Articole Spider-Man 2

(2004)

Omul-Păianjen 2

Despre productie

Filmarile principale la Omul Paianjen 2 au inceput la 12 aprilie 2003 in New York, unde au durat trei saptamani in diferite locatii din Manhattan, Queens si Brooklyn, si intr+un platou in Yonkers. De la filmari la nivelul solului la cele pe acoperisuri deasupra orasului, realizatorii filmului au utilizat eficient timpul pe care l-au petrecut in New York, dandu-le posibilitatea de a se extinde in mediul unic al orasului, care a adus o vibratie deosebita primei productii Omul Paianjen.

„In primul film am stabilit orasul New York ca personaj. Cu Omul Paianjen 2, am mers chiar mai departe”, spune scenograful Neil Spisak. „Am utilizat o parte mult mai mare a orasului, inclusiv fundale filmate ale cladirilor reale si ale strazilor reale. Imbunatatirile tehnologiei din ultimii trei ani ne-au permis lui John Dykstra (director efecte vizuale) si mie sa combinam cladirile existente cu cladirile decor si cu cladirile create pe computer chiar mai bine decat prima oara. Este o experienta completa.”

Intorcandu-se in Los Angeles, Omul Paianjen 2 a filmat pe mai multe platouri din Studiourile Sony Pictures din Culver City. Platoul 15 a adapostit birourile ziarului Daily Bugle, ca si apartamentul micut al lui Peter si laboratorul complex de acasa al lui Dr. Octavius. In alt platou a fost recreata vila Osborn, unde locuieste acum Harry Osborn. Platoul 27 a gazduit apartamentul lui M.J., o panza de paianjen uriasa, interiorul Planetarului, masivul turn cu ceas ca si alte platouri de filmare diferite.

Imaginatia creatorilor s-a dovedit de inalta clasa in creearea complexului personaj dotat cu tentaculele uriase. „Alfred Molina este pur si simplu incredibil in rolul Otto Octavius/ Doc Ock”, spune Arad. „A putut sa transmita toate gama larga de fatete ale personajului, facial, prin limbajul corpului, si in special prin vocea lui rezonanta. Starile de spirit schimbatoare, umanitatea, tristetea si speranta- toate se regasesc in jocul sau.”

Pe langa transmiterea unei varietati largi de emotii, Molina a fost solicitat foarte mult sa lucreze cu cei patru parteneri ai sai neinsufletiti, tentaculele elaborate al lui „Doc Ock”, cu care Molina a trebuit sa coordoneze toate miscarile si comunicarea. A repetat luni intregi cu Raimi si cu papusarii , specilistii in efecte speciale si proiectantii anexelor detaliate si complicate ale personajului.

Imbracat cu costumul complet, tentaculele lui Molina cantareau intre 32si 45 de kilograme depinzand de actiunea care va avea loc in scena. Fiecare tentacul a avut articulatii. La lungimea completa de aproape 4 metri, fiecare tentacul superior a fost realizat din aproximativ 76 de componente individuale. Fiecare vertebra a fost realizata manual, i s-a dat forma, a fost sablata, pictata individual, cromata si asamblata manual. Intreaga colectie a tentaculelor, bazelor, capetelor si articulatiilor, daca ar fi puse cap la cap, ar fi fost mai inalte de o cladire cu 20 de etaje.

Sinopsis "Darul meu, blestemul meu" - Spider-Man
jinglebells