Lenovo susține că „detașabilele” vor fi următorul trend în tehnologia computerelor. Este un lucru știut că, la nivel global, vânzările de computere sunt în scădere, dar totuși Lenovo - numărul 1 global în vânzările de PC-uri, susține că are un plan de rezervă, scrie businessinsider.com.
Compania își pune multe speranțe într-o nouă tehnologie pe care o descrie drept a „detașabilelor”. Mai precis, Lenovo pregătește produse pe care le numește soluții „2 în 1” și „4 în 1”. În loc de a oferi spre vânzare atât tabletă cât și calculator, de exemplu, produsele lor conțin mai multe în unul singur. Gerry Smith, vicepreședinte executiv la Lenovo, susține despre compania lui că investește în cercetarea pentru aceste multifuncționale.
„Combinăm, acum, linia de produse pentru PC și pentru tablete. Dacă studiem întreaga piață a detașabilelor, observăm că este în creștere, deși nu toți observă. Și încercăm să nu ne ocupăm doar de PC-uri, ci de modul de utilizare al acestora ca un întreg”, declara Smith pentru Business Insider la World Economic Forum, joi.
Unul dintre elementele cheie pentru transformarea dispozitivului Lenovo într-un multifuncțional a fost însuși sistemul de „balamale”. Lenovo a patentat astfel de sisteme care pot fi acționate la 360 de grade, puse să stea în picioare, care pot fi transformate în proiectoare sau puse pe perete ca televizoarele. Alte sisteme de balamale - precum cel de pe Helix - sunt cu totul detașabile, permițând utilizatorilor să înlăture tastaturile, boxele și acumulatorii și să utilizeze ecranul, separat, ca pe o tabletă. De pildă, pentru noul laptop Yoga 900, balamalele sunt alcătuite din peste 800 de părți și au avut ca sursă de inspirație verigile din brățara unui ceas. Ele permit laptopului să se plieze jumătate peste jumătate, devenind tabletă sau suport pentru video. Un alt nou produs Lenovo, Yoga Tab 3 Pro, are o balama găurită la mijloc, balama care permite suspendarea de un cârlig pe perete. Mai are, de asemenea, un proiector pe perete, și posibilitatea de a fi înclinată pentru a permite tastarea cu ușurință. Pare cam neîndemânatic, dar poate fi foarte util.
„Cred că detașabilele vor avea mult succes, ca și gamă de produse, deoarece cumpărătorii își doresc simplitate și își doresc ceva ușor”, a declarat Smith. Smith a descris o discuție, avută cu câțiva ani în urmă, cu conducerea companiei, atunci când i s-a dat undă verde propunerii detașabilelor. Conducerii i s-au prezentat mai multe produse și i s-a propus să aleagă pe cel mai bun, optând în schimb să lase pe cumpărători să aleagă.
David Roman, Chief Marketing Officer la Lenovo, a fost de acord: „Am asistat la o creștere puternică în domeniul produselor convertibile, de tipul 2-1, și de tipul ”Totul în 1”, este un domeniu aflat în creștere”, a declarat joi pentru Business Insider. „Vedem această înclinație a companiilor, printre care Lenovo, pentru noutăți precum displayul OLED, tehnologii care nu au mai existat până acum. Este, deci, o piață cu totul nouă, și există în cadrul ei segmente aflate în declin dar și altele în creștere accentuată”. Totuși, un produs 4 în 1 ar putea. În loc să fie cumpărate o tabletă și un laptop, cumpărătorii ar achiziționa un singur produs. Și totuși, Smith și Roman consideră că dacă ar face un produs funcțional, fiabil, la un preț rezonabil, totul ar merita.
„Este vorba de un produs de serie mică, cu o marjă de profit redusă, dar cu volum mare, comparativ cu alte companii precum Apple”.
Părerea ta
Spune-ţi părerea