Aplicația Focus Sat prezintă „Sanctuarul”

de Ioana Vicol în 17 Nov 2023
Episoadele vor fi disponibile în aplicația Focus Sat începând cu 21 noiembrie

Pregătiți-vă să pășiți în misterioasa lume a thrillerului psihologic Sanctuarul (Sanctuary/Himmelsdalen, 2019), o adaptare a romanului "Himmelsdalen" de Marie Hermanson, care își propune să vă țină în suspans pe parcursul a 8 episoade pline de tensiune. Seria își va face debutul pe aplicația Focus Sat începând cu 21 noiembrie, urmând să fie disponibile câte două noi episoade pe zi, de luni până joi. Această cadență a episoadelor va construi rapid tensiunea narativă, conducând spre punctul culminant reprezentat de difuzarea ultimelor două episoade pe data de 27 noiembrie.

Realizată în 2019 de Yellow Bird din Suedia, în colaborare cu Fabula din Italia și Tele München Gruppe din Germania, seria îmbină elemente de thriller și dramă psihologică, invitând spectatorii într-o explorare tulburătoare a naturii umane.

Sub bagheta regizorală a lui Óskar Thór Axelsson, Sanctuarul prezintă o distribuție remarcabilă, printre care se numără Josefin Asplund în rolurile Helenei 'Hel' Brant și al surorii sale gemene, Siri. Alături de ea îi regăsim pe Lorenzo Richelmy, care îl interpretează pe Enzo, și pe Matthew Modine în rolul Doctorului Fisher, figura autoritară a sanatoriului. Barbara Marten o aduce la viață pe Margot, în timp ce Agnieszka Grochowska întruchipează personajul Dr. Kowalska. Lista este completată de actori talentați precum Will Mellor, Nathalie Rapti Gomez și Richard Brake, care aduc profunzime și nuanță fiecărui personaj din acest labirint narativ. În plus, actorul de origine română, Marius Bizau, contribuie la autenticitatea seriei prin interpretarea rolului lui Bruno, integrându-se perfect în peisajul multinațional al distribuției.

În debutul seriei "Sanctuarul", descoperim personajul Helena Brant, angajată a unui call center din Suedia care luptă să depășească un trecut dureros. Epuizată emoțional și purtând în tăcere povara unei tristeți adânci, Hel își consumă zilele departe de vâltoarea lumii exterioare. Este un tablou al izolării în care Josefin Asplund reușește să transmită o vulnerabilitate profundă.

Când sora ei geamănă, Siri, o invită în sanctuarul Himmelstal, promisiunea unei evadări din griul cotidian o face pe Hel să lase garda jos și să îndrăznească să spere la un nou început. Însă acest nou început este umbrit de un sentiment de neliniște, o presimțire că această călătorie va fi mai mult decât o simplă reuniune familială. Prima ei incursiune în sanctuarul Himmelstal, accesibil printr-o călătorie cu telecabina, este marcată de frumusețea pitorească și de o aparentă liniște, unde rezidenții par să se bucure de activități recreative înconjurați de natură. Sosirea în acest decor idilic este însă umbrită de o propunere surprinzătoare venită din partea lui Siri: solicitarea de a-i prelua identitatea pentru o singură zi. Rezervată și precaută, Hel nu este dispusă să cadă în capcana întinsă de Siri, chiar dacă solicitarea acesteia – o călătorie urgentă la Milano pentru a-și vizita fosta parteneră, pe Grazziela, aflată într-o situație dramatică – poartă însemnele unei adevărate crize. Încercările persistente ale Helenei de a obține permisiunea pentru ca Siri să poată călători la Milano, aflat la trei ore distanță de sanctuar, sunt zadarnice, personalul sanatoriului rămânând neclintit. După o noapte agitată, Hel constată că a rămas fără cele mai necesare obiecte personale: telefonul și pasaportul. Acestea au fost subtilizate de Siri, într-un moment de trădare neprevăzut, lăsând-o pe Hel să facă față unei situații neașteptate și delicate. Prinsă în capcana unei identități care nu îi aparține, Hel trebuie acum să navigheze într-o realitate care se complică pe măsură ce se scurge ziua. Confruntată cu absența prelungită a lui Siri și lipsa ei de răspuns la apelurile sale insistente, Hel hotărăște să încerce să dezvăluie personalului sanatoriului situația în care a fost pusă. Însă, în loc să găsească sprijin, eforturile ei de a dezvălui adevărul sunt ignorate și ajunge încuiată într-o încăpere alături de Margaret, o co-rezidentă.

Curând, Hel descoperă că liniștea aparentă ascunde un secret întunecat: locația este o facilitate de înaltă securitate, specializată în studiul comportamentelor psihopate. Hel se trezește în mijlocul unui coșmar din care nu poate fugi, într-un spațiu dominat de ordine și control unde fiecare rezident ascunde o poveste întunecată. Aici, psihopatia nu este doar un subiect de studiu, ci și un element care pulsează în viața de zi cu zi a locului, transformat dintr-un sanatoriu al vindecării într-un teren de vânătoare pentru prădători umani. Este un teritoriu nesigur și un peisaj psihologic labirintic în care Hel trebuie să navigheze cu grijă, pe măsură ce fiecare persoană pe care o întâlnește ar putea fi un aliat sau un inamic. În această lume în care realitatea se amestecă cu iluzia, Hel este forțată să își redefinească noțiunea de identitate și să descopere cât de departe este dispusă să meargă pentru a dezlega adevărul și pentru a-și regăsi libertatea.

Încercările ei de a-și dovedi adevărata identitate sunt întâmpinate cu scepticism și batjocură de către personalul instituției, în special Dr. Fisher, un personaj cu o prezență impunătoare. Hel se vede nevoită să se confrunte cu Dr. Kowalska și cu Dr. Silva, acesta din urmă fiind o figură centrală în jocul de putere care începe să se desfășoare în culisele sanatoriului. Pe măsură ce povestea progresează și noi figuri apar în scenă misterul se intensifică. Hel își dă seama că adevărul despre sora sa și despre propriul ei destin este cu mult mai complicat decât și-ar fi putut imagina vreodată. Întrebările fără răspuns se ivesc constant, promițând o călătorie plină de întorsături neașteptate și revelații șocante.

Spectatorii sunt martori la o serie de întâmplări pline de suspans care dezvăluie că acest așa-zis sanctuar poate fi mai degrabă un paravan pentru experimente sinistre decât un loc de vindecare. Fiecare personaj este o enigmă, iar încordarea crește exponențial pe măsură ce alianțele și intențiile se schimbă și se complică în moduri surprinzătoare.

„Sanctuarul” se distinge ca o serie care nu trebuie ratată cu o direcție artistică impecabilă și o poveste care te ține cu inima la gură. Regia lui Óskar Thór Axelsson adaugă profunzime și tensiune fiecărui episod creând o experiență autentică și captivantă. Scenografia și imaginea sunt tratate cu o atenție deosebită pentru detalii, aducând în prim-plan frumusețea naturală și atmosfera încărcată a seriei. Actorii, în special Josefin Asplund, livrează interpretări credibile și emoționante, care contribuie la o narațiune dinamică și plină de nuanțe. Calitatea audio completează magistral experiența vizuală învăluindu-te într-o lume unde fiecare șoaptă și sunet amplifică misterul. Această producție se distinge în peisajul serialelor actuale ca un exemplu remarcabil de excelență și originalitate, realizat cu măiestrie, care își câștigă pe deplin locul în preferințele celor pasionați de narative captivante și de înaltă calitate.

Nu ratați acest serial, care promite să fie un tur de forță de suspans și mister. Episoadele vor fi disponibile în aplicația Focus Sat începând cu 21 noiembrie oferindu-vă o experiență care vă va captiva și vă va stimula să descoperiți secretele ascunse în acest sanctuar al tensiunilor psihologice.

Exploreaza subiecte similare:

Sanctuary, Óskar Thór Axelsson, Josefin Asplund, Lorenzo Richelmy, Matthew Modine, Barbara Marten, Agnieszka Grochowska, Will Mellor, Nathalie Rapti Gomez, Richard Brake, Marius Bizau

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells