Articole Hollywood Homicide

(2003)

Copoi de Hollywood

Despre productie

Ron Shelton (regizor, co-scenarist, co-producator) isi propune sa ne arate cum se aplica legea in capitala glamour a lumii, razuind din poleiala pentru a ne arata adevarata-i fata. Parerea lui Shelton despre Los Angeles suna cam asa: "Exista o doza de absurd care priveste Los Angeles-ul. El nu este de fapt un oras in adevaratul sens al cuvantului iar filmele nu se fac, de fapt, la Hollywood." Explicatii suplimentare ne ofera producatorul David Lester "Cu ani in urma, din motive de economii, Los Angeles-ul era loc de filmare pentru orice scenariu, oriunde acesta ar fi fost plasat in lume. Tot ce aveai de facut era sa fii atent sa nu-ti intre in cadru vreun palmier. Prea des, in zilele noastre, tot motivele financiare au impins fimele spre alte locatii in Canada sau in Europa de Est. Noi am fost niste rasfatati ai sortii sa putem crea o ilustrata din L.A. pe fundalul careia sa spunem o poveste care se intampla la L.A."

Ideea filmului i-a venit producatorului Lou Pitt dupa ce a auzit tot felul de povesti ale veteranului criminalist din LAPD Robert Souza (co-autor al scenariului) despre viata lui particulara in relatie cu indatoririle de politist. Caci pe langa slujba la politie, Souza mai avea si altele, mai marunte, in civilie. De unde timpul necesar?

Iata explicatia lui Souza: "Dupa ce te-ai ocupat intens, zile si nopti, de rezolvarea unui caz, te trezesti cu o gramada de timp liber, rezultat din ore suplimentare, timp pe care-l poti utiliza cu folos pentru alte activitati. Pe parcursul carierei mele am fost si agent imobiliar, si agent de paza si multe altele"
Souza aduce un alt exmplu, un coleg politist a carui dorinta era sa devina actor; purta cu el tot timpul fotografii ale sale si nu ezita sa le inmaneze totutor celor din industria filmului, atunci cand obligatiile de serviciu il aduceau in contact cu acestia.

Pitt isi aminteste si el de un asemenea om al legii, care dorea sa intre in show-biz; acesta, sosit in ancheta la casa lui Pitt (dupa o spargere), de cum afla ca Pitt era agent, lasa totul balta, se repede la masina si-i aduce un scenariu, rugandu-l sa-l citeasca si daca nu-i place, il asigura ca mai are si alte versiuni pe care i le poate oferi.

Din discutiile cu Souza si alti politisti retrasi din activitate Shelton avea sa afle ca "exista si o latura comica pe langa acele ocupatii deosebit de serioase. Filmul isi afla geneza in acest tip de anecdote culese de la cei care s-au ocupat de elucidarea unor crime, intr-un loc descris pe scurt, "cu cer albastru, palmieri si cadavre".

Joe Roth, directorul lui Revolution Studios, a acceptat imediat proiectul si l-a propus pe Harrison Ford pentru rolul lui Joe iar pe Josh Hartnett in rolul lui K.C.Halden.

Ford a fost imediat atras de story pe care-l considera "tipul de poveste pe de care rareori l-am intalnit - un amestec foarte reusit de realitate, actiune si umor."
Incompatibilitatea de varsta, de atitudine si interese intre Gavilan si Calden este deseori miezul substantei comice a filmului .

Distributia este completata cu alte nume sonore ca Bruce Greenwood in rolul sefului Afaceri Interne al LAPD, Isaiah Washington - directorul casei de discuri, Lou Diamond Phillips - politist de la moravuri. Lor li se aduauga prezentele feminine, Lena Olin- psiholoaga Vicki ce da sfaturi, la radio, celor in nevoie (pe care Joe o asculta cu piosenie), Lolita Davidovich - Cleo, pe post de madama, aparand o meserie, dupa ea, onorabila.

Cum povestea incepe de la crima in lumea rapper-ilor, Shelton si-a dorit ca aceasta sa fie cat mai autentica si a apelat in consecinta la nume cunoscute care sa interpreteze unele roluri din film intre care KURUPT (pe numele adevarat Ricardo Brown) in rolul K-Ro, singurul martor la crima; apoi Master P, in rolul proprietarului de club, apoi Motown (taximetristul), Dre, de la Outkast si chiar Gladys Knight, marea cintareata R&B, in rolul mamei lui K-Ro.

Sinopsis
jinglebells