Efecte speciale. Venom, aproape demonic

de Cinemagia în 27 Sep 2018
Filmul se lansează pe marile noastre ecrane vineri, 5 octombrie

Captivant, periculos, enorm și supărător, Venom este diferit de orice alt personaj din benzile desenate.  Când i-au dat viață personajului, au știut că obținerea unei înfățișări adecvate va fi foarte importantă pentru mulți fani.  Dinții trebuiau să fie ascuțiți, ochii amenințători, iar limba … trebuia să fie mai mult decât înfricoșătoare.

Într-adevăr, Venom este un personaj principal neobișnuit, deoarece este o combinație de om și extraterestru, realizat printr-un mix similar al actorului foarte real și talentat, Tom Hardy, și al departamentului de Efecte Vizuale, la fel de real și talentat, dar prin intermediul computerului. Realizat complet, Venom este în întregime CG pe ecran, astfel că Paul Franklin, câștigător de două ori al premiului Oscar și Coordonator VFX, a creat un Venom care este suficient de visceral pentru a uimi audiența și suficient de extraordinar pentru a-i obține sprijinul. Jocul lui Tom Hardy a condus echipa către creerea eroului digital final.

Discuțiile preliminare dintre Franklin și regizorul Ruben Fleischer au avut ca scop final faptul ca mișcările lui Venom să nu fie interpretate ca fiind ale unui om. Franklin spune, „Venom este atât de diferit de orice alt personaj pe care l-am văzut înainte. Seamănă întrucâtva cu un om, dar poate să facă mult mai multe. Își poate întinde tentaculele. Își poate schimba forma corpului. Își poate lua pedepse uimitoare și bătăi de la adversarii săi. Este aproape indestructibil, deși nu suficient. Există totuși un dram de vulnerabilitate. Și are acea calitate interesantă că uneori este aproape lichid.”

A trebuit ca Franklin nu numai să-l creeze pe Venom în întregime, ci și să creeze aspectul și mișcările unui simbiot. „Un simbiot poate să se infiltreze prin porii pielii cuiva, poate fi absorbit de corp, poate pătrunde prin haine”, explică Franklin. „La început, când întâlnim simbiotul negru, el arată ca un nămol negru amorf, dar apoi, când fuzionează cu Eddie, formează o piele peste corpul lui Eddie, în final fiind Venom, o creatură inteligentă cu extraordinari ochi albi, aproape ca desenele de pe o balenă ucigașă.”

Departamentul VFX a trebuit să lucreze din greu la montaj pentru ca Venom să poată lua formă lichidă, să se transforme în lujere, plase și foi și să-și scoată tentacule din corp – acestea au fost unele din cele mai complicate sarcini din întreaga lucrare. Franklin spune, „Efectiv, își poate schimba forma continuu și dinamic în timp ce luptă, și atunci când luptă cu Riot, care poate face ceva similar, dar într-un mod mai extraordinar. Acest personaj are muchii foarte tăioase, ca lama. Toate aceste lucruri au fost o provocare considerabilă pentru animarea personajului și de asemenea pentru animația efectelor vizuale”.

Amprenta gurii lui Venom, cu dinți cu zigzaguri, va avea o falcă ce se deschide complet la 180 de grade, dezvăluind o limbă extraordinar de lungă și mobilă, o caracteristică marcantă a personajului. Franklin spune, „Este cam pe muchie, deoarece Venom este atât erou cât și antierou. Prin urmare, nu suntem niciodată foarte siguri despre ce gândește sau ce este pe cale să facă. În final, există un fel de întrepătrundere a lui Jekyll și Hyde în acest personaj, prin care acest lucru îl ia în posesie pe Eddie, adesea chiar împotriva voinței lui. Dar mai târziu, pe măsură ce povestea progresează, așa cum știți, ajung în armonie unul cu celălalt”.

La punerea în scenă în timpul producției, echipa VFX a avut pe cineva care, stând în picioare, avea înălțimea de 6’7”, care apoi a fost făcut chiar mai înalt, cu o cască pe care a fost plasată o sferă de referință VFX. Această minge de referință VFX este locul spre care trebuiau să privească actorii atunci când interacționau cu Venom, deoarece el reflecta poziția ochilor creaturii cu înălțimea de șapte picioare și jumătate.

Franklin spune, „Acesta este un mod de lucru grozav, deoarece știm care este volumul fizic pe care trebuie să-l ocupe Venom în cadru. Și astfel oricine altcineva din decor, camera, ceilalți actori, decorul însuși, respectă acest volum. Și apoi, când venim să punem versiunea digitală a lui Venom în cadru, aceasta se potrivește la fix”.

Franklin s-a bucurat de provocarea de a crea o figură monumentală, atât de bogată în design și performanțe, fără a menționa efectul lui asupra publicului: „Venom este o propunere destul de înfricoșătoare cu dinții săi mari și cu felul în care arată. Uneori este aproape demonic, dar există un simț al umorului profund pe durata filmului, un filon profund de umor negru. Venom este un personaj într-adevăr spiritual, sarcastic, ce preia caracterul lui Eddie. Prin urmare cele două caractere, al lui Eddie și al lui Venom, se completează foarte mult unul cu celălalt pentru a face această creatură nouă pe care o vom vedea în acest film.”

În plus față de crearea lui Venom, echipa VFX a creat de asemenea un total de patru simbioți în film, inclusiv Riot.  De asemenea un personaj CGI în întregime, Riot și Venom se pregătesc de luptă în cadrul palpitant al filmului – o luptă către final în decorul Gantry, care-i combină pe cei doi eroi principali ai producției luptându-se ca oameni și ca extratereștri digitali.

Franklin spune că a-l crea pe Riot nu a fost același lucru cu a-l crea pe Venom. „Din punct de vedere al designului, vrem să fie clar că creatura lui Riot este de aceeași specie,” spune Franklin, „și vine din același loc ca și Venom. Și totuși, în același timp, vrem să-l facem diferit în mod evident. Și de asemenea vrem să ne asigurăm că nu este doar o luptă între entități egale. Vrem să fie clar că Venom și Riot au abilități foarte diferite, capacități foarte diferite și să menținem interesul foarte mare atunci când luptă unul împotriva celuilalt. Veți încerca să înțelegeți cine va câștiga”.

Decorul Gantry, în care are loc lupta finală, glorioasă a filmului, a găsit actorii pe platforme din fire, cu performanțe fizice foarte mari. Cu toate că actorii au fost înconjurați de bluescreen, Gantry a fost construit practic cu o înclinare de 30 de grade, astfel încât actorii care ar interacționa cu ceva să cadă și să se rostogolească. Fleischer spune că este deosebit de entuziasmat de unele din marile momente ale luptei. „Sunt mai multe minute în care Drake și Eddie sunt prezentați în mijlocul întregului haos al luptei finale, și acest lucru este grozav!”Același format de bluescreen a fost urmat pentru scenele care-l implică pe Eddie, uneori condus de Venom și alteori nu, la Golden Gate Bridge și la Bay Bridge. Acestea au necesitat practic construirea parțială a pilonilor Golden Gate Bridge și Bay Bridge.

Pentru a ajuta la crearea dublelor digitale necesare pentru multe din secvențele luptei – atunci când manevrele au devenit neomenești chiar pentru cel mai experimentat cascador–a fost adusă o instalație de scanare 3D de la compania Captured Dimensions. Scanările 3D ale tuturor actorilor au fost captate de camere 130 DSLR, care se declanșează într-o fracțiune de secundă. Acestea găsesc toate punctele comune dintre imagini și crează o versiune 3D a lor de înaltă calitate. Astfel, orice actor poate fi creat în CGI și redat complet în 3D.

Franklin și echipa sa au lucrat din greu pentru a aduce la un realism absolut fiecare imagine VFX creată pentru Venom.  O altă provocare pentru echipa de creație VFX a fost să creeze întregul exterior al clădirii Life Foundation, o clădire hexagonală prinsă în coasta Hawk Hill din Marin County, California de Nord, și cu vedere pe Golf. Pe distanța de dincolo de clădire se pot vedea Golden Gate Bridge și orașul San Francisco.

Franklin laudă arhitectura exterioară a Life Foundation ca fiind realizată de Designerul de Producție Oliver Scholl, cu detalii cum ar fi iarba care crește pe acoperiș și colectoarele de energie solară. Franklin spune, “Această clădire uimitoare cu aspect de stup, care replică din nou forma de hexagon văzută în interiorul Life Foundation, va include o bază de rachete care poate să lanseze o navetă spațială. Aceasta va fi creată digital, dar apoi se va integra fără cusur în peisajul actual.”

Pentru a prinde cât mai mult realism posibil, echipa VFX a lui Franklin a mers la Marin și a fotografiat tot mediul în detaliu. Au făcut relevee VFX astfel încât să poată să recreeze ternul și au făcut și fotografii din elicoptere. Stocarea tuturor imaginilor reale i-a permis echipei să reconstruiască totul și să aducă la viața reală fundalul bluescreen utilizat în timpul producției.

Atunci când producția a devenit post-producție, echipa VFX a plecat la sediul Double Negative din Londra, cu o parte din distribuția Venom lucrând de asemenea la DNEG în India.  Această facilitate care a câștigat Oscar®-ul de trei ori a avut o echipă de peste 500 de oameni care au lucrat la Venom, la înălțimea post-producției sale, o creștere semnificativă de la echipa de douăzeci de persoane care a fost pe teren în timpul producției.

Aspectul și Imaginea

Aspectul lui Venom are un impact major asupra audienței, de la realitatea dură a lui Eddie la natura terifiantă a aspectului lui Venom, care a necesitat cooperarea strânsă dintre Ruben Fleischer și operatorul de imagine Matthew Libatique în legătură cu tipul de lume pe care au vrut s-o creeze în film

Fleischer spune, “Matty a vorbit mult cu mine despre diverse filme în procesul de pregătire a aspectului pentru acest film, dar ne-am oprit la un film horror din anii 80 al lui John Carpenter – foarte inconsecvent dar frumos, și inspirat din casetele volumelor de benzi desenate. Și astfel, la fiecare oportunitate, am încercat să ne concentrăm în mod real pentru a-i da un aspect distinctiv.”

Pentru a obține acest ton, a fost necesară o colaborare strânsă între toți șefii departamentelor. Fleischer a reunit o echipă centrală compusă din Matthew Libatique, Designerul de Producție Oliver Scholl și Coordonatorul VFX Paul Franklin. Fleischer spune, “Există o colaborare într-adevăr organică între designerul nostru de producție Oliver și Matty pentru a putea să obțină un aspect atât de impresionant.”

Aparatul tehnic al producției a inclus cele mai bune instrumente disponibile, de la camera Alexa la utilizarea instalațiilor MoVi și Steadicam, și fotografierea realizată cu o dronă Gryphon Dynamics Heavy Lifter Drone X8.  O echipă de trei oameni, compusă dintr-un tehnician, un operator al camerei aeriene și un aviator, a operat această dronă de 55 de livre, care a planat la înălțime deasupra clădirilor centrului comercial din Atlanta pentru a capta lucrul de noapte de pe stradă.

Exploreaza subiecte similare:

Venom

Alte știri din cinema

Meryl Streep, Palme d'or onorific la Cannes. Juriul acestei ediţii. Cannes imersiv

„A câștiga un premiu la Cannes, pentru comunitatea internațională de artiști, a reprezentat întotdeauna cea mai înaltă realizare în arta cinematografică”

Ménage-à-trois în filme. De la Jules et Jim, la Challengers

Challengers, nerecomandat sub 15 ani, se bazează foarte mult pe chimia dintre cei trei actori principali

5 informații interesante despre Baby Reindeer

Noua producție originală Netflix, Baby Reindeer, a fost lansată pe 11 aprilie și se bucură de o popularitate uriașă în rândul criticilor și cinefililor.

Michelle Yeoh, rol major în mini-seria Blade Runner 2099

Mini-seria va fi continuarea directă a lungmetrajului Blade Runner 2049, lansat în 2017 ca un sequel al originalului din 1982

Părerea ta

Spune-ţi părerea
boghiu_andrei pe 27 septembrie 2018 11:35
Ce e cu poza aia?Nu gasiti o poza cu Venom despre care vorbiti?Sunteti de toata jena..
Poza cu Venom din Spider-Man 3..Greu e sa cauti o poza pe google.Inteleg ca nu va pricepeti ,dar nici asta sa nu stiti?

mihnea_aspru95 pe 30 septembrie 2018 14:06
Hai că e bine acum, au schimbat față de aia a lui Topher Grace :)))

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells