De ce filmul 1917, al lui Sam Mendes, arată de parcă ar fi fost filmat într-un singur cadru

de Gloria Sauciuc în 11 Ian 2020
Regizorul și-a propus ca drama sa plasată în anii Primului Război Mondial să fie mai mult un thriller „ca o bombă cu ceas” și mai puțin un film de război

Filmul 1917, pe care regizorul Sam Mendes l-a scris inspirat de poveștile bunicului său despre Primul Război Mondial, nu a fost în realitate filmat într-un singur cadru, deși pare a fi așa, scrie publicația Vox. „Dacă priviți cu atenție, observați mici discontinuități. Însă filmul reușește cu bine să aproximeze această tehnică, una care face să ne simțim de parcă am trăi evenimentele în 'timp real'”, comentează Vox.com

Tehnica aceasta a fost folosită cel mai recent în Birdman, câștigătorul Oscarului pentru cel mai bun film din 2014. Dar, în cazul filmului 1917, tehnica imitând un singur cadru este folosită pentru a spune povestea a doi tineri soldați britanici (George MacKay și Dean-Charles Chapman) cărora li se încredințează de către general (Colin Firth) trimiterea unui mesaj din tranșeele lor, peste zona dintre linii către colonelul MacKenzie (Benedict Cumberbatch), care riscă fără știrea lui să își conducă trupele într-o capcană.

Sarcina este una vecină cu imposibilul, însă cei doi soldați o urmează cu dârzenie, întâlnind tot felul de pericole alături de alți câțiva soldați (jucați de către Richard Madden, Mark Strong și Andrew Scott). Pentru prima oară experimentatul Sam Mendes (Skyfall, American Beauty, Road to Perdition) semnează și scenariul, iar mai jos urmează fragmente dintr-un interviu în care își justifică decizia, dar și provocările unui asemenea film.

Iată ce declară Sam Mendes despre tehnica folosită: 

„Am vrut să spun această poveste de două ore în 'timp real'. Așa am simțit că e modul cel mai firesc de a impregna în ochii publicului cele trăite de acești oameni. Într-un film care lucrează ca un thriller contracronometru, am vrut ca publicul să simtă fiecare secundă ce trece și să o ia cu ei, fiind în același timp conștienți de geografie, de distanță și de efortul fizic. Senzația că trebuie să trăiești povestea odată cu personajele este accentuată de evitarea tăieturilor de montaj. Nu eram obișnuit să spun o poveste care durează între două ore și două ore jumătate, fără pauze.

Pe de altă parte, peisajul filmului era în continuă mișcare - atmosferă, lumini, condiții - iar relația dintre camera de filmat și actori se schimba continuu. În teatru, relația dintre spectator și cei pe care acesta îi privește este mult mai reală, pe când aici se modifica în permanență. Așa că, în alt mod, a fost exact opusul experienței din teatru, fiind una foarte cinematică. Filmul este un straniu amestec între cele două”.

Filmul 1917 va avea premiera pe marile noastre ecrane vineri, 24 ianuarie.

Exploreaza subiecte similare:

1917, Sam Mendes, George MacKay, Dean-Charles Chapman, Benedict Cumberbatch, Colin Firth, Richard Madden, Mark Strong, Andrew Scott

Alte știri din cinema

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte

La Chimera, un film despre jefuitorii de morminte din Italia anilor '80, care furau artefacte din mormintele etrusce pentru a le vinde pe piața internațională, se poate vedea în cinematografe

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later

Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells