Articole Shrek 2

(2004)

Shrek 2

Familia si prietenii / Animatia personajelor

Noul episod al basmului deschide usa intrarii unor noi personaje dar cele vechi cu care publicul a fost obisnuit si pe care le adora au fost pastrate.

Cei trei de baza sunt Shrek – Mike Myers, Donkey – Eddie Murphy si Fiona – Cameron Diaz.
Myers, un actor excelent, un povestitor cu har si un creator bun spune: „ am multa experienta ca Shrek. Personajul este amuzant, rolul este foarte bine scris ceea ce pentru mine inseamna o sarcina usurata. Sunt familii intregi care mi-au spus ca sunt fericiti ca Shrek exista – el a subliniat conceptul acceptarii de sine”.
Viziunea lui Shrek asupra casniciei este simpla: va trai in mlastina cu sotia lui, va manca rozatoare de mlastina si cam atat. Fiona ii impartaseste viziunea intr-o oarecare masura dar este ingrijorata de un mic amanunt : cum il va prezenta pe Shrek parintilor ei.

Cameron Diaz explica: „ Fiona este ingrijorata cum vor reactiona parintii ei la vederea ei in postura de capcauna. Totusi casatoria cu Shrek i-a adus o impacare cu sine. Si-a petrecut toata viata gandind ca va fi Printesa Frumoasa maritata cu un Fat Frumos dar apoi a decis sa ramana cu Shrek care este opusul unui Fat Frumos.
Isi iubeste sotul pentru ceea ce este si asta ii da o mare incredere de sine pentru ca atunci cand iubesti pe cineva pentru niste motive serioase si accepti ca esti ceea ce esti, poti trai intr-o mlastina si poti fi fericit chiar si acolo”.
Producatorii au fost de acord ca Fiona si Cameron Diaz au multe in comun: putere, umor si sofisticare.
De la un bal regal este clar ca nu poate lipsi magarul Donkey – el de altfel se autoinvita tot timpul.

Eddie Murphy spune: „ evident pentru toti, dar nu si pentru el, Donkey este a treia roata la caruta. Shrek si Fiona il iubesc dar sunt momente in care chiar si capacaunii au nevoie de intimitate. Dar Donkey nu vede lucrurile asa – este optimist, vede totul frumos- suntem impreuna, suntem fericiti ... N-as vrea sa am acest magar dupa mine”.

Scenaristul Adamson spune despre Murphy : „ Eddie este un comediant uimitor – adica – alegem o scena, o citeste in liniste, poate zambeste apoi incepe sa o citeasca tare si nu poti sti niciodata ce-i iese din gura. Dupa care mori de ras. Abia citeste replicile – dar improvizeaza pe loc si imbogateste scenariul”.
„Eddie este de aur – spune Lipman – este Donkey si fiecare vorba pe care o scoate este haioasa”.
Motanul Incaltat este prezentat ca un celebru ucigas de capcauni ceea ce-l face adversar pentru Shrek dar pe parcurs Motanul se alatura lui Shrek si lui Donkey cel carcotas.

In povestea originala Motanul Incaltat ca ucigas de capcauni isi ajuta stapanul sa se puna bine cu Imparatul.
Aici va fi angajat sa-l elimine pe Shrek deci lucrurile se cam potrivesc.
Initial Motanul a fost gandit ca un personaj englezesc. Apoi producatorii au decis sa fie latin deci alegerea lui Banderas a venit de la sine.

Banderas spune ca a iubit personajul de cand avea 3 ani si sansa de a debuta in desenul animat cu acest rol i s-a parut extraordinara.
Regizorul Vernon spune: „ Antonio i-a dat Motanului Incaltat aerul si temperamentul lui Zorro iar el s-a comportat la inregistarri exact ca un motan : a tors, a mieunat si si-a marcat teritoriul”.
Antonio Banderas spune despre personajul sau: „ motanul Puss are un orgoliu si un simt al onoarei extraordinar, o personalitate foarte puternica, dar fizicul nu corespunde cu temperamentul sau. Este un motan adorabil, un pisicut, iti vine sa-l mangai si asta-l face sa fie iubit de toti, mai putin de Donkey”.

Regele Harold isi iubeste fica dar un ginere capacaun este prea mult pentru planurile sale nobile asa ca trebuie eliminat.
Regina Lillian este mai generoasa ea vrea doar ca Fiona sa fie fericita.
Julie Andrews si John Cleese au inregistrat impreuna – lucru destul de neobisnuit.
Intr-un desen animat fiecare actor inregistreaza separat sub indrumarea unui regizor.
Cei doi insa au facut o treaba minunata. Au interactionat foarte bine.

Zana este un personaj nou care in calitate de mama lui Fat Frumos este cea care va face toate vrajile necesare pentru a-l inlatura pe Shrek si a-i netezi drumul fiului ei catre mana Fionei.
Jennifer Saunders a fost aleasa inainte ca personajul sau sa fie definitivat. Asa ca scenaristii s-au folosit de calitatile ei bine stiute pentru a le valorifica in rolul zanei.
Rupert Everrett spune despre Fat Frumos : „ el crede in visul lui Fat Frumos. Crede ca este sexy, chipes, atletic, curajos si imposibil de refuzat de cineva. Este un produs al imaginii, al cosmeticii. Vrea sa se castoreasca cu Fiona – ea este casatorita dar ast nu conteaza”.
Personajul nu a fost initial hazos pentru ca el se ia foarte in serios. Totusi Rupert fiind un veritabil comediant a reusit sa fie serios dar la modul comic, ca si cum si-ar bate joc de el insusi.

Animatia personajelor

Animatia in zilele noastre a inlocuit creionul (de desen) cu mouse-ul.
In Shrek 2 scena primirii mirilor la palatul socrilor cuprinde 6000 de personaje – ceea ce nu a fost foarte greu de raelizat cu computerul.
In productie s-au folosit exclusiv mijloace de lucru marca HP.

Un urias procesor 3000 a fost folosit pentru cantitatea foarte mare de informatii.
300 de HP – workstation au fost folosite de catre animatori. O inovatie folosita a fost iluminarea data de o singura sursa ce imita perfect lumina naturala si poate crea si efectele de umbra.
De la aceasta unica sursa lumina se reflecta pe obiectele si personajele din zona respectiva si de pe unele pe altele exact ca in realitate.
Shrek a fost primul film care a avut oameni in rolurile principale – adica de fapt personaje oameni.

Emotiile si sentimentele pe care trebuie sa le arate personajele respective sunt foarte importante pentru succesul filmului.
Fata de primul film, Srek 2 avand si mai multe personaje umane a trebuit sa fie mai complicat din acest punct de vedere.
Practic animatorii creaza un schelet, pun muschi si la final pielea. Sistemul de muschi este cel care trebuie sa raspunda comenzilor referitoarela mimarea diverselor stari.

Fata unui personaj are nu mai putin de 218 muschi. O alta provocare pentru animatori a fost realizarea unui par credibil. Animatorii au devenit stilisti, au invatat care sunt proprietatile unui par scurt, ung, ud, uscat, carliontat sau drept.
S-a reusit ca parul sa aiba miscari coordonate cu fata dar si miscari manuale.
Si animalele din Srek 2 au par si trebuie ca acesta sa fie mobil si sensibil.
Motanul Incaltat este cel mai bun exemplu. El a trebuit sa treaca prin lupte dar si prin fenomene naturale ca ploaie si furtuna si sa arate cat mai real cu putinta.

Regatul Foarte Foarte Indepartat Despre productie
jinglebells