Oscar 2020. Filmele străine înscrise în cursă

de Gloria Sauciuc în 3 Oct 2019
Cele cinci filme nominalizate Oscar, la categoria „Cel mai bun film străin”, vor fi anunțate pe 13 ianuarie 2020

S-a încheiat oficial perioada de prezentare a candidaturilor pentru nou intitulata categorie „Cel mai bun lungmetraj internaţional”/„Best International Feature Film” (până în aprile 2019 cunoscută ca „Cel mai bun film într-o limbă străină”) la cea de-a 92-a ediție a Premiiilor Oscar. Filmele eligibile au fost cele care, potrivit regulamentului premiilor Oscar, au avut premiera între 1 octombrie 2018 și 30 septembrie 2019 și ai căror producători și-au exprimat opțiunea de a participa la această preselecție.

La Gomera, filmul regizat de Corneliu Porumboiu, a fost desemnat propunerea României pentru o nominalizare la categoria „Cel mai bun film străin” a premiilor Oscar 2020. Cinemagia vă prezintă mai jos restul titlurilor, alese de fiecare țară europeană în parte.

Odată ce perioada aplicațiilor s-a încheiat, nouă finaliști vor fi selectați din totalul de înscrieri, până la finalul lunii decembrie. Ulterior, Academia selectează cinci nominalizați, pe care îi anunță în ianuarie 2020. Gala Oscar va avea loc pe 9 februarie 2020.

Albania: The Delegation, Bujar Alimani (Albania)
Armenia: Lengthy Night, Edgar Baghdasaryan (Armenia)
Austria: Joy, Sudabeh Mortezai (Austria)
Belarus: Debut, Anastasiya Miroshnichenko (Belarus)
Belgia: Our Mothers, César Díaz (Belgia/Franța/Guatemala)
Bosnia and Herzegovina: The Son, Ines Tanovic (Bosnia and Herzegovina/Croatia/Romania/Slovenia/Muntenegru)
Bulgaria: Ága, Milko Lazarov (Bulgaria/Germania/Franța)
Croatia: Mali, Antonio Nuić (Croatia)
Cehia: The Painted Bird, Václav Marhoul (Cehia/Ucraina/Slovacia)
Danemarca: Dronningen, May el-Toukhy (Danemarca)
Estonia: Truth and Justice, Tanel Toom (Estonia)
Finlanda: Stupid Young Heart, Selma Vilhunen (Finlanda/Olanda/Suedia)
Franța: Les Misérables, Ladj Ly (Franța)
Georgia: Shindisi, Dito Tsintsadze (Georgia)
Germania: Systemsprenger, Nora Fingscheidt (Germania)
Grecia: When Tomatoes Met Wagner, Marianna Economou (Grecia)
Ungaria: Those Who Remained, Barnabás Tóth (Ungaria)
Islanda: Hvítur, Hvítur Dagur, Hlynur Pálmason (Islanda/Danemarca/Suedia)
Italia: The Traitor, Marco Bellocchio (Italia/Franța/Germania/Brazillia)
Kosovo: Zana, Antoneta Kastrati (Kosovo/Albania)
Letonia: The Mover, Dāvis Sīmanis (Latvia)
Lituania: Bridges of Time, Kristīne Briede, Audrius Stonys (Lituania/Letonia/Estonia)
Luxembourg: Tel Aviv on Fire, Sameh Zoabi (Luxembourg/Belgia/Israel/Franța)
Montenegro: Neverending Past, Andro Martinovic (Montenegro/Serbia)
Olanda: Instinct, Halina Reijn (Olanda)
Macedonia: Honeyland, Tamara Kotevska, Ljubomir Stefanov (Macedonia)
Norvegia: Out Stealing Horses, Hans Petter Moland (Norvegia/Suedia/Danemarca)
Polonia: Corpus Christi, Jan Komasa (Polonia)
Portugalia: The Domain, Tiago Guedes (Portugalia/Franța)
Romania: The Whistlers, Corneliu Porumboiu (Romania/Franța/Germania)
Rusia: Beanpole, Kantemir Balagov (Rusia)
Serbia: King Petar the First, Petar Ristovski (Serbia/Grecia)
Slovacia: Let There Be Light, Marko Škop (Slovacia/Cehia)
Slovenia: History of Love, Sonja Prosenc (Slovenia/Italia/Norvegia)
Spania: Dolor y gloria, Pedro Almodóvar (Spania)
Suedia: And Then We Danced, Levan Akin (Suedia/Georgia/Franța)
Elveția: Wolkenbruch's Wondrous Journey Into the Arms of a Shiksa, Michael Steiner (Elveția/Germania)
Ucraina: Evge, Nariman Aliev (Ucraina).

Țări non-europene, dar producții europene

Algeria: Papicha, Mounia Meddour (Franța/Algeria/Belgia)
Argentina: Heroic Losers , Sebastián Borensztein (Argentina/Spania)
Brazillia: The Invisible Life Of Eurídice Gusmão , Karim Aïnouz (Brazillia/Germania)
Columbia: Monos, AlejandroLandes (Columbia/Olanda/Argentina/Germania/Danemarca/Suedia/Uruguai/Elveția)
Costa Rica: Hormigas, Antonella Sudasassi (Costa Rica/Spania)
Liban: 1982, Oualid Mouaness (USA/Liban/Norvegia/Qatar)
Maroc: Adam, Maryam Touzani (Moroc/Franța/Belgia/Qatar)
Palestina: It Must Be Heaven, Elia Suleiman (Franța/Germania/Canada/Turcia/Qatar)
Peru: Retablo , Álvaro Delgado-Aparicio (Peru/Germania/Norvegia)
Senegal: Atlantics , Mati Diop (Franța/Senegal/Belgia)
Singapore: A Land Imagined, Yeo Siew Hua (Singapore/Franța/Olanda)
Tunisia: Dear Son, Mohamed Ben Attia (Tunisia/Belgia/Franța)
Uruguay: The Moneychanger, Federico Veiroj (Uruguai/Argentina/Germania)

Academia Americană de Film a decis, în aprilie 2019, să schimbe denumirea categoriei „Cel mai bun film într-o limbă străină” în „Cel mai bun lungmetraj internaţional” (Best International Feature Film), deoarece „reprezintă mai bine această categorie şi promovează o viziune pozitivă şi cuprinzătoare a creaţiei şi artei cinematografice ca experienţă universală”.

Exploreaza subiecte similare:

oscar 2020, La Gomera, Delegacioni, Erken Kisher, Joy, Ága, Mali, The Painted Bird, Dronningen, Les miserables, Systemsprenger, Zana, Tevs nakts, Tel Aviv on Fire, Ut og stjæle hester, debut, Nuestras madres, Sin, Tõde ja õigus, Hölmö nuori sydän, Shindisi, When Tomatoes Met Wagner, Akik maradtak, Hvítur Hvítur Dagur, Il traditore, Bridges of Time, Izmedju dana i noci, Instinct, Honeyland, Corpus Christi, Let There Be Light, Dolor y gloria , Wolkenbruchs wunderliche Reise in die Arme einer Schickse, Evge, And Then We Danced, Zgodovina ljubezni, Kralj Petar I, Dylda, A Herdade

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
lili22 pe 5 octombrie 2019 11:34
Filmele asiatice nu participa?
Cretzulynne pe 5 octombrie 2019 11:38
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_submissions_to_the_92nd_Academy_Awards_for_Best_International_Feature_Film

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells