Filmul suedez A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence, regizat de Roy Andersson, a câştigat marele premiu al Festivalului Internaţional de Film de la Veneţia, Leul de Aur, anunţă Variety. Încă de la prima sa proiecţie din festival, filmul cu accente absurde a fost întâmpinat cu entuziasm de critici, aceştia prevestindu-i un premiu important.
Leul de Argint i-a revenit rusului Andrei Konchalovski pentru filmul său A Postman's White Nights, o poveste despre un sat departe de civilizaţie, a cărui unică legătură cu lumea este poştaşul. Filmul a fost apreciat şi pentru ansamblul de actori format în mare parte din neprofesionişti.
Marele premiu al juriului a ajuns la danezul Joshua Oppenheimer, regizorul cunoscut pentru documentarul său An Act of Killing. Oppenheimer a participat la Veneţia cu The Look of Silence, un documentar despre epurarea comunistă din Indonezia.
Premiul special al juriului a fost câştigat de regizorul turc Kaane Mujdeci pentru Sivas, o dramă despre un băiat şi câinele pe care acesta îl salvează de la moarte.
Premiul pentru Cel mai bun scenariu i-a revenit iranianului Rakhshan Bani-Etemad pentru Tales, un grup de tablouri care descriu problemele sociale din ţara natală a regizorului.
Actorul american Adam Driver şi actriţa italiană Alba Rohrwacher au câştigat premiile de interpretare ale ediţiei, Coppa Volpi, pentru apariţia lor în Hungry Hearts, în regia lui Saverio Costanzo.
Filmul indian Court, de Chaitanya Tamhane, a câştigat atât trofeul Leul viitorului, acordat unui regizor la debut, cât şi premiul secţiunii Orizzonti.
Una din surprizele ediţiei a fost ignorarea completă în palmares a lui Birdman or the Unexpected Virtue of Ignorance, filmul lui Alejandro González Iñárritu ales să deschidă festivalul. Birdman, despre care se comentează deja că ar putea fi unul dintre cele mai nominalizate filme de la Oscarurile anului viitor, a fost întâmpinat cu cronici entuziaste după proiecţia sa în premieră mondială.