Articole Two Weeks Notice

(2002)

Dragoste cu preaviz

Despre productie

Pentru prima oară apărând împreună, Sandra Bullock şi Hugh Grant joacă rolurile principale din filmul ”Dragoste cu preaviz”, aceasta fiind a treia colaborare dintre Sandra Bullock şi scenaristul Marc Lawrence, cunoscut pentru contribuţiile sale la “Miss Congeniality”, şi “Forces of Nature”. ”E un pic înfricoşător şi foarte provocator să faci o comedie romantică,” dezvăluie Sandra Bullock. ”E destul de greu să fi amuzant, dar să găseşti legătură cu cineva nu e nici asta uşor. Mă simt foarte norocoasă că acest proiect s-a încheiat şi că am avut posibilitatea să lucrez cu Marc şi Hugh, doi bărbaţi pe care îi admir mult.”
“Mi-am dorit mereu să lucrez cu Sandy, deoarece în mintea, ochiul şi urechea mea nimeni nu poate face o comedie mai bună decât ea”, spune Grant, actor de renume internaţional, pentru filmele sale ”About The Boy”, ”Bridget Jones’s Diary” şi ”Notting Hill”. ”Ea poate fi atractivă, sexi, credibilă, nostimă şi romantică în acelaşi timp. Noi ne-am întâlnit acum câţiva ani şi am discutat posibilitatea de a lucra împreună”.
”Hugh nu este numai un comediant talentat, el este un excelent actor de film şi un incredibil partener, desăvârşit. Nimeni nu o poate face ca Hugh”, spune Bullock.
Încă din faza de post-producţie la ”Miss Congeniality”, Marc Lawrence a început să scrie un scenariu original avându-i în minte pe Bullock şi Hugh. ”Mi-a plăcut ideea de a scrie un scenariu de film despre doi oameni ce lucrează împreună şi-şi împărtăşesc toate emoţiile, dar fără a se gândi la romantismul sentimentelor care le au unul pentru altul”, îşi aminteşte Lawrence.
Bullock nu a avut cunoştinţă despre evoluţia acestui proiect, ea putea eventual să aleagă între a-l produce prin casa ei de producţie, Fortis Film, sau la fel de bine putea să fie interpreta principală în el. ”M-am uitat peste umărul lui Marc, la laptop-ul lui şi am putut citi câteva scene, adăugând câteva rânduri. Dar nu am realizat că am făcut asta la ceva scris special pentru mine”, spune zâmbind, Bullock.
”Îmi place dinamica acţiunii creată de Marc între Lucy Nelson şi George Wade”, continuă ea. ”Ei se conduc unul pe altul, nebuni, dar tu vrei să-i vezi făcându-şi treaba, chiar dacă asta pare virtual imposibil. Ĩn ultimă instanţă, Lucy şi George trebuie să se întrebe ei însuşi ”E prea târziu să spunem celeilalte persoane că o iubim?” Şi cum să-şi asume ei un asemenea risc când nu sunt siguri de sentimentele celeilalte persoane?”.
Scântei-romantice şi nu numai, zboară în vreme ce ideile democratice ale lui Lucy se izbesc de stilul de viaţă extrem de libertin al şefului ei. ”Părinţii lui Lucy sunt amândoi avocaţi, iar ea se simte ca şi cum ar trăda familia numai lucrând pentru George.”, spune Lawrence. ”Crede că cu ajutorul ei şi cu banii lui poate face un mare bine lumii. Dar există un conflict teribil, deoarece pentru a rezolva problemele legale ale companiei toţi se aşteaptă ca ea să aleagă cravatele lui George şi să se descurce cu viaţa lui sentimentală. “
“Întreaga lume a lui Lucy e să se acomodeze cu George”, spune Bullock,
”A îngăduit ca viaţa lui să devină prioritară, astfel încât să nu aibă de-a face cu a ei. George ştie asta şi abuzează de acest privilegiu. Când îşi dă seama că i-a îngăduit de prea multe ori să profite, Lucy îşi pune întrebarea: de ce i-a îngăduit asta? ”
“Teorie mea e că Lucy s-a îndrăgostit la prima vedere de George,” spune Lawrence, ”Ducând un permanent conflict interior." Cum pot avea asemenea sentimente pentru un tip pe care nu-l respect?’”
Conflictul interior al lui Lucy o determină până la urmă să ia o decizie în legătură cu viaţa ei. ”Ea ajunge la concluzia că nu poate să-şi irosească viaţa servind nevoile triviale ale acestui bufon iresponsabil, în concluzie demisionează. ”spune Grant.” Aşa că George face tot ce-I stă în putinţă pentru a o opri, pentru că s-a ataşat de fiecare aspect al vieţii cotidiene de ea.”
Chiar dacă admite sau nu, mai e şi un alt motiv pentru care George refuză să o lase să plece. Lawrence explică: ”George trăieşte într-o lume în care toţi îi spun ceea ce vrea să audă, iar ea este singura care-i spune adevărul şi nu poate renunţa la asta. Pe cât iubeşte linguşeala şi banii, fiind mereu înconjurat de femei superbe, partea bunã din el ştie că are nevoie de cineva ca Lucy pentru a îi spune ce e adevărat şi când se comportă ca un măgar.”
În ce o priveşte, Lucy refuzã să mai joace rolul de conştiinţă-extinsă a lui George şi insistă în a-i da preavizul de 2 săptămâni-completat cu promisiunea să găsească ”ceva mai bun” pentru a-i lua locul în corporaţie. Aici apare June, o tânără avocată, cu recomandări dubioase, dar cu "lipici" la George.
“Am fost extrem de încântată de rol,” spune Alicia Witt ”Deoarece în aproape toate filmele romantice a 3-a persoană apare ca o scorpie, sau ca o prinţesă cu inima de gheaţă. Mi s-a părut inteligent scenariul lui Mark, deoarece June nu e nici unul din lucrurile astea.”
“June pur şi simplu crede că banii sunt un lucru bun şi că cei ce nu au asta sunt ipocriţi,” remarcă Lawrence, ”În vreme ce Lucy îl face să se simtă vinovat de bogăţia sa, în vreme ce acesta nu face nimic cu ea pentru a-I ajuta mai mult pe cei năpăstuiţi, atitudinea lui June faţă de George e ”Eşti grozav. Meriţi asta. Ar trebui să te bucuri de ce ai”. Pentru George e incredibil de seducător să aibă lângă el o femeie frumoasă şi inteligentă care să-i spună că e perfect.”
Într-adevăr seducţia e reciprocă. ”Nu e numai faptul că George e bogat, sexy şi sofisticat”, comentează Witt despre atracţia personajului ei faţă de charismaticul George. ”Cred că June e naivă. Crede că ar putea să meargă. Şi în acelaşi timp e mult mai simplu pentru George să se creadă atras de o femeie despre care nu ştie mare lucru, decât să se confrunte cu adevăratele sale sentimente pentru Lucy.”
Pe cât e de fericită de a fi scăpat din firma lui, Lucy îşi dă seama că nu poate fugi de propriile ei sentimente. ”Înainte de June nu s-a simţit ameninţată de nici o femeie, din viaţa lui George. Dar aici e cineva care nu mai e nici o fetişcană zăpăcită de 18 ani, nici o nevastă luată ca "trofeu". E atractivă, deşteaptă şi cu clasă. Aşa că atunci când îl vede pe George pe punctual de a se îndrăgosti de June, relaţia dintre ei devine mai reală ca niciodată.”
Între timp, "pierderea singurei persoane sincere din viaţa lui, îl face pe George să se confrunte cu adevărul.” În fundul sufletului”, spune Grant de personajul său, ”George e îndrăgostit de Lucy, deşi nu-şi dă seama de asta decât când ea pleacă”.
”Dragostea vieţii lui a fost pe hol, în limuzină şi alături de el luni de zile, dar George nu realizează asta până nu este prea târziu.”, spune Lawrence. ”Sau este? Trebuie să decidă dacă măcar o dată în viaţă e atât de curajos încât să îşi asculte inima, indiferent de consecinţe.”
Precum George, Lucy trebuie să-şi analizeze propriile sentimente şi consecinţele acţiunilor ei. Bullock spune: ”Când Lucy îşi dă pentru prima oară seama că îl iubeşte, începe să-şi pună întrebarea "Dacă i-aş fi spus ce simţeam, dacă aş fi rămas la firmă s-ar fi schimbat ceva?”
“A-l vedea pe Hugh Grant jucând e ca şi cum l-ai vedea pe Willie Mays jucând baseball,” remarcă Lawrence. Sincronizarea lui este perfectă, performanţa e nuanţată şi reuşeşte să comunice cu uşurinţă în lumea comediei. Gândeşte ca un scriitor, ceea ce este extrem de valoros pentru o colaborare de genul ăsta.”
“Ce admir mai mult la Hugh e uimitoarea sa putere de muncă şi perfecţionismul până la al nouălea grad,” spune Bullock. Se gândeşte în mod constant la cum ar putea face o scenă mai bună, ajutându-i şi sprijinindu-i pe toţi cei din jurul său. Vede şi imaginea de ansamblu. Şi este amuzant.”
“A fost o plăcere să lucrezi cu Hugh şi Sandy ", adaugă Witt. ”Producţia asta fiind cea mai puţin stresantă la care am lucrat vreodată.”
Conform spuselor lui Hugh Grant, Bullock a creat o atmosferă pe platourile de filmare care era aproape confortabilă. ”A avut acelaşi efect pentru mine ca un prieten cu care nu poţi avea contact vizual pentru că te va face să râzi,” spune Grant. ”Am avut probleme serioase cu giugiuleala în timpul filmărilor şi i-am înnebunit pe cei din echipă. “
“Sandy aduce pe platourile de filmare o cantitate enormă de energie pentru mine, pentru echipã, pentru actori.”, spune Lawrence. ”Oamenii ar putea să se uite la ceea ce face şi să creadă că e uşor, în vreme ce de fapt este cu adevărat foarte greu. Face o scenă amuzantă şi reală. A fost o experienţă deosebită pentru mine, ca scenarist şi regizor, să colaborez cu ea.”

Locuri, platouri de filmare si costume: O scrisoare de dragoste pentru New York
jinglebells