Takeshi Kitano rade de toti si toate la Venetia

de Stefan Dobroiu în 31 Aug 2007
Takeshi Kitano rade de toti si toate la Venetia

Japonezul Takeshi Kitano rade de el insusi, de ceilalti regizori si de industria cinematografica in ultimul sau film, povestea suprarealista a unui regizor care incearca sa scoata filmul pe care toti il vor iubi. Kitano insusi, in rolul frustratului regizor, apare in “Kantoku banzai!” ( “Glorie Regizorului”), iar personajul lui exploreaza toate genurile de film in cautarea succesului care pana acum l-a ocolit. Prezentat la Festivalul de la Venetia, unde Kitano a castigat “ Leul de Aur” in 1997 cu “Hana – Bi”, filmul este prezentat in afara competitiei, intr-o sectiune dedicata maestrilor cinematografului.  

In film, personajul lui Kitano intalneste de la spadasini din trecut la extraterestri spatiali , stand pe ganduri daca sa faca un film de actiune, o drama sentimentala, o poveste epica,un horror sau poate un SF extravagant. Filmul e departe de a fi unul “foarte clasic”, cum spunea Kitano in 2005 cand venea tot la Venetia cu “Takeshis”, alt film semi-autobiografic straniu in care regizorul joaca rolul unei celebritati TV  si a alter-egoului sau. Jurandu-si atunci sa puna capat seriei de filme cu Yakuza, care l-a facut faimos, a scos “Takeshis”.

Vinerea aceasta, regizorul a considerat ultimul sau film ca o continuare la Takeshis` , un film nascut din frustrarea sa ca nici unul din filmele sale nu au devenit blockbustere. “ Proiectul meu a inceput asa: cum se face ca filmele mele un au succes de casa?” se gandea.”Tot analizam problema si mi-am dat seama ca trebuie sa regandesc ce fel de filme fac si sa le scot sa fie de succes.” “Vin din partea comediei, am fost comic in stand-upuri si am avut si showuri TV in care faceam haz pe seama mea”, spunea Kitano. “Asadar, ce-am vrut de la filmul asta era autoironia, pentru ca – pana la urma – eu sunt regizorul fara succes la care oamenii nu vin sa-i vada filmele.” Intr-o scena de la inceput, personajul lui Kitano ( care apare asemanator cu un manechin in marime naturala ) are parte de o tomografie care simbolizeaza publicul in incercarea de a intelege ce e in capul regizorului. Alte secvente vin din filmele cu gangsteri, care l-au lansat pe Kitano, de la primul film “Violent Cop”, la “Zatoichi”, castigatorul Leului de Argint in 2003 tot la Venetia.

Cu toate astea, unii critici vad in el un regizor care si-a epuizat ideile.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.

Cronică

jinglebells