Snowpiercer - un serial polițist procedural, spre deosebire de filmul omonim al premiatului cu Oscar Bong Joon-ho

de Gloria Sauciuc în 14 Mai 2020
Regizorul cu premiu Oscar Bong Joon-ho (Parasite) a făcut în 2013 filmul Snowpiercer pentru a explora ororile insidioase ale claselor sociale și să observe cât de departe poate ajunge un om pentru a supraviețui

Serialul Snowpiercer este îndelung așteptata adaptare de la TNT a thriller-ului distopic omonim al lui Bong Joon-ho. Spre deosebire de fim, care urmărea izbucnirea unei lupte de clasă, serialul Snowpiercer este un serial polițist procedural, scrie presa internațională. În tren există un ucigaș în serie și singurul detectiv de la bord este Andre Layton (Daveed Diggs), unul dintre cei care trăiesc în mizeria din ultimele vagoane ale trenului.

Snowpiercer este inspirat, liber, de romanul francez de benzi desenate din 1982 despre viața distopică de la bordul unui tren de 1001 vagoane care strânge pe ultimii supraviețuitori ai unui Pământ înghețat în urma unui cataclism. Regizorul cu premiu Oscar Bong Joon-ho (Parasite) a făcut în 2013 filmul Snowpiercer pentru a explora ororile insidioase ale claselor sociale și să observe cât de departe poate ajunge un om pentru a supraviețui.

Inspirat din romanul de benzi desenate din 1982 Le Transperceneige și filmul din 2013 Parasite a lui Bong Joon Ho, serialul Snowpiercer de la TNT este plasat la opt ani înainte de evenimentele din lungmetraj, într-o nouă Eră glaciară produsă atunci când o tentativă de a opri încălzirea globală scapă cu totul de sub control. Snowpiercer are patru clase de călători. Prima clasă este rezervată celor 1%, care au plătit o avere pentru privilegiul de a călători în apartamente opulente, care se bucură de mese fine și trăiesc într-un lux exemplar. În clasa a doua sunt oamenii de știință, profesorii și alti specialiști, în relativ confort. Personalul de serviciu, îngrijitorii, agenții de securitate stau în condiții mai modeste la clasa a treia, dar și aceasta este la ani-lumină distanță de mizeria clasei a patra, „oamenii de la coadă”, care au urcat în tren fără bilete și care fac muncă de sclavi, trăind în vagoane fără lumină, fără paturi și cu hrană și apă cât să nu moară. Atunci când în tren este descoperit un cadavru, cu membrele și organele genitale tăiate, Melanie îl cheamă pe un anume Andre Layton (Daveed Diggs) din măruntaiele vagoanelor de la coadă, deoarece înainte Layton era detectiv de poliție și are pregătirea necesară să investigheze cazul. De acum încolo, toți vorbesc despre Layton ca despre „detectivul trenului”.

Iată ce scrie presa străină:

Publicația Decider scrie că „Snowpiercer este un film polițist naiv și exagerat în comparație cu capodopera lui Bong Joon-Ho. Snowpiercer este o interpretare hilar de naivă a unei capodopere moderne, însă tocmai asta - în mod ironic - îl face plăcut de privit. Serialul Snowpiercer este exagerat, schematic și ușor de receptat. Snowpiercer de la TNT preia subiectul filmului lui Bong Joon-ho – plus câteva înflorituri vizuale – și transformă thiller-ul de acțiune într-un adevărat serial polițist. Paleta cromatică complexă a lui Joon-ho se transformă în câteva pete de culori primare. Câteva momente terifiante din film, precum smulgerea brațelor celor din secțiunea de la coadă pentru revoltă, sunt transformate în serial într-o melodramă zgomotoasă.

Totuși, cadrul lui Snowpiercer este ceea ce ar putea fi cea mai bună și cea mai proastă alegere a filmului. Am râs atunci când am observat ca Melanie (Jennifer Connelly) – vocea calmă, distantă, reținută a trenului – trebuie să lucreze cu Layton (Daveed Diggs) pentru că el este „singurul detectiv din tren”. (Vreau să spun, înțeleg că majoritatea pasagerilor din tren sunt super-bogați, dar asta oare cere un detectiv a la Agatha Christie? Oare nimeni din clasele de sus nu are atâta minte cât să rezolve un caz de crimă?) Așa cum se pare, Layton e singura personă care poate descoperi un ucigaș în serie care bântuie clasa a treia, deși el însuși e unul dintre cei care pune la cale o rebeliune sângeroasă”.

Publicația Chicago Suntimes scrie că „Snowpiercer serialul nu este la fel de dur și de violent precum filmul din 2013, dar înca este brutal, plin de numeroase încăierări care îi lasă pe supraviețuitori plini de sânge – plus numeroasele scene în care celor acuzați de trădare li se taie un braț, pedeapsa standard pentru acte de insubordonare (Dar pentru rebeliune adevărată, pedeapsa este scoaterea capului pe fereastră, care va îngheța imediat, sau pomparea de aer înghețat în plămâni). Un serial cu o grafică impresionantă, cu suficiente scene de CGI filmate din exteriorul trenului care sa ne reamintească de natura spectaculoase a acestui experiment pe roți, iar rezultatele filmărilor ne duc din decadența colorată a vagoanelor din față, apoi în „Vagonul nopții”, un club de noapte cu tot felul de ispite, apoi „Vagonul oceanului” cu acvarii cu peștii, dar și sufocanta și fără speranța lume a vagoanelor din coada trenului”.

Pe de altă parte, publicația IndieWire scrie că „serialul cam neinspirat de la TNT e departe de filmul șocant al lui Joon Ho. Altceva decât o esențializare a filmului din 2013, serialul Snowpiercer este pur și simplu următorul vagon din trenul de producții SF de la TNT. Într-o turnură mult prea evidentă, este exact genul de dramă SF pe care TNT o tot face de vreun deceniu – dedicată fanilor Falling Skies sau The Last Ship. Cu siguranță nu se potrivește cu prestigiul deja sinonim cu regizorul Bong”.

Exploreaza subiecte similare:

Snowpiercer, Parasite, Bong Joon Ho, Daveed Diggs, agatha christie, Jennifer Connelly, Falling Skies, The Last Ship

Alte știri din cinema

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte

La Chimera, un film despre jefuitorii de morminte din Italia anilor '80, care furau artefacte din mormintele etrusce pentru a le vinde pe piața internațională, se poate vedea în cinematografe

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells