Advertisement Advertisement

Suburbicon: pete de sânge peste visul american

de Gloria Sauciuc în 5 Nov 2017
Filmul este o incursiune dramatică în poate cele mai glorificate momente ale istoriei americane din ultimul secol

Dacă astăzi avem filme de acţiune cu eroi ce posedă mai multe faţete, cu anumite comentarii de subsol sociale, cu mistere inserate între crime violente, George Clooney, din fotoliul de regizor, nu doar spune o poveste de crimă şi răzbunare plasată cândva la începutul anilor 1960 în Statele Unite al Americii, dar o spune exact ca o producţie de Hollywood de epocă, cu patos şi cu convingerea imperturbabilă că binele învinge.

Era o vreme când, în filme, cei buni erau sută la sută buni, cei răi erau răi până în măduva oaselor şi - fără excepţie - răii primeau la sfârşit o pedeapsă exemplară pentru tensiunea pe care o creau pe parcursul filmului. Suburbiconul lui George Clooney nu face exepție: o crimă oribilă (dar şi cu o notă de ridicol) într-o suburbie înstărită, care trăia visul american, declanşează o investigaţie în care principalul detectiv este băieţelul (Noah Jupe) victimei. Un film care atinge tangențial și problema segregării rasiale, o pată peste o perioadă de altfel prosperă din istoria Americii. 

Pe lângă o poveste poliţistă de modă veche, filmul încearcă - cu un succes moderat - să surprindă mentalitatea epocii în Statele Unite: o mulţime furioasă manifestă violent în fața casei singurilor locuitori de culoare ai suburbiei înstărite. Acest lucru constituie un fundal pentru fapte mult mai grave care ţin spectatorul cu sufletul la gură, arătând cu degetul, dacă mai era nevoie, că răul nu vine din sânul minorităților rasiale.

Filmul este un portret al unei epoci, de altfel momentul de maxim al nivelului de trai în Statele Unite, şi îl portretizează în culori primare, fără prea multe nuanţe: bărbaţi la sacou şi cu ochelari cu rame metalice, maşini de epocă, tonomate - însă în spatele acestui confort bănuim că bântuie lucruri sinistre.

Ne aşteptam la final la un flash-forward, cu băieţelul (talentatul Noah Jupe) din 1960 ajuns, cincizeci de ani mai târziu, în pragul pensiei (poate după o carieră de jurnalist sau de om al legii). Nu a fost să fie aşa. Însă filmul este o incursiune dramatică - în poate cele mai glorificate momente ale istoriei americane din ultimul secol. 

Așa cum era de așteptat, avem interpretări memorabile din partea numelor de pe afiș care au adus și aduc spectatorii în sală - Julianne Moore, în dublu rol,  Matt DamonGary Basaraba, Oscar Isaac.

Exploreaza subiecte similare:

Suburbicon, George Clooney, Noah Jupe, Julianne Moore, Matt Damon, Gary Basaraba, Oscar Isaac

Alte știri din cinema

Filmul „Monștri.” câștigă premiul cititorilor cotidianului german Tagesspiegel

Va rula pe marile noastre ecrane din toamna anului 2019

Ultima zi de filmări pentru Star Wars: Episode IX

Daisy Ridley, John Boyega şi Oscar Isaac sărbătoresc sfârşitul producţiei

Coconut, micul dragon - Aventuri în junglă, din 22 februarie pe marile ecrane

Se poate viziona în 2D, dublat în limba română, iar în unele orașe și în limba maghiară

Premierele săptămânii 15-21 februarie 2019

Află ce-i de văzut weekend-ul acesta la cinema!

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells