Articole Two Weeks Notice

(2002)

Dragoste cu preaviz

Locuri, platouri de filmare si costume: O scrisoare de dragoste pentru New York

În februarie 2002, Lawrence, Bullock, Grant si compania au început filmãrile la ”Dragoste cu preaviz” în districtul financiar din Manhattan. ”Am vãzut mereu acest film ca o scrisoare de dragoste pentru New York.”, spune Bullock. ”Iubesc arhitectura si am vrut sã oferim filmului cât mai mult din imaginea New York-ului, dar în acelasi timp am vrut sã le punem în altã luminã”.
Publicul va avea o imagine de ansamblu asupra arhitecturii New York-ului vãzut din elicopter, în scena în care George si Lucy discutã despre istoria clãdirilor Chrysler. ”Devin foarte sentimentalã privind scena”, mãrturiseste Bullock. ”Te face sã îti spui ”Uau”, pânã când si orasul acesta, cu toate prin care a trecut, a rãmas tot puternic, plin de inspiratie si tãindu-ti respiratia.”
Sub îndrumarea scenografului, Peter Larkin, departamentul de artã al filmului a creat decoruri prin care sã se evidentieze vitalitatea si diversitatea New York-ului. Larkin a ales clãdirea Lucent pentru a servi drept exterior al sediului Wade Corporation.
“Wade Corporation este o companie foarte puternicã, cu o prezentã majorã în tot orasul”, spune Larkin. ”George si Howard Wade detin majoritatea actiunilor si si-au pus logo-ul “W” peste tot, de la fatada clãdirii lor, la buldozerele de demolat”
Interiorul casei lui George a fost filmat în studiourile Sky, Greenwich Village . ”George e lenes, dar e destept si e plin de bun gust, iar casa lui ar trebui sã reflecte asta”, spune Larkin. ”Hugh a sugerat sã ne uitãm la un grup de artisti englezi si am obtinut permisiunea de la câtiva dintre ei ca acestia sã îsi expunã operele pe peretii casei lui George.”
Pentru apartamentul modest al lui Lucy Kelson, Larkin si echipa lui au folosit un apartament din Brighton Beach. ”La început ne-am gândit sã facem interiorul casei ei în dezordine, ca al unei persoane prea ocupate pentru a avea timp sã-si organizeze si viata personalã”, explicã Larkin, ”Dar Sandy a considerat cã Lucy e o persoanã ordonatã, asa cã am îndreptat lucrurile.”
“Am vrut ca apartamentul lui Lucy sã indice calitatea ei maniacã, e genul de persoanã care are liste cu ”ce trebuie sã fac” si când doarme”, spune Bullock. L-am întrebat pe Peter dacã poate sã construiascã, lângã masa ei o mobilã ce sã serveascã pe post de tavã pentru aparatele ei, pentru laptop, mobil telefon, palmtop. Am vrut sã arãt cã nimic din casa ei nu aminteste de viatã - baia, bucãtãria, biroul sunt toate la un pas de George. Tot ce este în apartamentul ei e legat mai mult de viata lui decât de a ei.”
“Filmam la Fulton Landing noaptea si”, îsi aminteste Bullock, ”abia pe la sfârsitul scenei am ridicat privirea si am vãzut cã directorul de imagine, Laszlo Kovacs, a aprins întreg Brooklyn Bridge, cu insulã cu tot. Era cu adevãrat frumos.”
În crearea garderobei lui Lucy, pentru secventa galei, scenograful filmului, Gary Jones, a creat o roche neagrã cu sal negru, inspiratã din creatiile Valentino si Yves St Laurent. ”Am vrut o imagine clasicã pentru a i se potrivi lui Lucy, femininã si potrivitã”, spune Jones, care s-a inspirat din moda anilor ’30 - ’40 si din stilul cinematografic al lui Audrey si Katherine Hepburn.
Pentru June Carter, ambitioasa succesoare a Lucy-ei la Wade Corporation, petrecerea serveste ca o oportunitate de a avansa, atât profesional cât si personal.
Filmãrile sau realizat si pe stadionul ”Shea Stadium”, pentru scena în care George si Lucy urmãresc meciul de basseball dintre Mets si Giants. Urmãrind meciul Marc Lawrence fan declarat al echipei Mets are ocazia sã filmeze o scenã cu Mike Piazza cel mai bun prinzãtor din ligã, care are astfel o aparitie episodicã în film.
Locatiile de filmare din New York au mai inclus: Tribeca Grand Hotel, South Street Seaport, pentru scenele cu iahtul lui George, faimosul bulevard Coney Island si centrul comercial Coney Island, locul controversatei corporatii Wade.

Sinopsis Despre productie
jinglebells