Warner Bros. a semnat un contract cu China Media Capital pentru a co-produce o serie de filme în limba chineză, conform declaraţiei recente a celor două companii. Anunțarea noii societăţi în participaţie, numită Flagship Entertainment Group Ltd., vine chiar înaintea primei vizite de stat a președintelui chinez Xi Jinping în Statele Unite.
Flagship va fi deţinută în proporţie de 49% de Warner Bros., în timp ce CMC va deține 51% (radiodifuziunea TVB din Hong Kong va deține 10% din partea chineză). Compania va avea sedii în LA, Beijing și Hong Kong și plănuieşte „să creeze, să investească în, să achiziționeze sau să producă o gamă largă de filme pentru a fi distribuite în întreaga Chină și în întreaga lume”, au afirmat companiile într-o declarație. Deşi nu au precizat câte filme vor face pe an sau ce bugete vor avea filmele, cele două companii au precizat că primul titlu marca Flagship ar putea fi lansat în cinematografe anul viitor, la nivel mondial.
„Aşteptam cu nerăbdare să lucram cu CMC în această asociere interesantă, deoarece avem deja o perspectivă în plus în industria filmului chinez”, a declarat Kevin Tsujihara, Preşedintele şi Directorul Executiv al Warner Bros. „Warner Bros. are o moștenire mândră că face filme mari și suntem încântați să împărtășim această expertiză cu colegii noștri din China. Istoria și cultura incredibil de bogate ale țării oferă o comoară uriaşă de povești minunate și dorim să ajutăm la spunerea poveștilor pentru noi generații de cinefilili din China și din întreaga lume”.
Li Ruigang, președinte fondator al CMC, a declarat: „Acest parteneriat cu casa de producţie cea mai iconică de la Hollywood va aduce în industria filmului din China experiența profundă a Warner Bros. în povestirea creativă şi expertiza de neegalat în producerea de titluri mondiale. Va fi, de asemenea, angajamentul de viitor al CMC de a construi în premieră o platformă pentru a face filme care rezonează cu publicul chinez și mondial, contribuind la consolidarea schimbului cultural între China și restul lumii”.
CMC este familiar cu parteneriatele cu Hollywoodul, deoarece au făcut deja echipă cu DreamWorks Animation al lui Jeffrey Katzenberg pentru a forma studiolul de animație Oriental DreamWorks în 2012. Entitatea cu sediul în Shanghai va lansa în curând primul său film, „Kung Fu Panda 3”, care a fost făcut în colaborare cu DreamWorks Animation din Glendale. Introducerea culturii și tradițiilor chineze unui public mai global este un obiectiv-cheie pentru administraţia lui Xi, deoarece autoritățile chineze urmăresc să dezvolte mai multă „soft power”.
Box office-ul din China este în creștere, încasările din acest an au crescut aproape 50% comparativ cu 2014 în prima jumătate, China fiind în prezent a doua cea mai mare piaţă de film din lume, după America de Nord. China Media Capital, un fond de investiții sprijinit de stat, este un jucător major în divertismentul și mass-media chineză; activităţile acestuia nu acoperă doar film și televiziune, ci și muzică, conținut online, publicitate și un sistem TV inteligent.