Tystnaden

(1963)

Tacerea

Poster Tystnaden Poster Tystnaden

Sinopsis Tystnaden

Ester si Anna sunt doua surori care calatoresc, impreuna cu baietelul Annei, intr-o tara a carei limba nu o inteleg si unde nu se pot face intelese. Poposind intr-un imens hotel ai carui singuri oaspeti sunt membrii unei trupe de pitici, intre cele doua surori se produce o disperata apropiere sexuala. Opera cu radacini metafizice, "Tacerea" e o meditatie asupra cautarii unui scop intr-un univers lipsit de sens si de Dumnezeu, in care alienarea a redus comunicarea dintre oameni la relatii pur carnale.
Contribuie la această pagină şi câştigă DVD-uri!
NOTA FILM
Nota IMDB: 7.8

Caseta tehnică

AKA

  • The Silence

Produs de

Svensk Filmindustri (SF)

Distribuitorul international

The Criterion Collection

Țara

Suedia

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Ordonează după
into_the_labyrinth pe 03 Ianuarie 2016 22:20
Bazat, în prima sa parte, într-o relativ mai mare măsură pe impact vizual şi cadre bizare decât pe dialog, Tystnaden ar putea, iniţial, părea un film mai simplu de descifrat. (În partea secundă, e ceva mai complicat şi capătă accentele unei drame clasice). În realitate însă este la fel de criptic ca şi alte creaţii ale lui Bergman, în primul rând pentru că nu ştim nimic despre lumea misterioasă, populată de pitici şi de oameni vorbind într-o limbă necunoscută, în care îşi fac apariţia personajele centrale: este o lume a subconştientului? Sau o lume imaginată de autor, menită să reprezinte un fel de test? De fapt, nici despre personaje nu cunoaştem prea multe, în afara gradelor de rudenie. Femeia este văzută mai curând ca emanând sexualitate decât instinct matern, nefiind astfel un model clasic. Dar care este, în fapt, natura şaradei propuse de… citeşte
3 2
zeno.marin pe 31 August 2011 17:04
Tacerea e de aur
"Tystnaden" se incadreaza din nou in seria filmelor "de camera", asa cum au fost denumite cele realizate de Bergman in decoruri si scenografie simpla, minimala, lumina cazand integral si grav pe forta personajelor. Probabil ceea ce acum ar fi un film psihologic cu doar usoare accente erotice, era considerat cu adevarat socant pentru anul 1963. Referitor la actori, din nou doua aparitii din suita actorilor preferati de Bergman - Ingrid Thulin si Gunnel Lindblom, de data asta in roluri dificile, pe masura unui film jucat intr-o tacere aproape desavarsita. Si cu riscul de a starni proteste, marturisesc ca m-am bucurat sa vad in sfarsit un film fara Bibi Andersson, adica un film in care actorii joaca bine!

Impreisa personala de ansamblu este cea a unui scurt metraj extins foarte mult, in care insa actritele Thulin si Lindblom fac minuni in privinta expresivitatii, aproape… citeşte

3 4
Namaste pe 12 Iunie 2011 22:23
"There's no need to discuss loneliness..."
"Erectile tissue...lt's all a matter of swollen tissue and secretion. A confession before extreme unction: Semen smells nasty to me. I have a very keen sense of smell and I stank like a rotten fish when I was fertilized. It's optional. I wouldn't accept my wretched role. But now it's too damn lonely. We try out attitudes, and find them all worthless. The forces are too strong. I mean the forces...The horrible forces. You need to watch your step among all the ghosts and memories.
All this talk...There's no need to discuss loneliness. It's a waste of time." - Ester (Tystnaden / The Silence - 1963)

Atmosfera halucinanta, personajele bizare, senzatia permanenta de sufocare, neputinta de a comunica eficient cu cei din jur (fie ca sunt oameni care vorbesc aceeasi limba sau nu) alcatuiesc in acest film o lume rece in care predomina sentimentul de izolare, o lume care pare sa… citeşte

2 4
Dragos.87 pe 30 Decembrie 2023 23:07
Filmat în alb-negru, filmul experimentează foarte bine relația dintre cele două surori, evident mai mult prin imagine..Am regăsit foarte puține dialoguri dar esențialul poveștii constă în trăirea ambelor prin cele mai adânci gânduri și sentimente..Micuțul, descoperă lucruri noi care îl duc cu gândul descoperirii unei vieți de care nu visa..Filmul are multe mesaje subtile, tocmai de aceea e bine să-l vezi pe timp de noapte deoarece poți să reflectezi lucrurile în cel mai sincer mod..Recomand cu încredere..!
0 0
stefan_alex_ciobanu pe 13 Decembrie 2022 01:34
În Tystnaden (Tăcerea, 1963) I. Bergman așază camera de filmat în lumea subconștientului (așa cum o face în Ora lupului), reușind să surprindă metaforic nașterea sinelui. Decorul este unul al visului, două surori (Anna și Ester) și un copil (Johan, fiul Annei) ajung într-o țară străină, unde se vorbea o limbă străină, cazându-se într-un hotel baroc, cu un servitor bătrân cât lumea și care apare aproape instantaneu după ce apeși pe buton. Filmul trebuia să se numească Timoka, numele orașului în care cei trei ajung (conform spuselor lui I Bergman), un nume venit din străfundurile ludice ale subconștientului din timpul somnului. Pentru că da, de un somn și un vis avem parte aici, cel puțin așa am descuiat eu această ușă. Filmul începe cu cei trei într-un compartiment de tren, cu o tensiune care se manifestă cu o hiperhidroză la Anna, cu o… citeşte
0 0
lili22 pe 11 Februarie 2018 13:55
Bergman a fost un regizor special , un vizionar daca te uiti la anul in care au fost realizate aceste filme.A reusit o creatie perfecta.
0 2
cosmin_kedii pe 28 August 2013 07:38
In general, Bergman a creat o operă de artă unică. Fiecare cadru este livrat într-un mod extrem de profesionist. Nu este o singură scenă de prisos.
0 3

Spune-ţi părerea despre Tystnaden

Pentru a scrie un review trebuie sa fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Vezi şi:  filme noi drama
Liste cu Tystnaden
Îţi place sau deteşti acest film? Adaugă-l într-o listă!
jinglebells