Decenii după ce mega-producţiile bollywoodiene nu şi-au mai găsit loc pe marile noastre ecrane, iată că distribuitorul BML Music Entertainment readuce tot mai variatele filme în hindi în cinematografele din România. Pe 18 octombrie avem ocazia să vedem pe ecran mare unul din hiturile de anul trecut, Jab Tak Hai Jaan/Atât timp cât voi trăi, producţie cu Shah Rukh Khan, Anushka Sharma şi Katrina Kaif ce s-a bucurat de o bună primire internaţională, având încasări mondiale de 34 de milioane de dolari.
Contactat de Cinemagia, reprezentantul BML Movie Entertainment Sorin Boaje descrie cum a ajuns să fie unicul distribuitor de film bollywoodian în cinematografele din România. După ce rememorează scene din copilărie, când mergea alături de familie şi prieteni la atât de gustatele filme indiene aduse în ţară pe vremea comunismului, Boaje dezvăluie că declicul hotărâtor s-a produs în 2008, când hibridul Vagabondul milionar, producţie semnată de britanicul Danny Boyle şi câştigătoare a nu mai puţin de opt premii Oscar, i-a adus aminte de energia filmelor favorite din copilărie.
„Am rămas neplăcut surprins să constat că în România nu s-a gândit nimeni să aducă aceste producţii, nici pe casete VHS şi, mai recent, nici pe suport DVD sau BluRay”, spune Sorin Boaje, adăugând că s-a hotărât să devină distribuitor după vizionarea câtorva dintre cele mai recente hituri bollywoodiene, primite bune şi de public, dar şi de critică, printre care My Name Is Khan, Kurbaan, Fashion, Rab Ne Bana Di Jodi, Rann, Om Shanti Om, Veer-Zaara şi Fanaa.
BML Movie Entertainment distribuie deja de câţiva ani filme bollywoodiene în România, dar distribuitorul ne-a atras atenţia doar acum, când s-a hotărât să testeze publicul cu energica premieră din octombrie. Cinemagia a văzut deja filmul şi nu poate decât să se bucure că publicul din România are şansa să încerce o voce importantă a cinema-ului mondial, mai ales că programele cinematografelor din ţara noastră sunt dominate de producţii hollywoodiene făcute după reţetă. Jab Tak Hai Jaan/Atât timp cât voi trăi este un exemplu perfect al noilor curente de la Bollywood, care încearcă să adapteze vechea formulă a poveştilor de dragoste întrerupte de cântece şi dansuri la stiluri mult mai moderne şi mult mai accesibile amatorilor de cinema din afara Indiei.
Ne-ar plăcea ca Atât timp cât voi trăi, care spune povestea lui Samar (Shahrukh Kahn) şi a unei iubiri ce îl face să se transforme într-un ofiţer genist ce înfruntă moartea în fiecare zi, să fie prezent pe mai multe ecrane din ţară. „Singurii care şi-au deschis porţile către noi şi au acceptat provocarea au fost cei de la Cinema City şi The Light Cinema şi pentru asta nu putem decât să le mulţumim şi pe această cale. Suntem convinşi că în scurt timp mai multe reţele de cinematografe vor dori să difuzeze filme indiene şi în sălile lor”, comentează Boaje. În acest moment prezenţa lui Atât timp cât voi trăi este confirmată doar pe ecranele din Bucureşti, dar sunt şanse ca până la premieră să se bată palma şi pentru alte oraşe din ţară.
BML Movie Entertainment deţine deja drepturile de distribuţie pe marile ecrane din România pentru mai multe succese bollywoodiene, printre care Ek Tha Tiger, Cocktail, Aurangzeb, English Vinglish, Zindagi Na Milegi Dobara, D-day, Dhoom 3, Fashion, New York, Kurbaan şi altele. Toate aceste titluri ar putea fi lansate în cinematografe.
„BML are capacitatea să livreze către cinematografele din România minim 20 de producţii indiene de calitate, în fiecare an. Dacă va exista cerere, iar piaţa va putea absorbi mai mult conţinut Bollywood, numărul va putea fi extins până la 30-40 de titluri pe an. Consider totuşi că lucrurile trebuie să evolueze treptat, ca românii să redescopere farmecul inegalabil al acestor minunate producţii indiene şi să-i facem să conştientizeze faptul că filmul bollywoodian nu se mai rezumă la scene lacrimogene, dans şi muzică peste măsură sau poveşti de dragoste siropoase, ci pot mulţumi orice cinefil prin gama variată de genuri şi subiecte. De la filme pe teme sociale la cele de acţiune, horror, thriller, drame, comedii, animaţii ori având ca protagonişti supereroi, marea majoritate a acestor filme sunt de cea mai bună calitate, realizate cu ajutorul unor tehnologii de vârf”, spune Sorin Boaje.
Pentru amatorii de cinema bollywoodian care vor să se pună la zi cu cele mai recente producţii, BML comercializează DVD-uri cu ajutorul unor magazine online precum www.filmindian.ro, www.cineshop.ro şi www.provideo.ro. DVD-urile sunt disponibile şi prin intermediul E-mag, dar şi în reţeaua magazinelor Domo. Din 1 noiembrie, distribuitorul lansează împreună cu ziarul Libertatea o colecţie de şapte filme sub numele „Nemuritoare poveşti de dragoste indiene”, iar pentru februarie 2014 este în pregătire o colecţie de filme vechi, proiectate în cinematografele din România înainte de Revoluţie.
Părerea ta
Spune-ţi părereaAm citit toate comentariile si imi vine sa si rad sa si plang in acelasi timp de prostia fara margini a unora dintre fratii nostrii romani .
Nespalatul ala de Shah Rukh Khan are o avere de vreo 540 de milioane de $ , 1 premiu acordat de UNESCO pt actiunile de caritate , numarul 1 in Forbes India ,si a fost declarat in 2012 de catre L.A. TIMES drept cel mai iubit actor din lume .
Ultimul lui film Chennai Express a avut un succes imens in special in SUA , Anglia, Germania .... dar pe cine intereseaza? indienii merg cu vaca , la fel si americanii ... si retul lumii . Cum vine asta ? Eu nu prea ma pricep , dar cred ca @vladimir84 impreuna cu @saxon sunt mai intelepti decat restul omenirii . Daca am invatat ceva din filmele indiene este ca ei isi respecta parintii si sunt oameni mai buni ca noi in general . Ca societatea lor e altfel , ca sunt diferiti .. si ei incearca sa vada partea buna si frumoasa din fiecare on in parte si nu se grabesc sa dea cu parul .
A fost pusa o intrebare la un moment dat .. de ce indienii prefera povestile siropoase cu final fericit .. si oamenii de rand au raspuns : viata e foarte grea si adesea ne ofera neplaceri ... lasati-ne sa visam si puneti-ne un zambet pe buze !.... filmele ne dau speranta si putere de a lupta pentru o viata mai buna si mai frumoasa , si momentele grele se depasesc mai usor cu un zambet .
Bollywoodul a dat nastere unor opere de arta si ar trebui sa apreciem mai mult .
Personal , cred ca mesajul cel mai clar din filmele Bollywoodiene este "Sa fii fericit !"
Cam asta e parerea mea ... si abia astept sa ma duc la cinema !