Urme de globule roşii şi colagen, în fosilele unor dinozauri de acum 75 de milioane de ani

de Cristina Grigore în 11 Iun 2015
Oamenii de ştiinţă nu au putut obţine însă şi ADN-ul animalului

Lansarea lui Jurassic World este aproape (12 iunie), astfel încât recenta descoperire a oamenilor de ştiinţă de la Universitatea Imperial College din Londra devine parcă şi mai captivantă. Potrivit BBC.com, aceştia au descoperit într-o serie de fragmente osoase aparent nesemnificative, ale unor dinozauri din Cretacic (vechi de 75 de milioane de ani), „mici structuri ovoidale” asemănătoare celulelor roşii. Fosilele se aflau de mai bine de 100 de ani în depozitul Muzeului Naţional din Londra.

În ţesuturile moi examinate de specialişti, s-au descoperit şi urme de structuri similare colagenului (ce se găseşte în pielea, tendoanele şi ligamentele animalelor moderne). Descoperirea este rară şi notabilă mai ales datorită faptului că respectivele fragmente fosile  nu sunt într-o stare de conservare foarte de bună, așa cum a fost cazul altor fosile care prezentau astfel de resturi de țesuturi moi.

Analizele de laborator nu au putut indica specia dinozaurului în cauză, nici măcar ADN-ul animalului, însă cercetătorii arată că un studiu mai amănunţit, în urma acestei noi descoperiri, ar putea dezvălui noi informaţii legate de modul de viaţă al dinozaurilor, relaţiile dintre specii şi ar putea, în sfârşit stabili o necunoscută aflată de multă vreme în atenţia paleontologilor, legată de metabolismul acestora.

"Deși am identificat structuri interne dense pe care le-am interpretat a fi nuclee celulare, iar celulele descoperite par să păstreze componente din sângele acestor animale, nu am identificat nicio urmă de material ADN. Însă chiar dacă am descoperi fragmente ADN, tot nu am putea reconstitui un dinozaur în genul filmului 'Jurassic Park' pentru că am avea nevoie de genomul complet al acestor animale", a explicat Susannah Maidment, paleontolog la University College London.

Exploreaza subiecte similare:

Jurassic World

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.