Suburbicon: pete de sânge peste visul american

de Gloria Sauciuc în 5 Nov 2017
Filmul este o incursiune dramatică în poate cele mai glorificate momente ale istoriei americane din ultimul secol

Dacă astăzi avem filme de acţiune cu eroi ce posedă mai multe faţete, cu anumite comentarii de subsol sociale, cu mistere inserate între crime violente, George Clooney, din fotoliul de regizor, nu doar spune o poveste de crimă şi răzbunare plasată cândva la începutul anilor 1960 în Statele Unite al Americii, dar o spune exact ca o producţie de Hollywood de epocă, cu patos şi cu convingerea imperturbabilă că binele învinge.

Era o vreme când, în filme, cei buni erau sută la sută buni, cei răi erau răi până în măduva oaselor şi - fără excepţie - răii primeau la sfârşit o pedeapsă exemplară pentru tensiunea pe care o creau pe parcursul filmului. Suburbiconul lui George Clooney nu face exepție: o crimă oribilă (dar şi cu o notă de ridicol) într-o suburbie înstărită, care trăia visul american, declanşează o investigaţie în care principalul detectiv este băieţelul (Noah Jupe) victimei. Un film care atinge tangențial și problema segregării rasiale, o pată peste o perioadă de altfel prosperă din istoria Americii. 

Pe lângă o poveste poliţistă de modă veche, filmul încearcă - cu un succes moderat - să surprindă mentalitatea epocii în Statele Unite: o mulţime furioasă manifestă violent în fața casei singurilor locuitori de culoare ai suburbiei înstărite. Acest lucru constituie un fundal pentru fapte mult mai grave care ţin spectatorul cu sufletul la gură, arătând cu degetul, dacă mai era nevoie, că răul nu vine din sânul minorităților rasiale.

Filmul este un portret al unei epoci, de altfel momentul de maxim al nivelului de trai în Statele Unite, şi îl portretizează în culori primare, fără prea multe nuanţe: bărbaţi la sacou şi cu ochelari cu rame metalice, maşini de epocă, tonomate - însă în spatele acestui confort bănuim că bântuie lucruri sinistre.

Ne aşteptam la final la un flash-forward, cu băieţelul (talentatul Noah Jupe) din 1960 ajuns, cincizeci de ani mai târziu, în pragul pensiei (poate după o carieră de jurnalist sau de om al legii). Nu a fost să fie aşa. Însă filmul este o incursiune dramatică - în poate cele mai glorificate momente ale istoriei americane din ultimul secol. 

Așa cum era de așteptat, avem interpretări memorabile din partea numelor de pe afiș care au adus și aduc spectatorii în sală - Julianne Moore, în dublu rol,  Matt DamonGary Basaraba, Oscar Isaac.

Exploreaza subiecte similare:

Suburbicon, George Clooney, Noah Jupe, Julianne Moore, Matt Damon, Gary Basaraba, Oscar Isaac

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells