Articole Flight
(2012)Zborul
Note de producțieÎn 1999, scenaristul și fostul actor John Gatins era tulburat și, în acelasi timp, incitat de poveștile colegilor de platou despre viața riscantă a piloților și despre adrenalina zborului. De aici a început odiseea de 12 ani care a culminat cu povestea din filmul ZBORUL. Și se pare că a fost proiectul perfect pentru Robert Zemekis, care se întoarce astfel la filmele cu actori adevărați, după aproape 10 ani de filme de animație computerizată. Încă de la primele faze ale dezvoltării proiectului, Starkey l-a întrebat ce ar putea face el, ca producător, să-l ajute să-și pregătească rolul, iar Denzel i-a spus că cel mai important pentru el e să învețe cum să fie pilot. Își dorea să lucreze cu un instructor de zbor, așa că a susținut sesiuni intensive de pilotaj, până ce meseria de pilot i-a devenit o a doua natură: “Am luat legătura cu un pilot din Atlanta, iar Denzel s-a dus într-un simulator de zbor și a petrecut acolo multe ore pentru a deveni expert în manevrarea instrumentelor de zbor. Când îl vezi comunicând cu turnul de control în film, e extrem de credibil, la fel atunci când discută cu copilotul său.” Washington a făcut mari eforturi pentru ca breasla piloților să nu aibă impresia că filmul este o acuzație la adresa lor: “Am vrut să se știe că filmul nu încearcă să lovească în companiile aeriene sau în piloți. Filmul nu tratează atât despre pilotaj, cât despre dependențe, cel puțin, despre viciile personajului meu. Dar e și despre un om care are probleme pe care le-ar putea avea oricine, un regizor, un pilot sau un instalator. Dependența și refuzul de a o recunoaște sunt una și alta. Dar meseria de pilot e una extrem de dură. Te afli sub stres continuu, zbori de la Los Angeles la New York, apoi la Hong Kong, stai acolo 24 de ore, te întorci acasă, apoi o iei de la capăt. Fizic, e greu; ești singur în camere de hotel, înconjurat de străini, așa că membrii echipajului devin a doua ta familie. Dar oricine poate trece prin aceste nopți singuratice în camere de hotel, luptându-se cu proprii demoni.” Kelly spune că scenariul o obseda de câteva săptămâni: “Au fost mulți oameni care au participat la decizia mea, dar m-am trezit dintr-odată la LA, ca să mă întâlnesc cu Bob. A fost o zi extraordinară; eram extrem de emoționată, pentru mă aflam într-o cameră plină de oameni cu care îmi doream din suflet să lucrez. M-au făcut să mă simt binevenită și foarte în largul meu. Când am ieșit mi-am spus că și simpla întâlnire cu acești oameni a fost un dar în sine, un privilegiu și că, dacă primesc rolul, o să fie un dar în plus, apoi am fost anunțată că am primit rolul!”. Reilly descrie experiența de a lucra cu Denzel Washington ca fiind “un boxer aflat în ring cu un campion de categorie grea”. Apoi, actrița continuă: “E atât de inteligent, de cald, de puternic. Aproape în fiecare scenă m-a emoționat enorm cu profunzimea la care ajunge cu personajul său.” Pentru a o ajuta pe Reilly ca să-și pregătească personajul, realizatorii au apelat la ajutorul lui Mitchell Riley, un artist stradal din Atlanta, și fost dependent de droguri, care a lucrat cu actrița pentru tehnicile de injectare a heroinei și pentru senzațiile fizice provocate de drog, a familiarizat-o cu instrumentarul, cu seringile și cu lingurile folosite. S-au întâlnit de câteva ori înainte de începerea filmărilor, apoi Riley s-a aflat pe platou pentru a consultanță în timpul filmărilor. Reilly spune că adevăratul dar pe care l-a primit de la Riley a fost faptul că i-a vorbit despre dependența lui și despre drumul său spre reabilitare, iar această psihologie i-a ajutat pentru a-și construi personajul. Apreciatul actor Don Cheadle este Hugh Lang, un avocat de top din Chicago, care e adus ca să-l consilieze pe Whip Whitaker în eventualitatea unor acuzații de neglijență criminală în manevarea avionului prăbușit. Pentru Cheadle această este prima colaborare cu Denzel Washington după thrillerul “Devil in A Blue Dress”, din 1995. Relația complicată dintre personajul lui Don Cheadle și cel al lui Denzel Washington a fost atent analizată și asimilată de cei doi mari actori în urma numeroaselor discuții cu regizorul și cu scenaristul: „Personajul meu încearcă să-l ajute pe Whip, dar în același timp încearcă oarecum să-l ajute să evite și răspunderea, și aceasta e adevărata bătălie, eu încercând să-l protejez, iar el încercând să-și dea seama în ce constă această protecție.” Cheadle continuă: “Cred că atunci când distribui un actor precum Denzel într-un asemenea rol, te poți aștepta din partea lui la o dorință reală de a merge până la niveluri deloc confortabile, atât pentru el, cât și pentru partenerii lui de joc. Vrei să fii plăcut, să fii văzut ca un om bun, dar Whip trebuie să dezlănțuie niște demoni și să arate publicului partea urâtă a personajului pentru a ajunge acolo.” Laureat al Academiei Americane de Film, John Goodman, care a mai jucat alături de Denzel Washigton în thrillerul “Fallen”, în 1998, este Harling Mays în Zborul , cel mai bun prieten al lui Whip, sprijinul lui în acele momente extrem de grele. Harling este și personajul care va face publicul să râdă, chiar dacă nu pare forte de încredere. Este o frânghie foarte subțirte pe care Goodman face echilibristică cu mult aplomb. Washington spune: “Cei doi se sprijină reciproc; Harling îi face rost lui Whip de orice vrea, și știe și când s-o facă, știe cât de jos a căzut Whip, dar nu-l judecă niciodată, doar îi aduce ce are nevoie.” Primele filmări pentru “ZBORUL” au avut loc pe 12 octombrie, în Atlanta, Georgia și s-au desfășurat pe parcursul a 48 de zile. A fost nevoie de experți din diverse domenii, de la aviația comercială până la consumul de droguri. Producătorul Starkey explică: “Pentru un film de asemenea anvergură e nevoie de un număr uriaș de consultanți. Am avut un pilot care ne-a sfătuit pentru scenele de pilotaj și altul pentru dezastre aviatice. “ Larry Goodrich, un fost pilot Air Force și de linii comerciale, a fost unul din principalii consultanți pentru Denzel Washington și Brian Gerarty, cu care aceștia s-au pregătit în simulatorul de zbor din centrul de pregătire de pe aeroportul internațional Hartsfield-Jackso. Acolo actorii au învățat să folosească instrumentele de bord, să controleze înălțimea, viteza, altitudinea și alte mecanisme ale avionului; au fost instalați comod în scaune, după care au fost pregătiți în mai multe sesiuni. Scenograful Nelson Coates a lucrat cu echipa sa pentru a concepe stilul vizual al filmului, spune că a citit în avion, ultimul loc recomandat pentru o asemenea lectură. Dificultatea pe care a întâmpinat-o coates a fost să creeze pentru protagonist un mediu care să fie familiar spectatorilor, dar și grăitor pentru stiluld e viață al acestuia. Pentru că nu exista mult timp alocat ca să explice trecutul lui Whip sau al lui Nicole, scenograful a apelat la detalii sugestive, precum fotografii, sau obiecte personale. Burgess a trebuit să lucreze cu un buget mult mai redus decât al filmelor cu care erau obișnuiți el și Zemeckis, dar consideră că astfel au avut ocazia să-și dea frâu liber creativității: “Aveam un program de filmări extrem de strâns, eram tot timpul sub presiune, dar și o recuzită limitată. Fiecare zi de filmare trebuia lucrată iar și iar pentru a rezolva probleme de logistică, de disponibilitate a actorilor, de construcție a decorurilor, și, cel mai important, trebuia să filmăm în continuitate.” Cei 25 de ani de lucru împreună și-au spus cuvântul, astfel că cei doi cineaști se aflau tot timpul într-o sincronicitate perfectăm, ceea ce a ajutat producția să înainteze în ritm rapid și eficient. Despre stil și concept, Burgess spune: “Bob voia să folosim camera cât mai mult posibil, ca să păstrăm publicul aproape de căpitanul Whitaker. Când Whip e treaz, camera e destul de stabilă, dar când e beat sau drogat, camera tinde să se miște la nivelul privirii sale. Am folosit viteze diferite ale camerei ca să obținem efectele dorite în aceste situații.” Burgess a început de curând să lucreze cu camerele digitale, iar pentru Flight, Zemeckis a decis să se folosească camere RED EPIC, care sunt de mică dimensiune, lucru util mai ales pentru scenele din cabina piloților, unde era nevoie de Steadicam și de filmare din mână cu viteză mare și rezoluție de 5k pentru ecrane late, toate acestea fiind oferite de RED EPIC. Pentru scenele prăbușirii, s-a filmat cu o machetă la dimensiune reală montată pe o macara tip “rotiserie”, care nu ar fi suportat greutatea tuturor pasagerilor necesari în secvență, așa că s-au filmat calupuri de câte 14 pasageri, care au fost apoi editate pe computer.
|
Flight(2012)Zborul
|
Filme de urmărit la TV
Warner TV
22:35
|
Inception(2010)Începutul
|
TV1000
01:45
|
Apocalypse Now(1979)Apocalipsul acum
|
PRO TV
00:30
|
After the Sunset(2004)Hoț de diamante
|
CineCloud
Filme pe genuri
- Acţiune
- Animaţie
- Aventuri
- Comedie
- Crimă
- Documentar
- Dragoste
- Dramă
- Familie
- Fantastic
- Film noir
- Horror
- Istoric
- Mister
- Muzică
- Muzical
- Război
- Romantic
- Scurt metraj
- SF
- Thriller
- Western
- Taguri filme
- Taguri stiri
- Arhiva stiri
- Program TV
Premii filme
Filme noi
- Filme 2026
- Filme 2025
- Filme 2024
- Filme 2023
- Premiere cinema
- Filme la TV
- Filme pe DVD
- Filme pe Blu-ray
- Filme româneşti
- Filme indiene
Filme 2024
Index filme
Program cinema
Actori populari
Trailere filme
- Beverly Hills Cop: Axel F
- Harold and the Purple Crayon
- Presumed Innocent
- The Great Lillian Hall
- Brats
- Emperor of Ocean Park
- Trigger Warning
Filme populare
Premiere cinema
În curând la cinema
- If
- Tarot
- Weekend de vis
- Gekijôban Haikyû!! Gomi Suteba no Kessen
- Noaptea lui Vlad
- Mașa și cele 6ase umbre
- Thabo and the Rhino Case
- Borromini e Bernini. Sfida alla perfezione
- The Watchers
- My Sweet Monster
- Les gardiennes de la planète
- Bad Boys: Ride or Die
- Inside Out 2
- DogMan
- Mothers' Instinct
- The Bikeriders
- Nina et le secret du hérisson
- A Quiet Place: Day One
- Bastarden
- Despicable Me 4
- The Exorcism
- Love Lies Bleeding
- Gekijô-ban Blue Lock -Episode Nagi-
- Fly Me to the Moon
- Twisters
- Les Indésirables
- Noah's Ark
- Deadpool & Wolverine
- Boonie Bears: Back to Earth
Filme noi în SUA
- Terra Infirma
- The Crow
- Firebrand
- Kinds of Kindness
- Horizon: An American Saga - Chapter 1
- MaXXXine
- Mufasa: The Lion King
- Longlegs
- Thunderbolts
- Harold and the Purple Crayon
- Trap
- Borderlands
- Alien: Romulus
- They Listen
- Jessica Frost
- Beetlejuice Beetlejuice
- Transformers One
- Speak No Evil
Program TV
Termeni şi condiţii | Contact | Politica de confidențialitate | A.N.P.C
Note de producție Flight