Cronică The Sorcerer's Apprentice

de Gloria Sauciuc în 26 Iul 2010
Cronică The Sorcerer's Apprentice

Sfârşitul lunii iulie ne aduce de la producătorul filmelor Prinţul Persiei: Nisipurile timpului şi a seriilor Piraţii din Caraibe, plus Comoara Naţională - fantasy-ul plin de aventură The Sorcerer's Apprentice, cu Nicolas Cage, Alfred Molina, Monica Bellucci şi alternativa mai fresh a lui Scarlett Johansson, Teresa Palmer.

Premisa este una foarte ofertantă - Merlin ((James A. Stephens) îi cere cu limbă de moarte ucenicului său, Balthazar Blake (Nicolas Cage), să-l caute pe încă nenăscutul prim Merlinian, singurul capabil să o anihileze pe vrăjitoarea Morgana (Alice Krige), ce doreşte să dezlănţuie o armata de morţi vii pentru a distruge lumea. Înfrângerea lui Merlin de către Morgana, dar şi închiderea ei într-o Matrioska de către Balthazar Blake şi vrăjitoarea Veronica (Monica Bellucci) era în sine o poveste cu un foarte mare potenţial, dar este expediată în câteva minute după genericul de început, ca să introducă istoria primului Merlinian, născut în Manhattan-ul zilelor noastre.

Cu o realitate atât de contemporană, relaţia dintre planul fantastic şi cel real e bine rezolvată, pentru că atunci când cele două interacţionează, recunoaştem elementele realităţii şi le putem valida pe cele magice. Primul Merlinian e un mic tocilar, pasionat de fizică, merge la cursuri, dar face şi experimente în subsolurile dezafectate ale metroului. Nu e un Harry Potter izolat în lumea fantastică, la Hogwarts, rupt cu totul de planul real. O tentativă de trecere dincolo de genul fantasy şi îndreptare spre SF este dată de încercarea explicării ştiinţifice a magiei; există câteva schimburi de replici legate de energia generată de molecule şi cum poate poate fi aceasta manipulată prin forţa minţii atunci când mişti obiecte de la distanţă.

Balthazar Blake (Nicolas Cage), la 1000 de ani de la întâmplarea cu Merlin şi Morgana, este un maestru vrăjitor tot în Manhattanul zilelor noastre, care încearcă să apere oraşul de rivalul său, Maxim Horvath (Alfred Molina), adept al ideilor destructive ale Morganei. Balthazar nu reuşeşte singur, așa că îl recrutează pe Dave Stutler (Jay Baruchel - pe atât de nătâng, neîndemânatic, gângâit pe cât personajul lui o cere), care dovedeşte un potenţial ascuns. Vrăjitorul îi predă un curs rapid de arta şi ştiinţa magiei şi, împreună, aceşti parteneri pornesc să oprească forțele întunericului.

Dramaturgic, povestea are o structura simplă - ucenicul lui Merlin caută la rândul său un ucenic demn de moştenirea lui Merlin, ca să înfrunte forţe malefice, îl găseşte, îl antrenează, apoi are loc confruntarea. Există şi un subplot romantic - făcut parcă pe bunul plac al agentului actriţei Teresa Palmer: frumoasa şi mai puţin costisitoarea alternativă la Scarlett Johansson este filmată în cadre strânse pe chip şi distrage atenţia spectatorului de la vrăjitorii, cascadorii, efecte speciale, câteodată în defavoarea ei. Dar personajul ei face posibilă una dintre cele mai frumoase scene din film: o rememorare şi un omagiu, adus de realizatori - scurtmetrajului animat Fantasia, creat de Disney în 1940. O vrajă scăpată de sub control, de către tânărul ucenic, duce la o situaţie similară celei din video-ul de la finalul articolului.

Chiar daca povestea este simplă, cu un traseu de tip A-B, Jon Turteltaub (seria National Treasure) face ca naraţiunea să curgă dinamic. În plus, ingeniozitatea vrăjitoriilor şi efectele speciale te ţin tot filmul lipit de marele ecran. De asemenea, actorii îşi fac bine treaba - de la aproape necunoscutul Jay Baruchel, foarte potrivit pentru rol, la veteranii Cage, Molina, Bellucci. Cu toate acestea, când se aprind luminile, e foarte posibil să-ţi fugă imediat gândul la ale tale şi să uiţi de ucenicul vrăjitor.

Imagini

Gallagher pe 26 iulie 2010 01:12
Jay Baruchel nu a jucat rau :)
Mai lipsea sa zica "Gee Thanks" la finalul fazei cu vraja scapata de sub control.

rifa pe 26 iulie 2010 01:23
Un film mediocru... era si de asteptat.
Kalrak pe 26 iulie 2010 02:41
Cata neconcordanta, vorbeste Golria de filme care in Craiova, nu o sa ajunga prea curand, va invidiez. Cand o sa faca astia mall si in Craiova, ca Jiu, deja a iesit peste mal.
Al3xX09 pe 26 iulie 2010 03:01
Interesant
alex_il_fenomeno pe 26 iulie 2010 07:55
se anunta o alta mare reusita cinematografica!
Barbaru pe 26 iulie 2010 09:25
SALBUT FILM . DAR IN LIPSA DE ALT CEVA MERGE. RECLAMA DE FILM DE OSCAR SI FILM IN CARE DACA NU JUCA CAGE E DE CATEGORIA -B
Blondie pe 26 iulie 2010 09:34
@lex_il_fenomeno - de unde scoti aceste comentarii atat de profunde si complexe?
Filmul este mie mii s-a parut destul de slabut iar Jay Baruchel destul de nepotrivit, adica genu de actor enervant care se vaita tot timpu, arata ca naiba, virgin, nu are nici o sansa sa agate o femeie vre-data si totusi la final ajunge cu cea mai frumoasa blonda.
Aiurea rau....eu m-am plictisit dupa 30 de minute chinuitoare.
Acuma, probabil cui ii este dor de harry potter sau de fantasy, fiolmu asta ia picat la fix.
@Kalrak - fii bucuros ca nu ai cinema, faci economie de bani, sanse mici sa iei tepe cu filmele, prea putine filme apar care sa merite banii la cinema.

rania23 pe 26 iulie 2010 10:39
nici nu se compara cu harry potter...e mult sub asteptari.m-a plictisit....am crezut k o sa fie macar mai multe faze comice...pacat de n cage ca l-au bagt in filmul asta.
blastpit pe 26 iulie 2010 11:18
eu nu lam vazut la cinema lam vazut pe pc la o varianta slaba asa ca nam inteles mai nimic din film si nu prea am ce sa comentez despre el,dar finalul cam aiurea facut
rizea.alex70 pe 26 iulie 2010 11:34
habar nu aveti sa recunoasteti un film de exceptie cad il vedeti...iar cat despre tine Barbaru,nu te mai da in spectacol ca e slabut,apropo nici nu ai scris corect:,,salbut'':)).Oricum filmul este foarte bine facut cu distributie variata adik nici actori foarte cunoscuti nici necunoscuti....Sper sa apara si celelante 6 filme din seria Sorcer Apprentice...!!!
andi pe 26 iulie 2010 13:06
un film slab cu o reclama buna, nu are nici efecte spectaculoase si nici o actiune care sa te tina in tensiune , nu stiu ce cauta Cage in filmul asta...
chaos409 pe 26 iulie 2010 13:18
Un film bun spre foarte bun. Are ceva ce din harry potter lipseste: actiune multa si comedie. Un film mai mult decat reusit!
cristinica pe 26 iulie 2010 13:20
un film slab, eu m-am plictisit repede.
dar avea reclame bine...

Blondie pe 26 iulie 2010 13:36
@rizea.alex70 - stai linistit ca asta e singura parte care o sa apara, daca aveai putin habar stiai ca filmu este un esec la box office (pana acuma), mai ales la bugetul de 150 mil $ care la avut....cine crezi ca mai scoate partea a doua daca prima parte nu si-a acoperit cheltuielile?
mjBIANCA pe 26 iulie 2010 14:26
nu l-am vazut ..dar din kte observ e un film destul de bun....o sa merg kt de curand sa-l vad
Roby Grecu pe 26 iulie 2010 14:54
trebuie sa-l vad si eu
H A T E R pe 26 iulie 2010 15:41
nu stiu ce e mai penal.. filmu sau cronica lu Gloria sauciuc
kakapiciu pe 26 iulie 2010 16:07
urasc animatziile
unuady pe 26 iulie 2010 18:41
te ia somnul la filmul asta...
Gallagher pe 27 iulie 2010 00:22
@Blondie
Din nefericire pentru tine, se va face o continuare!
Daca ai vazut filmul pana la final (end credits) poate ai remarcat aluzia!
Cat despre incasari, a fost mai mult o ambitie de-a lui Cage de a face filmul, ideea pornind de la el!

As of July 19, 2010, The Sorcerer's Apprentice has made $26,852,011 in the United States and $8,300,000 in other countries which totals up to $35,152,011 worldwide.

razsax pe 27 iulie 2010 07:06
E vacanta!
Pentru copii carora nu le place sa citeasca e un basm plin de clisee hollywood-iene.
Si-atat!

Vladut1994 pe 27 iulie 2010 15:04
E super filmul...Sunt o gramada de faze hazlii...Actorii joaca foarte bine ,cine spune ca e un film mediocru nu stie despre ce vorbeste
Blondie pe 28 iulie 2010 10:13
@Gallagher - Cum poti fii asa de naiv doar pentru ca ti-a placut tie filmu? Filmu se poate termina in asa fel incat sa lasa de inteles ca apar 100 de continuari, dar tot degeaba. Degeaba a incasat 38.1 mil $ daca bugetul filmului a fost de 150 mil $, daca esti constient cu notiunea de buget a unui film. Producatorul filmului este Jerry Bruckhaimer, producator care a mai facut filme pentru Diznei insa datorita unui oarecare esec financiar cu Prince Of Persia iar acuma la The Sorcerer's Apprentice se preconizeaza un esec finainciar si mai usturator apar zvonuri cum ca Diznei vrea sa scape de respectivu producator iar faza cu "ambitita lui Cage de a face filmu" nu inteleg de unde ai scos-o, vorbesti de parca a scos Cage 1000 de parai din portofel si au facut filmu. Deci ca sa faca filmu The Sorcerer's Apprentice ia costat 150 mil $ si incasarile pana acuma sunt de 38.1 mil $, probabil cu incasarile din intreaga lume vor aduna undeva la 100-130 mil $ in cazu fericit, insuficient pentru o continuare....o continuare ar insemna un film cu un beget de cel putin 150 mil $.
George pe 28 iulie 2010 13:51
UN FILM FOARTE SLAB!
Nu recomand nimanui sa dea bani sa vada acest film! Pierdere de timp! O poveste simplista, previzibila, rupta pe bucati. Situatii de comunicare aberante si implauzibilile intre doi oameni normali chiar si imaginari magicieni. Scenografia lasa mult de dorit, textele cred ca au fost scrise de copii de clasa a doua cel mult. Nicolas Chage cred ca are una din cele mai slabe si false performate ca actor. Jay... ce sa zic nu stiu cum poate fi baiatul asta numit actor... cred ca baietii din spatele blocului ar putea juca mai bine pe nepregatite... Sa nu mai vorbesc de penibilitatea povestii de dragoste... total falsa si lipsita de chimie... totala nepotrivire intre cele doua persoane... per total.... nu merita timpul sa vedeti acest film...

johnnyg pe 28 iulie 2010 20:54
Usurel baieti si fete cu filmul ca doar nu v-a dat in cap :-)))))) Sunt in dubii daca sa ma duc sau nu la cinema, nu de alta, dar am patit-o cu Clash of the Titans. Trailer fantastic, film de 2 bani din pacate. Dar cred ca ma duc pe mana Gloriei, mai ales ca de la un astfel de film ma astept doar la entertainment pur si buna dispozitie.
Gallagher pe 28 iulie 2010 22:56
@Blondie
Te rog fa referiri doar la filme si nu la persoana.
Eu nu te-am numit in fel si chip!
Daca cauti bine si te informezi, o sa vezi si tu ce studio de productie a mai colaborat la realizarea filmului si de unde a pornit ideea!
Ma faci sa zambesc cand zici de zvonuri legate de Jerry Bruckhaimer!

scenarii de film pe 30 iulie 2010 13:28
Marin10 pe 19 august 2010 16:12
CLISEU. Dar i-as da o sansa.
Alex pe 19 noiembrie 2010 22:50
Ce aveti toti mai frate? un film mai bun nici ca se putea ! vi s-a urcat tehnologia la cap?? mai ganditiva cum era inainte...cum e acuma...sa nu mai zic de tara in care traim dar na.... sau urasti filmu doar pt ca "nu crezi" sau nu iti place magia?? intoarcete in epoca de piatra unde singura distractie ii sa arunci cu pietre in apa si sa vezi undele produse =)).
Oricum chiar nu vad dc sa cauti tot feluri de motive chiar prostesti la unele mici detalii....de care chiar nu ii pasa la nimeni........sunt 2 tipuri de persoane cei care produc filmul si cei care il vizioneaza.......nu iti place filmu nu te uita ! vrei filme mai bune?? dute tu si regizeaza unul sau joaca tu in el......oricum fiecare cu gusturile lui mie sincer mi-a placut filmu

andu7zu pe 12 februarie 2011 17:50
Frumos.