Articole The Curious Case of Benjamin Button

(2008)

Strania poveste a lui Benjamin Button

Despre realizatori

DAVID FINCHER (Regia) si-a facut debutul in 1992 odata cu “Alien³.” in 1995, el a regizat “Se7en,” drama politista in care cei doi detectivi, interpretati de Brad Pitt si Morgan Freeman, il urmareau pe un criminal in serie care ucidea pentru a pedepsi cele sapte pacate capitale. In 1997, Fincher a regizat “The Game” cu Michael Douglas si Sean Penn. in 1999, a colaborat din nou cu Brad Pitt in “Fight Club,” o adaptare a romanului lui Chuck Palahniuk. in 2002, el a asigurat regia filmului “The Panic Room” cu Jodie Foster, Forest Whitaker, Dwight Yoakum si Jared Leto.
Inainte de “Strania poveste a lui Benjamin Button,” Fincher a regizat filmul apreciat de critica, “Zodiac.” Aparut pe ecrane in 2007, filmul a obtinut multe distinctii, fiind trecut pe lista celor 150 cele mai bune filme, de catre Entertainment Weekly, USA Today si The Washington Post.

Premiantul Academiei ERIC ROTH (Scenariul) si-a facut studiile la University of California - Santa Barbara, Columbia University si UCLA. in timp ce studia la UCLA, el a primit premiul Samuel Goldwyn Writing. Primul scenariu care i-a fost transpus pe ecran a fost cel pentru filmul lui Robert Mulligan, “The Nickel Ride,” care a fost lansat in 1975 la Cannes Film Festival. Printre filmele pe care le-a scris Roth se afla “Suspect”; ”Mr. Jones” in regia lui Mike Figgis; “Rhapsody in August” in regia lui Akira Kurosawa; “Forrest Gump,” pentru care a castigat premiul Oscar® si Writers Guild Award pentru cea mai buna adaptare; “The Horse Whisperer” in regia lui Robert Redford, “The Insider” in regia lui Michael Mann , pentru care a fost nominalizat la premiul Academiei si premiul Writers Guild si pentru care a primit premiul Humanitas. El a mai scris scenariul pentru “Ali” in regia lui Michael Mann. El a participat la scenariul filmului “Munich,” de Steven Spielberg, care a fost nominalizat in 2005 la premiul Academiei la categoria cel mai bun scenariu; si scenariul filmului “The Good Shepherd” in regia lui De Niro.

In prezent, Roth lucreaza la “Hatfields and McCoys” , “Extremely Loud and Incredibly Close”, iar in curand va termina scenariul pentru “The Devil in the White City” pentru Paramount .
Directorul de imagine si expertul in lumini, guru CLAUDIO MIRANDA (Imaginea) il cunoaste pe David Fincher din 1985. incepand ca stage-manager, electrician si baiat bun la toate, el a reusit sa-l convinga pe Fincher sa-i incredinteze “The Game,” urmat apoi de “Fight Club” in 1999. La incheierea productiei “ Strania poveste a lui Benjamin Button,” Miranda a obtinut (in joaca) “Longevity Award” pentru ca a rezistat o perioada atat de lunga alaturi de regizorul Fincher. El si-a adjudecat si filmele lui Tony Scott: “Crimson Tide,” “The Fan” si “Enemy of the State.”

Fiind un practician si un tehnician desavarsit, Miranda a devenit unul dintre cei mai cautati directori de imagine. Hitul “A Thousand Roads” in regia lui Chris Eyre, prezentat in 2005 la Sundance Film Festival i-a adus lui Miranda prima distinctie, consolidandu-i astfel reputatia de director de imagine talentat.

DONALD GRAHAM BURT (Scenografia) a realizat scenografia pentru 11 filme, inclusiv prima sa colaborare cu regizorul David Fincher pentru “Zodiac.”
El a colaborat cu Wayne Wang pentru mai multe filme incepand cu “The Joy Luck Club,” “Because of Winn-Dixie” ,“The Center of the World” si drama “Anywhere But Here”. El a fost scenograf si pentru documentarul lui Davis Guggenheim, “It Might Get Loud,” o istorie a ghitarei electrice, privita din punctul de vedere al muzicienilor rock The Edge, Jimmy Page si Jack White.
Burt a conceput cadrul in care s-au desfasurat filmele lui John Smith, “A Cool Dry Place”, drama din 1998 si filmul biografic din 1995, “Dangerous Minds” cu Michelle Pfeiffer, care a mai jucat si in drama din 2002 a lui Peter Kominsky, “White Oleander” alaturi de Robin Wright Penn, Renee Zellweger si Alison Lohman. Printre alte filme la care a lucrat se numara si thrillerul lui Mike Newell, “Donnie Brasco” cu Al Pacino si Johnny Depp.

ANGUS WALL (Montajul) este editor de film si fondatorul Rock Paper Scissors, o companie ce ofera servicii de montaj regizorilor si agentiilor de publicitate, si al A52, o companie care se ocupa de efecte speciale.
Wall a creat cele doua firme cu sediul in Los Angeles pentru televiziune si cinematografie, Rock Paper Scissors in 1992, iar A52 in 1997, dupa ce a parasit Propaganda Films in 1992, unde lucrase timp de cinci ani. Propaganda fusese fondata cu ajutorul regizorului David Fincher, care a creat “ Strania poveste a lui Benjamin Button” . Wall a continuat sa lucreze pentru Fincher, si dupa ce a parasit Propaganda, la multe din filmele acestuia. El a montat drama politista “Zodiac,” si thriller-ul “The Panic Room.” Wall a fost consultant de montaj pentru filmul “Fight Club” si editor principal pentru thrillerul lui Fincher, “Se7en.” De asemenea, el a montat filmul lui John Woo, “Hostage” si a realizat filmul de prezentare si toate materialele publicitare pentru “Star Wars: Episode I – The Phantom Menace” al lui George Lucas, in 1999.

JACQUELINE WEST (Costumele) a lucrat din nou pentru regizorul Terrence Malick la filmul ce va fi lansat in curand, “Tree of Life”, cu Brad Pitt si Sean Penn. Anterior, West a lucrat impreuna cu Malick si scenograful Jack Fisk pentru “The New World.”
Recent, West a creat costumele pentru drama lui Kevin MacDonald, “State of Play” . De asemenea ea a creat costumele pentru “Invasion” de Oliver Hirschbeigel si “Lonely Hearts” de Todd Robinson.

West a obtinut nominalizari la premiile Academiei si BAFTA pentru costumele de epoca din filmul biografic al lui Philip Kaufman despre marchizul de Sade, “Quills,”. West si-a inceput cariera in cinematografie in calitate de consultant al lui Kaufman pentru “Henry & June”, iar debutul sau ca designer de costume l-a constituit filmul lui Kaufman, “Rising Sun”. De atunci ea a creat costume pentru filme ca “The Banger Sisters” ;“Leo”si “The League of Extraordinary Gentlemen” cu Sean Connery.

ALEXANDRE DESPLAT (Muzica) a compus muzica pentru mai mult de 50 de filme europene si a fost nominalizat la doua premii Cesar. El s-a lansat triumfal la Hollywood in 2003 odata cu muzica pentru “Girl with the Pearl Earring” cu Scarlett Johansson si Colin Firth, care i-a adus nominalizari la premiile Golden Globe, BAFTA si European Film Award. Reputatia sa a fost consolidata de filmul de succes al lui Jonathan Glazier, “Birth” cu Nicole Kidman, urmat la scurt timp de “The Upside of Anger” cu Joan Allen si Kevin Costner, “Hostage” cu Bruce Willis si “Syriana” de Stephen Gaghan, un film produs de Steven Soderbergh avandu-i pe generic pe George Clooney si Matt Damon, care i-a adus lui Desplat o noua nominalizare la Globul de aur. “The Queen,” in regia lui Stephen Frears, cu Helen Mirren in rolul principal, i-a adus prima nominalizare la premiul Academiei si cea de-a treia nominalizare la Golden Globe. in acelasi an, el a fost nominalizat si a primit un Glob de aur pentru muzica filmului “The Painted Veil” cu Edward Norton si Naomi Watts.

In 2007, Desplat a compus muzica pentru filmele “Mr. Magorium’s Wonder Emporium” , “The Golden Compass” , Caution” regizate de premiantul Academiei, Ang Lee.
Recent, el a terminat muzica filmului “The Tree of Life” de Terrence Malick, cu Brad Pitt si Sean Penn.

Ca si David Fincher, Joseph Kosinski si multi alti regizori straluciti cu care a lucrat, expertul in efecte digitale ERIC BARBA (efectele vizuale) activeaza cu aceeasi placere atat in cinematografie cat si in domeniul publicitar. Efectele sale vizuale pot fi recunoscute in filme ca “The Fifth Element,” “Supernova” si“Zodiac”, sau in zecile de spoturi publicitare cum ar fi cele pentru Heineken, Jaguar, Lexus si multe alte marci de renume.

El a lucrat la toate proiectele lui Fincher, fie ele filme sau spoturi publicitare, inclusiv un videoclip muzical al Nine Inch Nails; spoturi pentru Nike, Motorola, HP si altii; filmele “Zodiac” si “Strania poveste a lui Benjamin Button.” Barba s-a implicat in proiectul “Benjamin Button” inca din faza sa de conceptie, dezvoltand un model uman digitalizat care a fost testat in 2004 si care a si ajutat la vinderea proiectului catre studio. Barba face si regia unora dintre spoturile publicitare, printre care se numara cele pentru campaniile publicitare ale American Express, Nike si Honda. Anterior afilierii sale la Digital Domain in 1996, Barba a lucrat in compania lui Steven Spielberg, Amblin Imaging, rezolvand proiecte ca “SeaQuest DSV,” “Star Trek: The Next Generation,” episodul pilot premiat cu Emmy “Star Trek Voyager,” si altele. El este absolvent al colegiului Art Center College of Design.

GREG CANNOM (efectele speciale de machiaj) a lucrat la peste 100 de filme artistice sau de televiziune. Printre cele mai cunoscute realizari ale sale se numara “The Howling,” “Cocoon,” “The Lost Boys,” “Star Trek VI,” “The Undiscovered Country,” “Alien³,” “The Shadow,” “The Mask,” “The Insider,” “Hannibal,” “Roommates”, “America’s Sweethearts,” “Ali,” “The Singing Detective,“ “Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl,” “Master and Commander,” “The Far Side of the World,” “The Passion of the Christ,” “Van Helsing,” “White Chicks,” “The Life and Death of Peter Sellers,” “Forever Young,” “Big Mama’s House,” “Babel” and “Chaos Theory.” El a primit nominalizari la premiul Academiei pentru “Hook,” “Hoffa,” “Roommates,” “Titanic,” “Bicentennial Man” si “A Beautiful Mind.” A castigat premiul Academiei pentru cel mai bun machiaj, pentru filmele “Bram Stoker’s Dracula,” alaturi de Michele Burke si Matthew W. Mungle; si pentru “Mrs. Doubtfire,” alaturi de Ve Neil si Yolanda Toussieng. El a primit premiul Academiei pentru realizari tehnice, alaturi de Wesley Wofford, pentru modificarea materialelor siliconate in scopul realizarii de machiaje in cinematografie.
Sinopsis Despre distributie
jinglebells