Articole Hit and Run

(2012)

Lovește și fugi

Despre producție

“Lovește și fugi” a fost un proiect care s-a pus pe picioare extrem de repede. La jumătatea lui februarie 2011, Dax Shepard a venit cu ideea filmului, pentru ca în mai puțin de o lună să fie gata scenariul, iar la începutul lui iunie să se înceapă filmările. Dax Shepard era în pauza de filmări pentru Parenthood, Kristen Bell în pauza de la House of Lies, Tom Arnold urma să fie disponibil în iunie, iar Bradley Cooper avea la dispoziție o săptămână și jumătate la mijlocul lui iunie. Deși inițial, Tuck și Panay au vrut să meargă cu scenariul la un studiou, s-a decis ca filmul să fie făcut independent, cu ajutorul lui Jim Casey și Kim Waltrip, de la Jim Productions și Open Road Films: “N-am avut nici un studio care să ne sufle în ceafă”, spune David Palmer, “nu am fost nevoiți să trimitem zilnic lucruri la aprobat. Filmam câte o scenă cu Dax, o revedeam împreună și mergeam mai departe. Open Roads ne-a lăsat să ne facem filmul liberi. Efectiv, au lăsat cheia copiilor, le-a scris un cec și le-a spus să facă ce au de făcut.”

Filmarea celor 150 de pagini de scenariu a avut loc pe parcursul a 28 de zile, practic, contratimp. Cursele de mașini au fost filmate în jumătate din timpul în care se filmează de obicei. Când s-au încheiat filmările, echipa nu mai avea nici măcar o singură zi la dispoziție. Dacă ar fi întârziat o singură zi, ar fi avut mari probleme.

Bugetul a fost, de asemenea, limitat, așa că echipa de producție a trebuit să facă uz de orice relație posibilă. Shepard își amintește: “Am sunat personal la General Motors și i-a implorat să ne împrumute mașini, ceea ce au și făcut, dar condiția lor a fost să nu le distrugem. Dar noi făceam un film cu urmăriri de mașini, așa că a fost foarte stresant. Unii membri ai echipei și-au pus la dispoziție propriile mașini, iar Bradely Cooper chiar a permis filmarea unei scene în casa lui.

David Palmer, care la Brother’s Justice a avt un dublu rol, acela de regizor și acela de director de imagine, de această dată a optat să se ocupe doar de regie. Director de imagine a fost Bradley Stonesifer care mai lucrase la spoturi muzicale și publicitare cu Tuck și Palmer. Acesta din urmă spune: “Am filmat cu două camere tot filmul, așa că eu tot trebuia să mă ocup de una din ele, dar a fost plăcut ca altcineva să preia jumătate din această sarcină cu greutate, mai ales cineva atât de priceput precum Bradley.”

Directorul de imagine a fost alegerea perfectă pentru acest film care trebuia terminat contracronometru: “Bradley e un luptător și de aceea l-am adus”, spune Palmer. “Știam că avem mai puțini bani decât ne-ar fi trebuit și că nu aveam suficient timp ca să filmăm atâtea pagini, iar el e genul de om care mișcă munții din loc ca să filmeze un cadru.”Panay a fost și el încântat să-l aibă în echipă pe Stonesifer: “A pus luminile extraordinar de frumos, filmul arată minunat. Bradley a dat filmului un stil consecvent și original, ceea ce dovedește talentul său deosebit.”

Pentru că nu se putea filma în genul unui blockbuster precum Fast and Furious, directorul de imagine a venit cu soluții ingenioase, care au făcut ca filmul să nu arate ca un film indie sărăcăcios. S-a filmat în format lat, cu camerele pe umăr în interiorul mașinilor, camerele mergând practic cot la cot cu personajele. La rândul său, Stonesifer are numai cuvinte de laudă la adresa lui Palmer și Shepard: “Dax are multă experiență în fața camerei de filmat, are încredere în sine și în ceea ce are de făcut, iar David e foarte competent în ceea ce privește lucrul cu echipamentele de filmat, dar și cu estetica unui film. Cei doi au format un duet extrem de competent care a reușit să dea viață lumii pe care și-au imaginat-o.”

“Lovește și fugi” a fost filmat integral în California de Sud, orașele Piru și Fillmore servind drept fundal pentru casele lui Charlie și Annie, a lui Gil, dar și pentru colegiul unde Annie lucrează la începutul filmului. Ferma lui Clint Perkins, tatăl lui Charlie, a fost filmată la Ventura Farms, lângă Westlake Village.

Scenele de urmăriri la drum deschis au fost filmate la Fort Tejon Ranch, aproape de parcul Frazer, care este, așa cum spune Shepard, „un loc de joacă gigantic”. Numai munți și văi, unde echipa a putut să se dezlănțuie. Palmer mai spune: „Managerul nostru pentru locuri de filmare, Caleb Duffy, a făcut o treabă de milioane găsind atâtea locuri de filmare în numai patru săptămâni. Cu toții cred că am adunat 4000 de kilomteri de mers cu mașinile noastre personale, dar am putut toți să dormim pe la casele noastre, ceea ce s-a potrivit bine cu bugetul nostru redus și a fost mai confortabil pentru toată lumea.”

O altă mare economie a permis apariției în film a celei mai mari vedete, un Lincoln Continental din 1967, care îi aparține chiar lui Dax Shepard. „Eu îi spun Lady Lincoln”, spune cu mândrie Kristen Bell. „Ea e adevărata vedetă a filmului, eu nu am decât un rol secundar .”, glumește actrița. Shepard spune și el, în glumă: „Kristen are cam 600 de cai putere, pe când Lincoln are 700; ce pot eu să fac?” Shepard a folosit mașina până ce a strâns niște kilometri buni, după care a decis că e timpul pentru un „lifting”. Pe parcursul unui an și jumătate, mașina a devenit o bestie furioasă și iute.

Shepard, însoțit de Bell, e văzut conducând în fiecare scenă în care Charlie conduce, făcându-și singur cascadoriile de șoferie: “MI-a plăcut dintotdeauna Bullitt și, când am crescut un pic mai mare am aflat că Steve McQueen conducea singur în toate scenele. Astfel, am ajuns să fiu pasionat de cursele de mașini și în film mi-am făcut singur scenele de condus.” Echipa a fost la început îngrijorată de această decizie a lui Shepard, pentu că el scrisese scenariul, făcea regia, avea rol principal în film, așa că, dacă pățea ceva, totul se dădea peste cap. Coordonatorul de cascadorii a luat toate măsurile de siguranță, a pregătit actorii cu multe repetiții și a avut grijă să nu se întâmple nici un accident. Kristen Bell, la rândul ei, nu a avut nici ea nici un fel de probleme cu cascadoriile. Alți doi actori care și-au condus singuri mașinile au fost Cooper și Rosenbaum, punând în practică ceea ce și-a dorit din tot sufletul, ca protagoniștii să-și facă singuri scenel de cascadorie la volan, pentru un maximum de autenticitate.

Deși scenariul lui Shepard a avut fieacre scenă scrisă în cel mai amănunțit detaliu, pentru cursele de mașini, acesta nu a dat decât indicații sumare, așa că Shepard, Palmer, Stonesifer și DeCastro (coordonatorul de cascadorii) s-au strâns la o masă și, cu ajutorul unor mașini de jucărie au conceput traseul fiecărei mașini.

Bradley Stonesifer, directorul de imagine spune: “Tot ce și-au dorit Kristen și Dax a fost să plece undeva împreună și să petreacă câteva luni în compania celor mai buni prieteni ai lor făcând un film amuzant.”

Dax Shepard concluzionează: “Acest film a fost ca o petrecere gigantică de ziua mea. Partenera mea a fost femeia pe care o iubesc, am alergat cu mașinile pe care le ador și i-am avut alături pe cei mai buni prieteni ai mei timp de șase săptămâni. N-aș fi putut niciodată să-mi organizez vreo aniversare în acest fel. A fost tot ce iubesc mai mult pe lumea asta strâns într-un ambalaj mic și concins.”

Castingul
jinglebells