Articole G-Force

(2009)

G-Force: Salvatorii planetei

Despre producție

CUM SE FORMEAZĂ ECHIPA DE “SALVATORI AI PLANETEI”
Cobaiul unei grupe de grădiniță a inspirat ideea de bază a filmului

“E interesant cum a apărut acest film,” spune regizorul Hoyt H. Yeatman Jr. “Îmi doream să lucrez la un proiect care să aducă elemente noi în plan vizual, dar fiul meu în vârstă de cinci ani a fost cel care mi-a dat de fapt ideea. A venit acasă cu cobaiul grupei lor de grădiniță și a început să vorbească despre cobai în chip de soldați, care poartă uniforme și căști minuscule de armată. Iar eu am zis: “Cum ar fi să avem o întreagă trupă de asemenea tipi, care să fie agenți secreți ?’
“Am râs cu toții,” continuă Yeatman, “dar am intrat apoi pe Internat și am găsit niște povești foarte interesante și ciudate despre animale dresate de guvernul american pentru acțiuni sub acoperire: pisici, delfini, rechini și insecte. Mi s-a înflăcărat imaginația și totul a pornit de aici.”
Producătorul Jerry Bruckheimer completează: “Ideea a apărut din senin, ceea ce ni s-a părut absolut în regulă, fiindcă era complet originală. Uimitor este că elementul fantastic din “Salvatorii planetei” se bazează pe anumite realități. Ani de zile, guvernul SUA a fost implicat în programe strict secrete, pentru a dresa animale care să contribuie la apărarea națiunii: de la delfini care detectau mine până la gândaci care transportau dispozitive de înregistrare. Noi am adus această situație la un alt nivel: ce s-ar întâmplat dacă un savant ar găsi o metodă prin care nu doar să dreseze asemenea animale, ci chiar să comunice cu ele ?”
Pornind de la conceptul cobailor ca agenți secreți, realizatorii filmului au creat o echipă alcătuită din trei cobai, o cârtiță și o muscă – agenți extrem de dedicați muncii lor. “Ei știu că, în orice moment, e posibil ca soarta lumii să fie în lăbuțele lor”, spune Bruckheimer.
Dar, pentru ca filmul să funcționeze – și să fie întrucâtva credibil – era nevoie ca animalele să poată comunica într-un fel sau altul. Aici intră în scenă personajul Dr. Ben Kendall, geniul din spatele filmului “Salvatorii planetei”. “Marea lui găselniță a fost faptul că toți agenții au niște mici căști speciale, care le permit să vorbească fluent engleza”, spune Yeatman. “În film, animalele au reușit dintotdeauna să înțeleagă limba engleză. În lumea lor, vorbesc și ele ca și noi, însă dacă vor să comunice cu oamenii trebuie să poarte căștile acelea.”
Operațiunea secretă a Dr. Kendall include o suită uluitoare de gadgeturi care îi ajută pe “Salvatorii planetei” în eforturile lor. De la bile de gimnastică motorizate și dispozitive pentru vizionare nocturnă până la PDA-uri minuscule, militarizate, “Salvatorii planetei” au de toate și sunt perfect echipați pentru a salva lumea. “Au o parașută cu care sar de la mică altitudine”, spune Yeatman. “Când trebuie să sară pe acoperișuri au un dispozitiv propulsat cu rachete. În lumea “Salvatorilor planetei”, cobaii au o groază de șmecherii absolut bestiale.”
Pregătirea și echipamentul de spionaj al “Salvatorilor” sunt puse la grea încercare când aceștia descoperă planul sinistru al unui industriaș miliardar, care vrea să distrugă lumea. Ascultând chemarea datoriei, “Salvatorii planetei” trec la acțiune.


ÎN SPATELE SALVATORILOR PLANETEI
O distribuție prestigioasă aduce la viață echipa

Actorii “voci”
Filmul “Salvatorii planetei” face apel la cele mai recente tehnologii, dar producătorul Jerry Bruckheimer spune că altul este elementul care face cu adevărat să funcționeze echipa patrupedă a “Salvatorilor planetei”. “Este vorba de oamenii care aduc cu adevărat la viață aceste animale și întreaga lor lume,” spune Bruckheimer.
Nicolas Cage (“Knowing,” “National Treasure”), fan de-o viață al filmelor de animație, îi împrumută vocea sa lui Speckles, o cârtiță cu nasul “în formă de stea” - un animal orb, dar genial. “Salvatorii planetei” marchează a șasea colaborare a actorului cu Bruckheimer (iar în curând va urma “The Sorcerer’s Apprentice”, a șaptea), dar una cum nu a mai avut până acum. “Jerry mi-a arătat imagini cu personajele din “Salvatorii planetei” și mi-a spus că pot să-mi aleg ce rol vreau”, spune Cage. “Când l-am văzut pe Speckles, ceva m-a cucerit și m-am gândit că aș putea face chestii interesante cu vocea lui. Pentru mine, era important să creez o voce nouă, care să nu amintească deloc de propriile mele registre vocale. De asemenea, era important să intru într-o zonă care să aibă un soi de intensitate țicnită. Așa mi s-ar fi părut amuzant de interpretat rolul lui Speckles – și sper că așa i se va părea și publicului.”
“Unul dintre actorii mei preferați este Mel Blanc,” continuă Cage, referindu-se la marele talent vocal care susține personaje celebre de animație ale Warner Bros - Bugs Bunny, Daffy Duck, Elmer Fudd și Yosemite Sam. “El era un actor vocal minunat. Îl știam doar după vocile pe care le interpreta, așa că m-am gândit că ar fi distractiv să creez o voce cu totul nouă pentru această cârtiță care arăta extraordinar, membră a echipei de “Salvatori ai planetei”.
“Nic Cage a creat o voce grozavă pentru Speckles, care amintește cumva de personajele anilor 1930,” spune Bruckheimer. “Și apoi ar mai fi Sam Rockwell, care are și el o voce minunată, puternică, plină de forță. El este Darwin, liderul echipei.”
“E foarte ciudat,” recunoaște Rockwell cu privire la procesul de a aduce la viață un personaj non-uman. “Dar când au zis “Acțiune ! Începe filmul cu cobai !”, m-am prezentat imediat. Darwin e un superspion, un soi de personaj în stil Steve McQueen, așa că mi s-a părut nostim să joc un erou de acțiune.”
Rockwell a înregistrat câteva dintre scenele lui Darwin cu prietenul și colegul său Jon Favreau (“The Break-Up,” “Four Christmases”). Actorul și regizorul recentului succes “Iron Man” îi împrumută vocea sa lui Hurley, un personaj grăsan și fericit, pe care “Salvatorii planetei” îl întâlnesc într-un magazin de animale de companie.
“În film, eu sunt supapa de ușurare comică și flatulentă,” spune Favreau. “Cred că, dacă tot joci rolul unui cobai, e mai bine să fie un cobai haios. Hurley crede că Darwin e fratele lui, luându-se după un semn din naștere pe care îl au amândoi – și ajunge să țină foarte mult la el. Hurley a crescut într-un magazin pentru animale de companie, nu a fost niciodată adoptat de o familie și e foarte dornic să se bucure de atenție și iubire. “Salvatorii planetei” devin familia lui de facto, iar Darwin – fratele lui de mult pierdut, deși probabil că nu este așa. Cred că Hurley oferă întregului grup un centru emoțional.”
Favreau s-a simțit atras de acest material din motive atât artistice, cât și personale. “E amuzant să “pui voce” pe un personaj, fiindcă poți să lucrezi la un film fără să fii obligat să pleci din oraș, să stai prin hoteluri, să te machiezi... În plus, eu am trei copii și m-am gândit că am șansa să joc într-un film pe care toată familia s-ar bucura să îl vadă împreună.”
Tracy Morgan (producția TV “30 Rock,” “The Longest Yard”) a fost chemat pentru vocea lui Blaster, un membru esențial al echipei de “Salvatori ai planetei”, cunoscut pentru atitudinea sa dură și experiența în mânuirea armelor. “Blaster e dependent de adrenalină. E întotdeauna gata să scoată scântei din blana lui,” spune Yeatman. “Tracy aduce în echipă același simț al umorului și aceeași sincronizare comică pe care le-a folosit în ‘Saturday Night Live’ și ‘30 Rock.’”
Actrița premiată cu Oscar® Penélope Cruz (filmul lui Woody Allen, “Vicky Christina Barcelona”) îi împrumută vocea sa unei experte sexy în arte marțiale, pe nume Juarez. “Juarez este o tipă doborâtoare, pe care nu ai cum s-o dobori”, râde Yeatman de acest personaj. Regizorul spune că Penélope Cruz este vocea perfectă pentru Juarez. “Cruz este o actriță uimitoare. Cred că e prima dată când lucrează la un personaj de animație, dar a contribuit foarte mult la acest rol. Are o voce splendidă, cu tonuri catifelate, absolut uluitoare. A fost minunat să lucrăm cu ea.”
Steve Buscemi (“Ghost World,” “I Now Pronounce You Chuck & Larry”) a fost chemat să joace rolul lui Bucky. “Bucky este un hamster simpatic, dar furios,” spune Bruckheimer. “Steve a jucat acest rol perfect.”
“Steve Buscemi e un tip minunat,” adaugă Yeatman. “E evident că a mai “lucrat” voci și înainte. Bucky este un personaj care a apărut în timp ce povestea deja evolua. În scenariul original, era doar unul dintre animăluțele de la magazin, stătea într-un colț și atât. Dar, pe măsură ce ne-am apropiat de acest moment, ne-am dat seama că Bucky putea să fie un mic hamster bestial și foarte haios. Steve Buscemi s-a potrivit perfect cu acest personaj bipolar. A făcut o treabă excelentă.”

Actorii “în carne și oase”
Distribuția filmului a fost completată de prezențe actoricești care au devenit deja chipuri familiare în cinematografe, televiziune și teatru sau – în cazul lui Zach Galifianakis, Dr. Ben Kendall din film – în cluburi și pe Internet.
“Când am văzut ce a făcut Zach, m-a izbit originalitatea sa totală,” spune Bruckheimer. “M-am gândit că, în afară de umor, are și o inteligență vie, combinație care îl făcea perfect pentru rolul unui savant adorabil – chiar dacă ușor excentric – precum Ben.”
Galifianakis susține că s-a pregătit din greu pentru rolul savantului ușor corpolent care înființează echipa de “Salvatori ai planetei”. “Eu merg la sală, fac mișcare și mănânc echilibrat. Știu că mulți actori vorbesc despre asta, dar am fost nevoit să mă îngraș cu 17 kg pentru acest rol. Urma să port un costum special pentru unele dintre secvențele de la început, dar în final m-am îngrășat pur și simplu.” Care a fost “regimul” de pregătire al lui Galifianakis ? “Fac cam trei tracțiuni pe zi. Cred că fiecare mic efort contează. Mănânc zilnic vreo zece batoane de ciocolată, după care trec la batoane energizante și apoi sandvișuri cu șuncă.”
Bill Nighy (“Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest,” “Pirates of the Caribbean: At World’s End”) a fost invitat să joace rolul lui Leonard Saber. “Ai de ales când trebuie să povestești despre filmul “Salvatorii planetei”. Fie te apuci și faci o descriere foarte lungă, care devine la un moment dat foarte tehnică, iar oamenii rămân tot mai nedumeriți. Fie spui “Joc într-un film cu cobai”, care e metoda mai rapidă. Pe urmă, desigur, oamenii cred că o să fii tu însuți un cobai sau o să îi împrumuți vocea ta unui cobai din film. Și atunci trebuie să le explic că nu, de fapt, eu joc rolul unui industriaș pe nume Leonard Saber, care este decis să cucerească lumea. Și atunci totul devine limpede.”
Kelli Garner (“Lars and the Real Girl,” “Taking Woodstock”), tânăra și talentata actriță care interpretează rolul medicului veterinar Marcie Hollandsworth, descrie relația dintre personajul ei și animalele din “Salvatorii planetei” ca fiind “mămoasă”. “Cred că fiecare femeie, indiferent de vârstă, are instincte materne,” spune ea.

MAGIA DIN “SALVATORII PLANETEI”
Cobai vorbitori în 3-D

Regizorul Hoyt H. Yeatman Jr., unul dintre cei mai inovatori artiști experți în efecte vizuale, mai lucrase deja pe acest post la mai multe filme ale lui Bruckheimer. “Îl știu pe Jerry încă de la ‘Crimson Tide,’” spune Yeatman. “După asta, am mai lucrat cu el pentru ‘The Rock,’ ‘Armageddon’ și ‘Kangaroo Jack’. Lui Jerry îi place întotdeauna să fie diferit în ceea ce face. Nu se lasă niciodată încorsetat de reguli.”
“Hoyt a luat decizia genială de a face animalele ca animate pe computer să arate cât mai realiste cu putință, în loc să le dea un aspect de creaturi de animație,” spune Bruckheimer. “A câștigat un Premiu Oscar®, un premiu pentru realizări tehnice din partea Academiei, și a fost nominalizat din nou la Oscar pentru munca sa la filmul Disney ‘Mighty Joe Young,’ în care a creat unul dintre cele mai autentice animale generate vreodată pe computer. Noi forțăm întotdeauna limitele pentru a obține noi efecte vizuale, și l-am încurajat pe Hoyt să nu se dea în lături de la nimic pentru ‘Salvatorii planetei’.”
“Am folosit cele mai performante programe de grafică pe computer, dar totul a pornit de la personaje,” spune Yeatman. “Am folosit și lumea reală, și pe cea virtuală. În final, publicul nici măcar nu va mai putea să le deosebească.”
Realizatorii filmului s-au asigurat că publicul va fi complet captivat de aventura și umorul „Salvatorilor planetei”, folosind cele mai performante și mai noi forme de 3D de la Sony Pictures Imageworks. “Am studiat noile tehnologii 3D pentru a vedea ce pot aduce filmului și suntem convinși că publicul va avea parte de o experiență cum nu a mai trăit până acum,” spune Bruckheimer.
“Cred că acest film oferă în 3D ceva ce alte filme nu reușesc, pentru că este o combinație de acțiune reală și animație,” spune Yeatman. “Nu e deloc ușor să combini acțiunea reală cu animația. Cred că în această privință suntem niște deschizători de drumuri. Iar filmul 3D adaugă o nouă dimensiune: e aproape ca atunci când treci de la alb-negru la color sau de la filmul mut la cel cu sonor. E întotdeauna grozav să fii un deschizător de drumuri – dar ideea mă și sperie puțin. Când am început să ne gândim la varianta cu 3D, am făcut eforturi serioase și am produs o mulțime de instrumente noi, ca să putem reuși”.
“Filmul 3D a parcurs un drum lung de la nivelul la care era în anii 1950,” spune Buzz Hays, Senior Visual Effects Producer în cadrul Sony Imageworks. “În ultimii 10 ani a făcut progrese uriașe. Personajele se integrează perfect în mediul 3D, ca și acțiunea. E o experiență extrem de plăcută.”
După cum adaugă supervizorul de efecte vizuale 3D, Rob Engle, “Tehnologia digitală stă la baza uriașelor progrese înregistrate în 3D, ca și expunerea digitală, care a ajuns la un nivel mai ridicat decât orice am avut până acum. Când prezentăm un film 3D, ideea de bază este că, de fapt, prezentăm două filme: unul pentru ochiul stâng, altul pentru ochiul drept. Tehnologia digitală ne permite să facem acest lucru într-un mod care funcționează mai bine decât orice am fi putut realiza cu tehnologia de film de până acum”.
“Ceea ce face din “Salvatorii planetei” un film perfect pentru 3D,” continuă Engle, “este că aici apar numeroase momente în care poți să intri în miezul acțiunii și să ai aceleași experiențe ca și animalele, indiferent că acestea merg de colo, colo în micile lor biluțe sau te uiți cum le flutură blănița.”
“Conturarea personajelor, care arată ca niște cobai adevărați făcând acțiuni extraordinare, a fost un element esențial în acest proiect,” explică Stokdyk. “E un film axat pe performanță: știam că era esențial ca fiecare personaj să aibă o personalitate unică. Am făcut mai multe teste de animație, pentru ca fiecare să aibă propria sensibilitate, care să se potrivească personalității respective.”

GADGET-URILE “SALVATORILOR PLANETEI”
Realizatorii filmului își pun forța creativă la încercare

Pe lângă magia pe care Hoyt Yeatman și echipa lui aveau să o creeze în universul digital, el și directorul de imagine Bojan Bazelli au creat și o întreagă panoplie de echipamente de filmare inovatoare, pentru a permite publicului să vadă lumea din punctul de vedere al animăluțelor. Bazelli, un artist plin de entuziasm și energie, dornic să abordeze cu îndrăzneală toate provocările lansate de acest film, avea deja o oarecare experiență în domeniul combinării acțiunii reale cu animația generată pe computer. “M-a ajutat foarte tare faptul că am lucrat consistent pentru diverse reclame, unde se folosesc multe elemente generate pe computer și multă muncă de post-producție. Totuși, filmul a fost mai complex decât oricare alt proiect al meu, pentru că trebuia să înțelegem și să vizualizăm chestii care nu există. Eu și Hoyt am căzut de acord să filmăm ca și când toate personajele erau adevărate.”
Pentru film, Yeatman și Bazelli au creat o adevărată menajerie în stil Rube Goldberg, conținând ceea ce regizorul recunoaște că sunt “niște echipamente de filmare foarte bizare”, pentru a încerca să prezinte lumea din punctul de vedere al animalelor. Printre tehnicile inovatoare folosite de ei s-au numărat o cameră HDRI inventată de Yeatman și poreclită “Chirpy Cam” din cauza sunetului ca un ciripit pe care îl scotea. “Chirpy Cam filmează la 360 de grade, la toate nivelurile posibile de expunere,” explică Bazelli, “astfel încât reconstituie fiecare parte a platoului de filmare și modul în care este luminată. Astfel puteam să potrivim imaginile perfect cu cele generate pe computer.”
O altă cameră folosită a fost “Mooch Vision,” care reconstituia punctul de vedere al lui Mooch, în zbor. “Mooch Vision era o cameră de filmat pe 35 mm, cu un unghi de filmare foarte larg și lentilă “în ochi de pește”,” explică Yeatman.

ÎN LOCAȚIE
Medii reale și virtuale

Misiunea designer-ului de producție Deborah Evans, a art director-ului Ramsey Avery și a echipei lor expansive a fost să creeze locațiile acestui film – atât pe cele reale, cât și pe cele virtuale. “Am conceput decorurile în strânsă colaborare cu Hoyt, pentru că este vorba despre lumea lui,” spune Evans. “Am avut foarte multe întâlniri cu Hoyt și cu cei de la departamentul de efecte vizuale, pentru a ne lămuri cum putem combina decorurile reale cu ceea ce le trebuia lor în plan virtual.”
De fapt, și decorurile reale și-au început viața tot în formă virtuală. „Am construit decorurile virtuale pe computer”, explică Evans, “apoi le-am dat echipei de efecte vizuale și pre-vizualizare ca să poată lucra la animație cu ele, folosind storyboard-urile lui Hoyt, desenate de mână. În acest fel, când am lucrat decorurile, au fost perfecte pentru acțiune.”
Avery adaugă: “Trebuie să lucrezi mult cu storyboard-urile ca să te lămurești exact ce e adevărat și ce nu e, într-o fotogramă.”
Cel mai mare decor creat pentru film a fost laboratorul lui Dr. Ben Kendall, impresionant, deși improvizat, Biological Intelligence (B.I.O.) Lab, construit într-o veche fabrică de locomotive din centrul Los Angeles-ului (în film, B.I.O. Lab are o fațadă pentru acoperire, după cum arată inscripția “ACME Exterminators” – exterminatori în lupta cu dăunătorii). “Am conceput acest laborator astfel încât să pară că a fost cârpăcit treptat de Ben, pe măsură ce a mai găsit niște bani, folosind tot felul de containere de armată recuperate și piese de avioane,” explică Evans.
Spațiile înghesuite unde trăiesc și se instruiesc “Salvatorii planetei” au fost construite integral, până la ultimul simulator și șezlong de plajă. B.I.O. Lab are o stație de lucru centrală, care controlează zona de instrucție, incluzând diverse aparate, un simulator pentru condus vehicule, un tunel aerodinamic și un sistem de poștă pneumatică. Acesta seamănă cu vechiul sistem din clădirile de birouri de odinioară, folosit pentru a trimite corespondența dintr-o parte în alta a clădirii – doar că, în acest caz, scopul lui este să asigure evadarea rapidă a “Salvatorilor planetei”. De fapt, tuburile chiar făceau parte din vechea fabrică de locomotive și au fost adaptate în mod inteligent de realizatorii filmului.
“Întregul univers al “Salvatorilor planetei” se află în containere,” spune Evans. “Am construit o sală de gimnastică pentru Darwin și Juarez din fuselajul unui avion mic. Totul e făcut din metal, resturi și componente electrice reciclate.” “Speckles e tipul hi-tech, care se ocupă de comunicații,” contină Evans. “Am folosit telefoane celulare vechi și piese de telefoane pentru locul unde stă el. Spre deosebire de ceilalți membri ai echipei, care dorm în paturi cu aspect militar, Speckles doarme într-o cutie veche de cereale. Blaster e cobaiul “rock-and-roll”, așa că are o mică boxă în spațiul lui, afișe rock și un televizor cu ecran mare.”
Tema vieții și muncii derulate între containere reciclate s-a extins și asupra casei lui Ben Kendall. Evans și Avery au găsit o casă în Redondo Beach, California, construită integral din containere pentru transporturi maritime - spre deosebire de casa lui Leonard Saber, care a fost filmată la rezidența familiei Sharpe, Lucky Dog Ranch, din Somis, California. Această structură zveltă, post-modernistă, a fost concepută de un arhitect celebru, Zoltan Pali. Pentru “Salvatorii planetei” echipa de experți în efecte vizuale a modificat proiectul lui Pali adăugându-i în plan digital un al doilea etaj.

TEHNOLOGIA AJUNGE PE MARELE ECRAN
Jucării, gadget-uri și aparate electro-casnice de speriat iau cu asalt “Salvatorii planetei”

Fiecare agent secret trebuie să fie bine dotat, iar “Salvatorii planetei” nu sunt o excepție. Nu contează că sunt mult mai mici decât aceste dispozitive. “Salvatorii planetei” sunt perfect dotați,” spune Bruckheimer. “Au parașute, aruncătoare de flăcări și propriul sistem de comunicații. Musca Mooch deține cele mai recente dispozitive în domeniul tehnologiei de monitorizare. James Bond ar fi invidios.”
“Ben Kendall este un soi de “cârpaci” și un mare aventurier, în adâncul sufletului,” spune Yeatman. “Are echipamentul necesar pentru a construi tehnologiile mai avansate, pe care guvernul poate că nu le-ar fi finanțat. Așa încât e convins că trebuie să îi doteze pe “Salvatorii planetei” cu cele mai recente și mai bune echipamente, ca de pildă un Rapid Deployment Vehicle sau RDV (vehicul de deplasare rapidă), care arată ca versiunea militarizată a biluțelor transparente pe care hamsterii și cobarii se joacă și fac gimnastică. Le folosim într-o scenă excelentă, cu o urmărire.”
Fiecare dintre “Salvatorii planetei” are anumite gadget-uri preferate. Darwin folosește ochelari cu viziune noctură, un cutter cu plasmă și un PDA extrem de important. Blaster are echipament de scufundări (inclusiv un scuter acvatic foarte tare) și cârlige cu care se poate agăța; e foarte priceput la manevrarea mașinilor de jucărie cu telecomandă. Juarez, ca expert în arte marțiale, se bazează în general pe propriile forțe, dar se pricepe să folosească foarte bine echipamentele de scufundări, lasoul cu bile și parapanta. Speckles, desigur, are computerul lui. Iar Mooch, un geniu în materie de supraveghere și comunicații, are o nano-cameră de filmat care poate transmite imagini tuturor celorlalți membri ai echipei, “ca o muscă de pe perete”.
Niciun detaliu nu a rămas neexplorat de Yeatman și echipa sa de design. “Speckles are o stație de lucru absolut unică,” spune regizorul. “El e o cârtiță cu nasul “în formă de stea” și are niște gheare de o formă aparte, cu care sapă. Ca urmare, nu putea să folosească o tastatură obișnuită de computer. Am conceput o tastatură ergonomică pentru el, ceva ce ar putea să folosească o cârtiță.”
Deborah Evans și departamentul ei s-au ocupat și de conceperea tuturor jucăriilor, gadget-urilor și dispozitivelor din dotarea “Salvatorilor planetei”, ca și a aparatelor electro-casnice Sabersense, cu aspect retro, care încep să se comporte monstruos după ce Saber își pune în aplicare planul sinistru. În lumea “Salvatorilor planetei”, filtrele electrice de cafea, frigiderele, mixerele, blenderele, prăjitoarele de pâine, aspiratoarele, mașinile de spălat, uscătoarele electrice și cuptoarele cu microunde marca Sabersense au toate o latură cumplită (și cumplit de nostimă) atunci când cineva apasă pe butonul pe care trebuie... sau nu trebuie să apese. “Aparatele electro-casnice trimit către design-ul industrial clasic, dintr-o perioadă când totul era făcut din metal,” explică Evans.
Art directorul Avery adaugă: “Fiecare dintre aceste aparate electro-casnice prinde viață și are ceva dintr-un animal. Mașina de spălat cu uscător electric e ca o gorilă. Prăjitorul de pâine își scuipă afară inelele încinse până la roșu. Filtrului de cafea îi cresc picioare cu care merge într-un mod foarte ciudat, amintind de Frankenstein. Cuptorul cu microunde încearcă să ademenească un personaj în el, oferindu-i o prăjitură.”
“Cred că “Salvatorii planetei” e un film pentru întreaga familie,” spune Yeatman. “Toată lumea se va îndrăgosti de aceste animăluțe, văzându-le în decorul unui film de acțiune... și probabil că se va uita în jur de două ori, cu mare grijă, de fiecare dată când va trebui să pornească un blender !”

Despre distribuție și echipa de producție
jinglebells