Disney a pregătit un instrument de manipulare a imaginii care îi poate face pe actori să arate mai tineri (sau mai în vârstă)

de Gloria Sauciuc în 1 Dec 2022
Cu doar câteva clicuri, actorii pot arăta mai tineri sau mai în vârstă, fără să apeleze la efecte vizuale costisitoare

Demonstrând încă o dată capacităţile inteligenţei artificiale atunci când vine vorba de materiale fotorealiste, cercetătorii de la Disney au pregătit un instrument de îmbătrânire sau de întinerire ce îl poate face pe un actor să arate mai tânăr sau mai în vârstă, fără să fie nevoie de săptămâni întregi de efecte speciale costisitoare, scrie gizmodo.com.

Atunci când urmăresc un blockbuster precum Ant-Man and the Wasp din 2018, majoritatea spectatorilor reuşesc să observe numeroasele efecte special care contribuie la film – de exemplu, atunci când Omul Furnică fie creşte la dimensiuni gigantice, fie scade. Însă aici este vorba de efecte speciale vizuale mai dificile, ca de exemplu a crea versiunea mai tânără a unor actori precum Michelle Pfeiffer sau Michael Douglas.

Atunci când în FRAN (face re-aging network) este introdusă o imagine a unei figuri umane, în loc să se genereze o figură modificată, sistemul calculează care parte a feţei va fi alterată de vârstă, unde vor apărea cutele.

Pentru a obţine rezultate precum cele din film, fie trebuie îndepărtate manual, săptămâni întregi, cutele de pe faţa actorilor din materialul filmat, fie trebuie înlocuiţi integral cu o dublură computer-generated. Companiile de efecte vizuale au încercat şi reuşit să folosească inteligenţa artificială pentru a simplifica efectele vizuale. Acum doi ani, Disney Reseach Studios au dezvoltat instrumente cu inteligenţă artificială care pot înlocui materialul filmat la o calitate şi rezoluţie care poate fi folosită inclusiv în filmările profesioniste.

Anul acesta, cercetătorii demonstrează utilizarea unui nou instrument care foloseşte inteligenţa artificială pentru a-i face pe actori să arate mai tineri sau mai bătrâni, fără să apeleze la săptămâni întregi de lucru necesare, de obicei, pentru a pune la punct aceste scene.

Folosind reţelele neuronale şi învăţarea automata, îmbătrânirea sau întinerirea unei persoane a fost deja încercată, iar rezultatele sunt convingătoare pentru imaginile statice, dar nu suficient de convingătoare încă pentru materialele filmate: apar erori de imagine (artefacte) de la scenă la scenă, iar imaginea persoanei respective uneori este de nerecunoscut.

Pentru a crea un instrument de manipulare a vârstei pregătit pentru exigenţele Hollywood-ului şi suficient de flexibil pentru a lucrA pe material filmat sau pe scene în care actorul nu se uită direct în camera, cercetătorii de la Disney, aşa cum arată un studiU recent, mai întâi au creat o bază de date cu mii de figuri generate automat. Dezvoltarea învăţării automate a fost folosită să îmbătrânească sau să întinerească actorii, iar rezultatele au fost folosite pentru o nouă reţea neuronală numită FRAN (face re-aging network).

Atunci când în FRAN este introdusă o imagine a unei figuri umane, în loc să se genereze o figură modificată, sistemul calculează care parte a feţei va fi alterată de vârstă, unde vor apărea cutele, şi acest strat este suprapus peste fizionomia originală ca un strat de informaţii vizuale. Această abordare păstrează cu fidelitate imaginea şi identitatea actorului, chiar dacă capul se mişcă, faţa se uită în mai multe direcţii, ori iluminatul se schimbă în timp. Permite ca modificările produse de Inteligenţa Artificială să fie reglate de un artist, ceea ce este o parte importantă din efectele vizuale: să facă modificările să se amestece perfect în scenă astfel încât să nu fie observate de public.

Alte știri din cinema

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Trei kilometri până la capătul lumii în competiție la Cannes, o dramă sfâșietoare despre homofobie, corupție și minciuni

Premiera internațională a filmului românesc Trei kilometri până la capătul lumii a avut loc vineri după-amiază la Cannes într-o zi însorită cu cer senin atât pentru cinefili, cât și pentru cinematografia românească.

Furiosa: A Mad Max Saga, George Miller revine la Cannes cu un prequel spectaculos

La nouă ani după ce a prezentat Mad Max: Fury Road la Cannes, regizorul George Miller s-a întors miercuri pe Croazetă alături de Anya Taylor-Joy și Chris Hemsworth cu al cincilea episod din înflăcărata lui saga action adventure

Garfield – Un film care reușește să capteze esența benzii desenate originale

O alegere excelentă pentru o după-amiază relaxantă în familie.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
bloodthirst pe 5 decembrie 2022 10:18
Deci s-a cam terminat cu aia de la machiaj....

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells