Articole Deuce Bigalow: Male Gigolo

(1999)

Un gigolo de doi bani

Despre productie

"Un gigolo de doi bani" a pornit de la o premiza simpla. Dupa spusele scenaristului/actor ROB SCHNEIDER: "Mereu m-am gîndit ca ar fi amuzant sa scriu o poveste despre un tip care are grija de casa unui gigolo".

SCHNEIDER si co-scenaristul HARRIS GOLDBERG au vrut sa foloseasca manierele si umorul din viata de zi cu zi a lui ROB. "Am creat personajul special pentru ROB, si stiind ca el va interpreta acest rol ne-a fost de mare folos", spune GOLDBERG. "Acest personaj ne era la îndemîna". SCHNEIDER le este recunoscator lui ADAM SANDLER si JACK GIARRAPUTO pentru contributia lor în calitate de producatori executivi la "Un gigolo de doi bani". "Daca nu erau ADAM si JACK, acest scenariu ar fi fost uitat undeva într-un sertar ca multe alte proiecte".

Am lucrat la cîteva filme ale lui ADAM si am fost uimit de preocuparea pentru detalii a lui si a lui JACK. Oamenii nu realizeaza îndemînarea lui ADAM si angajamentul sau neobosit, pentru ca este un tip de treaba si lasa impresia ca face totul cu usurinta. Iar JACK este un tip misterios si un expert în realizarea de filme. Visul meu era sa fac un film cu Adam si echipa lui".

Producatorul SID GANIS îsi aminteste prima impresie despre ROB. "Am lucrat cu ROB la «Big Daddy» ("Un tatic grozav") si am fost fascinat de el pentru ca este un tip comic, inteligent si creativ. Am fost foarte suprins sa constat hotarîrea lui de a juca în propriul film".

La cîteva luni de la încheierea lucrului la "Big Daddy", SANDLER si GIARRAPUTO i-au înmînat lui GANIS o schita a scenariului. "Mi-a placut si imediat am vrut sa iau parte la acest proiect. Am petrecut clipe minunate alaturi de ADAM si JACK la «Big Daddy», si am avut aceasta ocazie fantastica de a face înca un film cu ei", îsi aminteste GANIS. "Cei de la studio au recunoscut originalitatea si unicitatea scenariului. TODD GARNER de la studioul Walt Disney, care a lucrat la "The Waterboy" ("Baiatul cu apa rece") cu SANDLER si GIARRAPUTO, a fost de acord cu scenariul si imediat au demarat filmarile. De la bun început, ei au fost constienti de potentialul acestui film".

"ADAM si JACK, împreuna cu SID si BARRY BERNARDI, alcatuiesc o echipa puternica", spune SCHNEIDER, "dar GARNER si ceilalti de la studio au putut tine pasul cu ei. Energia si entuziasmul lui TODD GARNER au fost fenomenale. El si-a adus o contributie cruciala si consistenta la partea creativa si a avut legatura cu tot ce am realizat noi".

Esenta filmului este reprezentata de relatia dintre Deuce si Kate, una din femeile care îl platesc pe Deuce pentru o întîlnire. Rolul cerea o actrita nu doar inteligenta, frumoasa si nostima, ci si cu o personalitate puternica pentru a face fata unor situatii destul de ciudate. ROB a avut o viziune speciala a personajului Kate si agentii care au ales distributia, MARCIA ROSS si DONNA MORONG au realizat ca au un rol pentru una din actritele tinere, ARIJA BAREIKIS. "ARIJA este o actrita foarte speciala, si am avut mare noroc sa o cooptam", spune SCHNEIDER. "Este o fata angelica si încîntatoare, care poate fi foarte vulnerabila. A fost perfecta pentru film, si asta am stiut-o imediat".

ARIJA îsi aminteste: "Cînd am citit scenariul pentru prima data, m-am trezit rîzînd în hohote. Mi-a facut placere sa îl citesc desi era o poveste traznita, dar draguta, despre oameni ce întîlnesc obstacole pe care le depasesc pîna în final. Deuce ajuta o multime de persoane. Acest fapt mi-a placut cel mai mult".

Datorita naturii profesiei lui Deuce, scenariul se axeaza în principal pe femei. SCHNEIDER este încîntat ca "în film sunt o multime de roluri feminine amuzante interpretate de actrite la fel de nostime".

Producatorul executiv SANDLER este de acord, spunînd: "Unul dintre lucrurile pozitive ale acestui film este faptul ca femeile au sansa de a fi amuzante pe ecran. Scenariul are roluri foarte nostime pentru doamne – ca si pentru ceilalti actori din acest film".

Pe lînga ARIJA, SCHNEIDER s-a înconjurat de o distributie impresionanta, care i-a inclus pe WILLIAM FORSYTHE, EDDIE GRIFFIN, ODED FEHR si GAIL O’GRADY.

SCHNEIDER continua: "Acestia sunt actori care îsi definesc rolurile. Am urmarit interpretarea fiecaruia si mi-am dat seama de ce a iesit filmul asa de reusit. Sunt extraordinari. Nimeni de pe aceasta planeta nu ar mai fi putut interpreta aceste roluri asa de bine".

SCHNEIDER poate ca nu este un gigolo clasic, dar asta au si intentionat el si GOLDBERG cînd au scris scenariul. "Personajul meu nu este un gigolo propriu-zis", spune SCHNEIDER. "Rolul de gigolo l-a primit ODED FEHR, dupa parerea mea un actor chipes si exotic".

WILLIAM FORSYTHE, care interpreteza rolul detectivului Fowler, spune: "Versiunea lui ROB a gigolo-ului american este foarte diferita de standardele acestei profesii. El este un individ unic si grijuliu fiind foarte pasionat de pesti".

La rîndul sau, ROB vorbeste despre WILLIAM: "Este ca un cîntaret de jazz. Interpretarea sa curge de la sine, iar tehnica pe care o poseda este placuta la vedere. Tot timpul surprinde prin ceva nou, ceea ce este foarte incitant".

Producatorii, împreuna cu ROB SCHNEIDER, au cautat un regizor tînar pentru acest film. "Stiam ca nimic din acest film nu este conventional", explica producatorul SID GANIS. "Din acest motiv am vrut sa gasim pe cineva care sa fie pregatit pentru aceasta schimbare de stil, chiar daca facea pentru prima data acest lucru".

Grupul s-a întîlnit cu MIKE MITCHELL dupa ce au vazut "Herd", scurt-metrajul sau premiat. "Acest film a fost impresionant, si ne-am dat seama ca MITCHELL este cel de care aveam nevoie, parînd sa aiba o idee clara despre ceea ce intentionam sa facem", spune GANIS. "Toti erau de acord sa încercam sa facem acest film împreuna cu el. Slava Domnului ca am încercat. Acesta este un om care va deveni un regizor vedeta în industria cinematografica, fara nici o îndoiala".

Regizorul MIKE MITCHELL îsi aminteste momentul în care a primit scenariul. "Pîna la acea vreme am citit multe scenarii, dar acesta era, de departe, cel mai amuzant. M-a mai atras pentru ca are o poveste si personaje atît de diferite. Scenariul este întesat de numeroase personaje ciudate dar minunate astfel încît fiecare scena este ca un mic scheci comic".

La început MIKE MITCHELL a fost neîncrezator ca va reusi sa faca un lung-metraj, unul cu personaje si scene bizare. "MIKE are un remarcabil simt vizual. Se simte foarte confortabil în orice univers vizual pe care ti-l poti imagina", îsi aminteste ARIJA. "Este foarte clar si extrem de creativ în privinta filmarilor si vine cu idei spontane pentru a face lucrurile sa functioneze".

SANDLER considera ca MITCHELL este o piesa importanta în angrenajul filmului. "MIKE MITCHELL este un tip dragut si inteligent. Stie cum sa faca oamenii fericiti si cum sa-i distreze, ceea ce este foarte important atunci cînd faci o comedie".

Între ROB SCHNEIDER si MIKE MITCHELL exista o admiratie reciproca. "MIKE este baiatul-minune al nostru", spune SCHNEIDER. "A adus originalitate, energie si hotarîre la acest proiect. Provoaca actorii sa se adapteze la energia si angajamentul sau".

MIKE MITCHELL de asemenea a descoperit ca munca alaturi de ROB a reprezentat o experienta utila, mai ales ca el debuteaza ca regizor de lung-metraje. ROB mi-a usurat mult misiunea. În fiecare dimineata parcurgeam scenariul si veneam cu idei noi în ultimul moment. ROB este priceput la improvizatii, ca si ceilalti de altfel, fapt pentru care le-am lasat multa libertate de exprimare".

Filmarile principale au avut loc de-a lungul Los Angeles-ului. Scenele cu plaja au fost filmate în Santa Monica si Malibu. Totusi, cînd a venit vremea sa fie filmat apartamentul lui Antoine din Malibu, echipa de filmare a calatorit la Orange County. Actorii si realizatorii au filmat timp de o saptamîna exterioarele de la o vila din Tustin care avea în jur cîteva piscine si helesteul Koi. Scenele interioare au fost trase pe un platou de post-sincron din Culver City.

Una din senzatiile acestui film este acvariul de la Living Color, facut pe comanda, pe care Antoine Laconte îl avea expus în apartament. Fara a lasa detaliile la voia întîmplarii, scenograful BEAUCHAMP HEBB, a contactat firma Living Color dupa ce le-a vazut reclama într-o publicatie si i-a întrebat daca ar fi de acord sa construiasca un acvariu special pentru acest film. Living Color este cel mai mare furnizor din întreaga lume de acvarii deosebite din punct de vedere al design-ului. Anterior au creat acvarii pentru parcul de distractii Walt Disney World, iar faptul ca au fost solicitati sa colaboreze la acest film pur si simplu i-a încîntat, mai ales ca era vorba de un nou mediu de lucru pentru ei.

GRISELDA PEREZ, purtator de cuvînt pentru Living Color explica: "Acvariul este un octogon cu un volum de 1134 litri controlat printr-un sistem computerizat. El contine în interiorul sau recifuri de corali sculptati manual din materiale sintetice. Toate aceste sculpturi sunt replici ale unor organisme vii si au în alcatuire polimeri care le permit «sa se miste» în apa pentru a parea cît mai reale".

Pestii care apar în acvariu sunt de apa sarata si traiesc pe tot cuprinsul globului. Aceste specii se gasesc în Oceanul Pacific, Indonezia, Filipine, Marea Rosie, Caraibe si Oceanul Atlantic. Pestii au fost livrati de un magazin specializat în pesti tropicali, si accesorii pentru animale, din Studio City.

Toti cei implicati în realizarea acestui film, sunt de parere ca au realizat o comedie originala si amuzanta. SCHNEIDER concluzioneaza: "Acest film va surprinde publicul spectator. Am încercat sa realizam fiecare scena într-un mod inteligent, întorcînd o multime de lucruri cu susul în jos. Eu cred ca spectatorii nostri vor fi multumiti de ceea ce vor vedea".

Sinopsis
jinglebells