu la pian, lucrând la muzică, iar Sia cântând peste linia melodică dată de pian. Ne-am pus de acord cu aranjamentul, melodia. După asta, ea a venit cu idei despre versurile cântecului, iar eu am adăugat bașii, chitara, tobele și în circa o oră am avut cântecul înregistrat.”

Alt cântec este “Opportunity,” scris de Sia, Kurstin și Gluck, și produs de Kurstin. Este un cântec pe care Annie îl cântă cu o orchestră întreagă în spatele ei, la un eveniment de gală, la Guggenheim Museum. Cântecul acesta iese în evidență . “Am vrut să creăm un cântec care să fie cântat la un eveniment, unde Annie să cânte în fața orchestrei,” mărturisește Kurstin. “Este probabil cel mai tradițional aranjament pentru că e complet orchestral – e singurul cântec din film de factura asta. Ea stă în fața orchestrei, iar cântecul iese spontan din pieptul ei.”

“The City’s Yours,” scris de Sia împreună cu producătorii și compozitorii Stargate și Benny Blanco, este cântat de către Will Stacks către Annie, în timp ce zboară deasupra Manhattan-ului în helicopter. “Cântecul vorbește despre faptul că, de oriunde ai proveni, ai șansa de a reuși în ceea ce-ți dorești în viață,” explică Jamie Foxx, care-l interpretează pe Stacks. “Cuvintele sunt: ‘Acesta e doar începutul povestirii tale, Dacă ai curaj, va veni și succesul, Oricine poate să-și împlinească visele.’ Acestea sunt îndemnuri care ne-ar putea inspira pe toți.”

Atât în timpul cât și înaintea filmului, Matt Sullivan a lucrat îndeaproape cu actorii, dintre care Quvenzhané Wallis, Cameron Diaz, Rose Byrne și Bobby Cannavale, nu erau cunoscuți pentru calitățile lor vocale. Wallis, de exemplu, care avea 9 ani când a început să ia lecții de canto pentru Annie, nu cântase decât acasă, sau în mașină, cu familia, pregătindu-se pentru rolul muzical.
Pe de altă parte, talentul muzical al lui Jamie Foxx este bine cunoscut. Foxx a înregistrat mai multe albume care au intrat în topuri și a câștigat un Oscar pentru interpretarea lui Ray Charles în alt film muzical, Ray.

COREOGRAFIA

Vestitul coregraf Zach Woodlee, al cărui talent de a crea dansuri novatoare pentru interpreți neprofesioniști a fost ilustrat în popularul show de televiziune, Glee, s-a alăturat și el echipei de realizatori ai filmului Annie.

Woodlee, împreună cu scenograful, a studiat mai întâi locațiile unde urmau să aibă loc secvențele muzicale ale lui Annie. “Coregraful Zach Woodlee a fost cel care a decis unde avea să fie locul cel mai potrivit pentru fiecare cântec. El a coregrafiat totul în așa fel încât să fie cât mai realist și cât mai organic legat de situația din film,” spune regizorul Will Gluck.

Ca majoritatea actorilor, Quvenzhané Wallis nu avea experiență de dansatoare. Totuși, Woodlee o creditează pe actriță cu un talent nativ pentru dans. “Ea are ureche muzicală și ritm” explică Woodlee. “Dacă ai aceste abilități la-ndemână, poți să acorzi mai ușor trupul actorului cu acțiunea și mișcarea.”

Una dintre cele mai ambițioase secvențe ale filmului este “It’s the Hard-Knock Life,” un cântec cântat de Annie și de surorile ei de suferință, când Miss Hannigan le trezește dis de dimineață și le ordonă să facă curat în casă. Secvența n-a fost lipsită de piedici și peripeții. “‘It’s the Hard-Knock Life’ a fost greu de filmat pentru că pe platou aveam un grup de fetițe care începeau deodată să cânte și să arunce cu farfurii, unele către celelalte. Nu era prea plăcut și nici ușor de realizat,” face haz Woodlee.

În timpul celor cinci luni de repetiții, grupul fetelor a câștigat coeziune, ele devenind bune prietene. “Am repetat mult, dar mi s-a părut destul de plăcut pentru că îmi place să dansez,” recunoaște Wallis. “A fost unul dintre cele mai plăcute lucruri pe care le-am făcut cu fetele și coregrafii.”

“A fost foarte distractiv să fim acolo împreună cu Quvenzhané – ea se transpunea total când cânta și dansa,” adaugă Byrne, care interpretează piesa “I Think I’m Gonna Like it Here” împreună cu Wallis. Secvența în care Grace, interpretată de Byrne îi prezintă lui Annie noua sa casă, în apartamentul luxos al lui Stacks. Filmările s-au efectuat la 4 World Trade Center, atât în interior cât și pe terasa uluitoare de deasupra clădirii.

Cameron Diaz și Bobby Cannavale au intrat și ei în această secvență cu numărul lor de pas de deux, “Easy Street.” “Guy află că Annie își caută părinții și văzând aici un moment oportun, o bagă și pe Miss Hannigan pe lista ajutoarelor,” explică Cannavale.

Cannavale și Diaz au repetat dansul timp de trei luni, cu întreruperi: anterior acestui rol, Cameron Diaz a jucat la Boston în alt film, așa încât repetițiile au trebuit să respecte programul ei de filmări. Cannavale, coregraful Zachary Woodlee și coregraful asistent, Brittany Parks, veneau de la New York pentru a repeta cu actrița. “Ea se afla la terminarea unei zile lungi de filmare și trebuia s-o ia de la capăt cu noi,” recunoaște Cannavale.

Lui Cannavale i-a plăcut să lucreze cu Woodlee. “Zach are multă experiență și știe să-i învețe pe actorii care n-au mai dansat niciodată. El îți folosește calitățile pe care le ai de la natură,” afirmă Cannavale. “Eu nu știu care sunt calitățile mele naturale…poate entuziasmul !?”

REALIZATORII

WILL GLUCK (regia / producția/ scenariul) este un realizator de film cu o voce unică și autentică, care a știut să-i delecteze pe spectatori în 2010, cu hitul Easy A, și în anul următor, cu succesul de box office, Friends with Benefits. Recent, Gluck a fost producător executiv al show-ului “The Michael J. Fox Show” la NBC și a produs filmul About Last Night, cu Kevin Hart.

Gluck, originar din New York, a lucrat în televiziune ca scenograf pentru serialul NBC: “The John Larroquette Show.” A fost apoi scenograf și producător al show-rilor “Working,” “Grosse Pointe” și “Andy Richter Controls the Universe.” Gluck a creat și asigurat producția executivă a serialului Fox din 2003: “Luis,” cu Luis Guzman, și a produs și participat la scenariul serialului “The Loop,” de asemenea la televiziunea Fox, între anii 2005-2007.

Aline Brosh McKenna’s (Scenariul) a lucrat la filme cum ar fi The Devil Wears Prada, We Bought A Zoo, I Don’t Know How She Does It, Morning Glory, Laws of Attraction, 27 Dresses, sau filmul aflat în pregătiri: Cruella de Vil. De asemenea ea scrie un scenariu după un graphic novel pentru Archaia Entertainment, pe care-l va adapta apoi pentru un film artistic. În prezent ea lucrează la episodul pilot aI “Crazy Ex-Girlfriend,” pentru televiziunea Showtime. Va fi o comedie de o oră și jumătate cu elemente muzicale pe care ea le-a creat, produs și scris împreună cu scenarista/actrița Rachel Bloom (Robot Chicken).

Nominalizat la Grammy, Matt Sullivan (coordonatorul muzical executiv) și-a câștigat reputația de aranjor și regizor muzical de excepție pentru filme muzicale. Abordarea lui cu „muncă multă” și „direct pe platouri” l-au transformat într-o autoritate pe care o apreciază atât realizatorii cât și actorii. Printre realizările sale de seamă se numără: Hairspray; Dreamgirls; Rent; Nine; Chicago; Rock of Ages; Footloose; și Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides. Cele mai recente reușite ale sale sunt : Begin Again și filmul nominalizat la Oscar Saving Mr. Banks, în regia lui John Lee Hancock, avându-l în rolul principal pe Tom Hanks. Următorul proiect la care va lucra se intitulează Danny Collins, un film în regia lui Dan Fogelman.

Personajele
jinglebells