Articole The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

(2001)

Stăpânul inelelor: Frăția inelului

Recuzite si arme

Peter Jackson a mai luat o decizie ambitioasã si uluitoare la începutul dezvoltãrii proiectului Stãpânul Inelelor: Echipa de productie va face fiecare obiect din Pãmântul de Mijloc de la zero. Era logic, din moment ce nimic din Pãmântul de Mijloc nu exista în realitate. Însã viziunile lui Jackson au dat nastere unei activitãti de creatie la care nu s-ar fi asteptat nimeni vreodatã.

Pentru a vã face o idee despre rezultatul final al creãrii Pãmântul de Mijloc, luati în calcul urmãtoarele cifre:

· Peste 900 de armuri fãcute manual
· Peste 2.000 de arme din cauciuc
· Peste 100 de arme confectionate manual
· Peste 2.000 de obiecte de uz casnic si gospodãresc create manual de artizani
· Peste 1.600 de elemente prostetice reprezentând urechi si perechi de labe de picior pe numere si forme individualizate.

Echipa WETA a coordonat totul într-un effort asemãnãtor mobilizãrii unei armate. Richard Taylor, director al WETA, a devenit generalul care si-a îndemnat trupele pentru a obtine realizãri creative din ce în ce mai mãrete. “Nivelul realitãtii atins de creatiile WETA a fost cã puteai ridica o sabie care pãrea în totalitate realã si sã constati cã era fãcutã din cauciuc. Produsele lor arãtau cam atât de bine”, spune Peter Jackson.

Pe lângã arme si recuzite, WETA a adus la viatã o serie de creaturi imaginare din Pãmântul de Mijloc, inclusiv orcii, printre care nu gãseai doi asemãnãtori. Artizanii de la WETA au creat costume gri mulate pe piele - asemãnãtoare pielii de elefant - si armuri negre ce imitau scheletul exterior al insectei pentru a le da orcilor o înfãtisare înspãimântãtoare de insectã combinatã cu cavaleri medievali.

Fiecare din cele 200 de capete de orci fãcute pentru film au fost unice - o mascã croitã individual fãcutã din spumã de latex combinat cu silicon si implantatã cu fire de pãr de iac împletit în diverse coafuri.

Echipa care a realizat efectele meteo condusã de Steve Ingram, Richard Cordobes si Blair Foord s-au alãturat “veseliei generale” pentru a imita fenomenele mediului înconjurãtor, creând cadrul natural cu ploaie, zãpadã, foc si furtuni de vânt folosindu-se de conducte cu sprinklere si ventilatoare uriase, precum si un mare volum de pâclã, abur, ceatã si fum obtinute cu ajutorul unor lichide speciale. Echipa lor a mai creat râuri si pârâuri false care treceau prin pãdurile false de pe platourile de filmare.

În permanentã, echipa WETA a avut o “biblie” pe care au folosit-o drept sursã constantã de inspiratie: romanele originale ale lui Tolkien. “Am xeroxat pasajele importante din cãrti si le-am plasat peste tot în atelierele unde lucrau artistii. Tot timpul s-a aflat pe platou spiritul lui Tolkien”, spune Richard Taylor.

Locuri de filmare Plastica filmului
jinglebells