Pierzătorii verii. Filmele cu campanii de promovare neinspirate

de Gloria Sauciuc în 20 Sep 2016
Să aruncăm o privire la cum au fost vândute publicului filmele aceastei veri

În weekend scriam despre filmele verii care au știut cel mai bine să se „vândă”, astăzi publicăm studiul adweek.com despre „pierzători”,  adică filmele cu campanii de promovare neinspirate. Imaginea de ansamblu a box-office-ului estival este zugrăvită în cuvinte mari, precum superhit-uri sau supereșecuri. Ba, mai mult, unii oameni se întrebă dacă filmele mai contează în 2016. Pe de altă parte, criticii de film încearcă să dea sens unei lumi în care recomandările lor cinematografice sunt ignorate, spectatorii fiind convinși doar de campania de promovare a filmului. Haideți să aruncăm o privire la cum au fost vândute publicului filmele aceastei veri. Mai precis, să ne uităm la filmele care alcătuiesc top 20 al verii, conform Box Office Mojo.

Animații

În 2016, mai mult decât în oricare alt an, am început să ne întrebăm dacă filme animate sunt 100% pentru „copii”. Bineînțeles că răspunsul este, și întotdeauna a fost, nu. Dar acest aspect a fost confirmat în mod evident datorită succesului neașteptat al fimului „Petrecerea cârnaților”.

Măsura în care alte animații au încercat să fie pe gustul adulților nu este mai mică, totuși. Atât „The Secret Life of Pets”, cât și „Angry Birds” au avut campanii direcționate ostentativ spre copii, dar cu energie semnificativă depusă ca să ajungă la un public adult. Aceasta s-a realizat, în mare parte, prin glume care au mai mult sens pentru adulți decât pentru copii, inclusiv referiri la filme mai vechi și teme care nu vor rezona cu copiii, ci cu părinții lor. Scopul era, se pare, să spună spectatorilor maturi că se vor bucura, de fapt, de filmele la care vor fi oricum târâți de copii.

„În căutarea lui Dory”, câștigătorul general la box-office-ul verii, este excepția. Campania a fost dulce și emoționantă și aproape complet lipsit de cinism și de factorul „vânzare”. În schimb, a vândut filmul ca unul care te face să râzi și te cucerește într-un mod complet sincer.

Sequel-uri/Continuări

Este o categorie mare, cea mai consistentă în acest an, cu 9 din primele 20 de filme din sezonul lansărilor estivale.

„Căpitanul America: Războiul civil” și „X-Men: Apocalypse” au prezentat echipe prietenoase de indivizi cu superputeri care se confruntă între ele, iar aceasta a fost tema dominantă în ambele campanii de promovare. Trailer-ele au prezentat echipe prinse în luptă și conversații tensionate despre faptul că nimeni nu ar vrea cu adevărat să facă ce făceau ei, dar partenerii de publicitate au depus eforturi uriașe în acest sens. Candy și alte companii producătoare au lansat oferte promoționale de genul „X vs. Y”, au organizat tombole și multe alte acțiuni de marketing.

Între timp, a domnit nostalgia când a venit vremea campaniilor pentru „Jason Bourne” cu Jeremy Renner și „Ziua Independenței: Renașterea”. Ambele filme s-au străduit să reînvie franciza și s-au bazat foarte mult pe reamintirea a ceea ce s-a făcut în popularele filme anterioare. Bourne ne tot spune „Îi știi numele”, iar „Ziua Independenței: Renașterea” a promis transformări și mai mari la nivel mondial alături de personaje care au copiat versiuni ușor modificate ale celor din 1994.

Dacă există puțină originalitate în marketingul penru sequel-uri, s-a văzut în genul horror. Să nu discutăm de „Alice în Țara Oglinzilor” sau „Țestoasele Ninja”. Pur și simplu...  box-office-ul pentru ambele arată că nu a existat nicio șansă pentru filmele care nu mai aveau nimic interesant de spus.

Remake-uri  și reluări

În primul rând, „Ghostbusters” a primit un impuls de marketing similar cu campaniile pentru „Ziua Independenței: Renașterea”, pentru că a fost o revenire la o franciză care a fost dată uitării pentru o vreme. În timp ce mulți au considerat trailerele slabe din punct de vedere al comediei, campania s-a bazat prea mult pe nostalgie față de filmul cu același nume din 1984 și nu și-a stabilit propria identitate suficient de puternică.

Campania de la „Legenda lui Tarzan” n-a fost ... prea grozavă. Tarzan este un personaj iconic al literaturii și culturii și a fost transformat de marketing într-un supererou alb ca oricare altul. Sărind prin copaci, Tarzan s-a dovedit a fi aproape complet lipsit de motivație în acțiunile sale. Campania a fost confuză, pendulând între perioade istorice, fără nici o explicație.

Și mai neinteresant, a subliniat două teme, care sunt oarecum depășite pentru 2016: 1) excepționalul Om Alb, care va face dreptate și va salva jungla necivilizată, și 2) Femeia aparent puterincă, cu Margot Robbie în rolul unei Jane prezentate ca domniță în primejdie, plină de atitudine și farmec, dar care are nevoie de un bărbat să o salveze...

Exploreaza subiecte similare:

The Angry Birds Movie, The Secret Life of Pets, Captain America: Civil War, X-Men: Apocalypse, Independence Day: Resurgence, Jason Bourne, Alice Through the Looking Glass, Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows, Ghostbusters, The Legend of Tarzan

Alte știri din cinema

Robert Pattinson nu înțelege aversiunea unei părți a publicului față de rolul său din Twilight

Paritura din celebra franciză a fost unul dintre motivele pentru care fanii Batman nu au agreat alegerea sa în viitoarele aventuri cinematografice ale Cavalerului Negru

Star Wars: The Rise of Skywalker a bătut deja un record deținut de Avengers: Endgame

Încă un exemplu în care Disney întrece... Disney la încasări

Un actor din filmul Pisica Verde a fost înjunghiat într-un cinematograf timișorean

Atacatorul lui Raul Andrici (19 ani) a devenit violent pentru că a fost rugat să facă liniște în sală

Jeremy Renner ar putea pierde rolul lui Hawkeye din viitoarele producții ale MCU

Serialul Disney+ Hawkeye va fi lansat în toamna lui 2021

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells