Articole The Santa Clause 2

(2002)

Moș Crăciun caută Crăciuniță

Un altfel de Pol Nord

Cu ajutorul unor culori care bucurã ochii si inima, si mai ales cu niste mici detalii incredibile, filmul "The Santa Clause 2" oferã spectatorilor o perspectivã nemaivãzutã asupra Polului Nord. Întreg conceptul este elaborat minutios, dupã miscarea Art Nouveau ce a apãrut la începutul secolului.
Cele douã mari si impresionante locuri de filmare reconstituie Orãselul Spiridusilor si Atelierul de Jucãrii al lui Mos Crãciun. "Am vrut sã creãm o lume care poate adãposti suficient de multi spiridusi ce trebãluiesc preocupati pentru a face cît mai plauzibil celor mici cã acolo este locul unde se fabricã jucãriile pentru toti copiii din lume" explicã Burrough. "În Orãselul Spiridusilor vedem doar o micã parte din Lumea Spiridusilor. Am fãcut desene care sã ilustreze în linii mari lumea lor, ca model de inspiratie pentru creatiile digitale. Cele douã etaje din Atelierul unde se fac jucãriile par sã fie numai douã din multele etaje care existã acolo" continuã creatorul. Cît despre cei 1000 de metri pãtrati care reconstituie Orãselul, este vorba despre cîte o minunãtie pe centimetrul pãtrat. Existã acolo o brutãrie, un magazin de pantofi, o piatã si chiar un patinoar. La constructia acestui magnific oras au contribuit 250 de dulgheri, modelatori si pictori. "Nici mãcar douã usi sau douã ferestre nu sînt la fel" afirmã coordonatorul lucrãrilor de constructie, Craig Henderson. "Fiecare piesã de lemn a fost tãiatã si lustruit separat, dupã dimensiuni calculate la computer. Totul s-a fãcut cu precizie. Nu a rãmas nimic în plus. Am vrut ca exteriorul Orãselului sã fie deosebit, pentru ca micii spectatori sã nu îl uite niciodatã. "Fãrã nici o exagerare ne-am întors la scoalã pentru a învãta detalii de arhitecturã. Echipa care a lucrat decorurilor a avut mîndria de asi demonstra talentul. Toatã lumea a fost interesatã de reusita magnificã a Orãselului" afirmã Burrough. Iluminatul unei suprafete atît de mari a fost o provocare, pe care si-a asumat-o veteranul în regie de lumini, Adam Greenberg. Glimind, acesta a spus cã a fost vorba doar de o "joacã de spiridusi". Au fost folosite 799 dispozitive luminoase, de toate formele si culorile. Fiecare acest dispozitiv a avut în componentã cîte nouã becuri a 500 W. Altã problemã a fost asigurarea unei temperaturi adecvate, cu ajutorul unor aparate de aer conditionat, deoarece, de la atîtea becuri, se producea, la nivelul tavanului, o temperaturã de cîteva sute de grade în numai cîteva minute.
O altã minune au reprezentat-o cei 250 de copii care s-au jucat de-a spiridusii, îmbrãcati în niste costume care nu pot decît sã stîrneascã zîmbetele. "unele dintre materialele folosite la costumele elfilor aveau motive florale tipice curentului Art Nouveau" a afirmat desognerul Ingrid Ferrin. "Costumele au fost create pe mãsurã ce cunosteam copiii care urmau sã interpreteze rolul, si în functie de slujba pe care ei o primiserã de la Santa. Existã costume distincte pentru spiridusii brutari, cei care lucreazã în Atelier, pentru cei obraznici si pentru cei cuminti" mai comenteazã Ferrin.

Sinopsis Efectele de machiaj
jinglebells