Articole I Am Number Four

(2011)

Numărul patru

Despre producție

DISTRIBUȚIA

Producătorii au fost foarte încântați când a venit vorba de alcătuirea distribuției pentru “Numărul Patru”. Prima provocare a fost atribuirea rolului personajului John Smith, a Numărului Patru. Caruso știa că are nevoie de cineva care să poată răspunde provocării de a proiecta atât o personalitate puternică, cât și o latură emoțională. “John este un tip cu abilități speciale, ceea ce îl face nu tocmai la fel ca ceilalți adolescenți de vârsta lui; implicit acest lucru înseamnă că nu este tocmai personajul care se adaptează foarte ușor mediului din jurul său,” spune Caruso.

Acest proces de recrutare a fost unul anevoios și s-a întins pe durata mai multor săptămâni, datorită exigențelor pe care echipa de producție le aducea la masa de negociere. Aveau nevoie de un actor care să-l poată aduce la viață pe John. Când a venit rândul lui Alex Pettyfer să-și arate talentul, D.J. Caruso a știut imediat că are de a face cu un tânăr foarte talentat. “Simt că Alex are un talent aparte” spune Caruso.

“L-am ținut sub observație pentru mai mult timp. Alex este genul de actor căruia nu-i lipsește carisma. Ca Numărul Patru, Alex a adus un mix de putere și vulnerabilitate pe care nu foarte mulți tineri actori sunt în stare să o înfățișeze.” spune producătorul Michael Bay
O altă provocare a fost alegerea actriței din rolul principal. Caruso a ales-o pe Dianna Agron pentru a juca rolul lui Sarah datorită inteligenței, flexibilității și nu în ultimul rând frumuseții sale.

“Sarah este și ea o persoană care se integrează greu. Chiar dacă la un moment dat era printre fetele populare din liceu, ea a luat niște decizii ce i-au înlăturat acest statut. În timp ce și Sarah și John par că nu se integrează și rămân retrași, aceștia găsesc în cele din urmă subiecte comune și devin mai apropiați”—D.J. Caruso, regizor

PE PLATOURILE DE FILMARE


Lăsând deoparte drama relației dintre Sarah și John, punerea în scenă a acestui film nu a fost una deloc ușoară și a necesitat foarte multe scene în care personajele trebuiau să se adapteze tipului de efort specific unei secvențe. Actriței Teresa Palmer i-au fost atribuite cele mai multe scene de acțiune din film, scene în care cascadoriile erau majoritare. Ea a început antrenamentul pentru film cu două luni înainte startului efectiv al filmului. “Nu am vrut să fiu nevoită să trec prin momente în care să spun că nu știu să mă lupt, astfel că am lucrat cu Peng Zhang, un luptător de valoare, care este specializat în arte marțiale.
Am lucrat intensiv pentru o bună perioadă de timp, concentrându-ne pe diverse metode de a lovi, combinându-le cu lupta cu armele. Scopul lor era să mă transforme într-o luptătoare, nu doar să mă prefac.” spune Teresa

Alex Pettyfer a avut și el câteva scene demne de un adevărat cascador. Cel mai mult îi plăcea să fie aruncat pe spate în vestiarele școlii la o viteză de 40 mile pe oră. “Acțiunea este cu atât mai mult parte din scene cu cât și tu ca actor ești mai implicat. Presiunea pe care o resimți îți stimulează foarte mult producerea adrenalinei, chiar dacă au fost și momente în care a trebuit să sar de pe o stâncă.” spune Pettyfer

“Am douăzeci de ani și nu sunt altceva decât un copil mare. Cu toate acestea nu foarte mulți adolescenți apucă să experimenteze ceea ce am trăit eu: să meargă pe platourile de filmare, să se joace cu arme sau să se arunce de pe stânci — acestea chiar sunt lucruri memorabile.”— Alex Pettyfer

ÎNTÂLNEȘTE-I PE MOGADORIANI

Unul dintre cele mai dificile procese a fost acela al dezvoltării ideii de Mogadoriani. Producătorii au experimentat foarte multe opțiuni înaintea alegerii celei finale, deoarece aveau de găsit echilibrul dintre normal și excentric. În carte, Mogii, exact ca Lorienii, au exact aspectul oamenilor, mai puțin înălțimea lor extraordinară. Caruso a simțit nevoia impunerii unor standarde rasei Mogadoriene, dorinduș-i niște creature impunătoare, amenințătoare – caracteristici ce mergeau mână în mână cu dimensiunea lor
extraordinară.

“Când am fost chemați să dezvoltăm aspectul Mogadorienilor, am fost nevoiți să creăm o nouă specie, interesantă și inedită în același timp, dar care să se asemene cu populația Pământului. A fost o provocare pe măsură, dar căreia i-am făcut față și căreia i-am răspuns cum am știut noi mai bine: am creat personaje care în spatele machiajului permiteau actorilor să dea viață personajelor.” — Howard Berger, SPFX Makeup

Acestor personaje mistice li s-a atribuit și un limbaj. Limba pe care o vorbeau Mogii a avut influențe din latina veche, slavă și engleză. Avea propriul set de reguli pentru a ușura munca regizorului ce mai schimba din când în când fraze pe platourile de filmare. Casete video au fost trimise actorilor ce nu au scăpat de învățarea acestor reguli, fie ele fonetice sau gramaticale.

“Trebuie să recunosc că am fost destul de încântat să învăț acest dialect. Am început cu învățarea mot-a-mot a replicilor, urmând să-mi perfecționez ulterior dicția.” a spus Durand. “Mi-a luat ceva timp, dar acum pot spune că Magadoriana este o limbă pe care o ador”.

“MOȘTENIRILE” PRIND VIAȚĂ

Chiar dacă planeta Lorien este localizată la mii de kilometrii lumină, aceasta este similară Pământului din mai multe puncte de vedere. Lorienii respiră și arată exact ca orice altă ființă umană, însă similitudinile se opresc aici. Fiecare dintre cei nouă tineri care au
supraviețuit distrugerii planetei lor, au câte o putere ce se numește “moștenire.”

“Un lucru foarte interesant este că niciunul dintre cei nouă nu știe ce putere va moșteni.” spune Caruso. “Pe măsură ce se maturizează și ating vârsta adolescenței, ei încep să descopere lucruri ca o ciudată lumină ce le iese din palme. Este un proces inexplicabil, iar tinerii sunt luați pe nepregătite, neștiind ce ar trebui să facă cu aceste noi puteri.”

“Numărul 6 poate să devină invizibilă” explică Palmer. “Ea poate dispărea și se poate face din nou vizibilă. Practic vorbim de teleportare. Este o putere extraordinară datorită implicațiilor pe care le oferă; gândește-te numai cum ar fi să te prindă în mijlocul unei lupte, să dispari și să lovești într-o cu totul altă parte decât se așteaptă adversarul.”

DESIGNUL COSTUMELOR

Cheia realizării costumelor a fost urmărirea caracteristicilor fiecărui personaj în parte. De exemplu, personajul lui John și al lui Henri nu trebuia să iasă deloc în evidență. “Ei au călătorit în toată lumea să scape de urmăritorii lor, Mogii.” Spune designerul Marie-Sylvie Deveau. Era foarte important ca personajele lor să se integreze imediat în mediu.

“Personajul frumoasei Sarah trebuia să întruchipeze chipul unei tinere romantice și firave.” explică Deveau. Chiar dacă Sarah trăia într-un orășel mic, asta nu însemna că nu se putea inspira din ceea ce avea la îndemână, pe internet sau în reviste. Numărul 6 a fost gândit ca fiind o tipă cu personalitate, foarte sexy și îndrăzneață. Tocmai de aceea și costumele trebuiau să se muleze perfect personalității acesteia. Designerul a simțit că numărul 6, după ce călătorise prin toată lumea, a rămas fidelă stilului întâlnit în
Berlin.

Marie-Sylvie Deveau este designerul care nu se înșeală foarte des în ceea ce privește personalitatea actorilor, dar nici a rolurilor ce li se potrivesc. Aceasta a mai creat costume pentru alte 4 filme regizate de D.J. Caruso, filme ca “Eagle Eye,” “Disturbia,” “Two for the Money” și “Taking Lives.” De asemenea designerul a mai creat costume și pentru seriale celebre ca “Neveste disperate” sau celebra serie “Matrix”.

Sinopsis
jinglebells