Câștigătorii verii. Filmele care au știut cel mai bine să se „vândă”

de Gloria Sauciuc în 18 Sep 2016
Au avut cele mai bune campanii de promovare

A sosit luna septembrie, ceea ce înseamnă că sezonul filmelor de vară a intrat oficial sub lupă. Haideți să aruncăm o privire, cu ajutorul analiștilor de la adweek.com, la cum au fost vândute publicului cele patru mari categorii de filme în această vară. Mai precis, să ne uităm care filme au avut cele mai bune campanii de promovare. Stați aproape, marți urmează „pierzătorii”, cei care nu au știut să își „ambaleze” bine produsul.

Animații

În 2016, mai mult decât în oricare alt an, am început să ne întrebăm dacă filme animate sunt 100% pentru copii. Bineînțeles că răspunsul este, și întotdeauna a fost, nu. Dar acest aspect a fost confirmat în mod evident datorită succesului neașteptat al fimului „Petrecerea cârnaților”, comedia lui Seth Rogen despre hot-dog-ii simțitori și alți locuitori din supermarket. Cu rating sub 15 ani și subiectul incontestabil pentru adulți, „Petrecerea cârnaților” a avut un marketing direcționat spre adulți, prin trailer-urile cu bandă roșie și campania dantelată cu insinuări sexuale. Măsura în care alte animații au încercat să fie pe gustul adulților dar au greșit nu este mică. Despre acele campanii vom vorbi într-un articol dedicat, marți, 20 septembrie.

În căutarea lui Dory”, câștigătorul general la box-office-ul verii, este excepția. Campania a fost dulce și emoționantă și aproape complet lipsită de cinism. Filmul a fost vândut ca unul care te face să râzi și te cucerește într-un mod complet sincer. Sigur, a beneficiat de faptul că este o continuare și din acest motiv s-a bazat pe personaje și situații cunoscute. Dar chiar și dincolo de aceasta, marketingul a căutat să ajungă la toate segmentele de public, nu prin gagurile care fac cu ochiul, ci printr-o poveste care a fost potrivită pentru toate audiențele.

Continuări

Este o categorie mare, cea mai consistentă în acest an, cu 9 din primele 20 de filme de la box office, din sezonul lansărilor estivale. Aceasta a inclus două filme cu super-eroi („Căpitanul America: Războiul civil” și „X-Men: Apocalypse”), două continuări în francize care au stat ceva timp pe bară („Jason Bourne” și „Ziua Independenței: Renașterea”), două horroruri ușoare („Noaptea judecății. Alegerile” și „The Conjuring 2”) și multe altele. Interesant, tactica celor mai multe filme a vizat unele categorii familiare. „Căpitanul America: Războiul civil” și „X-Men: Apocalypse” au prezentat echipe prietenoase de indivizi cu superputeri care se confruntă între ele, iar aceasta a fost tema dominantă în ambele campanii.

Dacă există puțină originalitate în marketingul penru sequel-uri, s-a văzut în genul horror. „Noaptea judecății. Alegerile” în special a vândut o nouă viziune asupra conceptului familiar de o singură noapte, în care este posibil ca întreaga țară să sară în aer. Marketingul n-a amintit de filme anterioare, ci a vândut o poveste mai mult sau mai puțin originală.

În mod similar, campania filmului „The Conjuring 2” a încercat să vândă ceva nou. În acest fel, aceste două campanii arată că publicul filmelor horror, spre deosebire de fanii altor genuri, doresc ceva diferit.

Remake-uri și reluări

Cea mai bună campanie din această categorie a fost pentru „Pete și dragonul”. Deși filmul împarte numele cu un film anterior, cele doi nu puteau fi mai diferite. A avut o campanie care, la fel ca cea a lui „În căutarea lui Dory”, a subliniat teme familiare, care au rezonat cu publicul de toate vârstele, nu doar o simplă poveste care este potrivit doar pentru copii sau fanii înrăiți ai primului film.

Filme originale

OK, să analizăm și elefantul din mijlocul camerei: da, „Brigada sinucigașă” a fost sfâșiat în presă și totuși a încasat 300 de milioane de dolari în box-office-ul american. Nu, nu e un film bun, dar nu este așa de prost cum pretind unii critici. Fără a intra prea adânc în filmul în sine, cei care s-au dus la film în week-end-ul lansării au avut sentimentul că campania publicitară i-a păcălit accentuând Jokerul atât de puternic, pe când el este abia văzut în film (o critică echitabilă). Dar ce explică atunci succesul? O anumită atitudine care a rezonat cu publicul și făcut oamenii să cumpăre bilete plus originalitatea poveștii.

Și mai este și „Lights Out”, un alt horror/thriller care părea să îndeplinească dorința publicului de gen de a vedea ceva nou și complet original. Campania de marketing a accentuat aici frica primară care se află în spatele poveștii, care implică spiritul unei femei moarte ce apare numai atunci când luminile se sting. Trailerele au scos în evidență originalitatea poveștii, precum și spaimele, întrețesute cu elemente interesante – precum că unul dintre personaje este de fapt complice al spiritului ce bântuie – ca să vândă și să prezinte filmul într-un mod indedit, care a fost de ajuns să-l facă un succes decent.

În cele din urmă, există comediile, în special două. Prima este „Central Intelligence” cu Dwayne „The Rock” Johnson si Kevin Hart. Este un alt film care se potrivește în mai multe categorii, cel puțin dacă sunteți de acord că toate filmele cu Hart au loc în același spațiu și culminează cu o zi cu urmăriri epice, unde numai unul poate supraviețui. Pe lângă aceasta, campania a vândut publicului exact ceea ce a vrut: o grămadă de cascadorii nebunești, cu Hart recalcitrant și omul de acțiune sigur pe el al jucat de Johnson. Este posibil să nu fi existat chiar o poveste, ci doar o serie de fragmente comice.

„Mame bune și nebune”, pe de altă parte, s-a bucurat de succes la box-office cu o campanie de marketing adresată unui public larg de sex feminin, cu perspectiva unui film perfect de văzut cu prietenele, oferindu-le o scuză să nu mai încerce să fie mame perfecte, așa cum toate reclamele TV și articole din reviste le spun că trebuie să fie.

În concluzie...

Există lecții de învățat din eforturile de marketing din această vară? Ar putea fi succesul poveștilor originale, dar care este contrazis de Jokerul-momeală și succesul „Brigadei sinucigașe”. Am putea spune că acele filme care au avut o audiență în minte au definit campanii care au funcționat destul de bine. Cele mai bune filme de groază au ajuns la oameni care au vrut să vadă ceva original vânzând ceva original. Comediile au țintit bine segmentele de public.

Exploreaza subiecte similare:

Sausage Party, Finding Dory, The Conjuring 2, Pete's Dragon, Suicide Squad, Lights Out, Central Intelligence, Bad Moms

Alte știri din cinema

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte

La Chimera, un film despre jefuitorii de morminte din Italia anilor '80, care furau artefacte din mormintele etrusce pentru a le vinde pe piața internațională, se poate vedea în cinematografe

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later

Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel

Anne Hathaway a avut de sărutat zece actori la audiție, pentru ca agenții de casting să-i identifice partenerul perfect de film

Anne Hathaway lansează pe streaming The Idea of You, în care joacă alături de Nicholas Galitzine (Mary & George)

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells