Cum s-a obținut impresia unui singur cadru lung și tulburător pentru filmul 1917

de Gloria Sauciuc în 19 Ian 2020
1917, despre Primul Război Mondial, a devenit posibil numai datorită unor noutăți în tehnica de filmare

Filmările pentru 1917 ar putea fi clasificate printre cele mai ieșite din comun reușite logistice din istoria filmului. De asemenea, producția a avut șansa să aibă imaginea semnată de către Roger Deakins, unul dintre cei mai capabili directori de imagine din istoria filmului. Însă, înainte ca măcar să înceapă filmarea primului cadru, Mendes, Deakins și colaboratorii lor au trebuit să planifice în cel mai mic detaliu călătoria terifiantă pe care cei doi protagoniști, doi soldați britanici de pe frontul de vest, o întreprind pentru a transmite un mesaj crucial camarazilor din alt batalion.

Montajul de film se naște practic aproape odată cu filmul însuși, prin anii '90 ai secolului XIX. Decenii după decenii de noutăți tehnologice și de îmbunătățiri artistice în domeniu i-au făcut totuși pe regizori să încerce să evite cu totul montajul, sau cel puțin să facă să pară că l-au evitat. Alfred Hitchcock a încercat în 1948 cu filmul Rope, un film tipic pentru genul thriller psihologic, dar totuși ieșit din comun prin faptul că întreaga acțiune se derulează într-un singur cadru lung. Totuși, Rope conținea zece tăieri la montaj disimulate cu grijă.

Anul acesta, pe 24 ianuarie, are loc premiera filmului 1917, semnat de Sam Mendes, care face cam același lucru, însă la o lungime mult mai mare. Filmul se derulează peste câmpurile de luptă și prin tranșeele Primului Război Mondial.


Aceasta a însemnat, în primul rând, realizarea de machete de clădiri și modele de iluminat pentru fiecare platou, și atunci când a fost vorba de construcția platoului au fost cuprinse și traseele (și obstacolele mobile) atât pentru personaje cât și pentru camera de filmat, scrie openculture.com.

Filmul de război este unul dintre cele mai vechi genuri cinematografice, însă un film de război „într-un cadru” precum 1917 a devenit posibil numai datorită unor noutăți în tehnica de filmare: acestea cuprind camere suficient de ușoare pentru a fi dispuse separat de macara, pentru a fi purtate în fugă pe teren, și pentru a fi atașate una de alta în timpul filmărilor; drone pentru a surprinde mișcările în aer, lucru imposibil prin mijloace tradiționale; și efecte digitale pentru a simplifica - și, într-adevăr, pentru a disimula - trecerea de la un cadru la următorul.

Un clip de la producția filmului arată filmarea în care un actor sare de pe un pod (pe o saltea pusă dedesubt) urmată de aceeași secvență procesată în care personajul sare de pe pod în apă, iar camera de filmat îl surprinde acolo. Acest gen de efecte vizuale amintesc până și celui mai indiferent spectator că magia filmului continuă. Ne putem întreba ce ar fi făcut un Hitchcock cu mijloacele de astăzi.

 

Exploreaza subiecte similare:

1917

Alte știri din cinema

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later

Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel

Anne Hathaway a avut de sărutat zece actori la audiție, pentru ca agenții de casting să-i identifice partenerul perfect de film

Anne Hathaway lansează pe streaming The Idea of You, în care joacă alături de Nicholas Galitzine (Mary & George)

Noul trailer Deadpool & Wolverine este plin de gheare, înjurături și dezvăluiri

Trailerul îl dezvăluie în sfârșit pe Hugh Jackman reluându-și rolul său iconic de Wolverine, de data aceasta purtând costumul galben cu albastru devenit celebru odată cu apariţia în benzile desenate X-Men

Doar un singur film de animație Disney are apreciere maximă: 100% cronici pozitive pe Rotten Tomatoes

Pinocchio din 1940 este singurul film de animație Disney care a obținut acest scor maxim pe Rotten Tomatoes. Care este secretul său?

Părerea ta

Spune-ţi părerea
spartacus pe 20 ianuarie 2020 19:23
Am vazut zilele acestea filmul și pot să spun că, cel puțin pentru mine, a fost/este o dezamăgire. Practic, am avut un deja-vu când l-am văzut deoarece seamănă foarte mult cu un alt film mult-lăudat și care a fost o dezamăgire generală - ”Dunkirk” al lui Christopher Nolan. În afară de câteva scene, mai tot filmul are un ritm lent-lent-lent, aproape că adormi.
Singurul său atuu este cel despre care se vorbește în acest articol, și anume filmarea sa într-un mod atipic și care dă senzația că pelicula este filmată ”dintr-o bucată”. Părerea mea, desigur.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells