Articole Treasure Planet

(2002)

Planeta comorilor

Originile proiectului

În urmã cu 17 ani, Ron Clements si-a pus de gînd sã realizeze, cîndva, o productie animatã, care sã aibã ca subiect "Insula comorilor". Echipa de la Walt Disney Feature Animation a considerat ideea ca fiind foarte bunã si a aranjat ceea ce se numeste un "gang show", pentru a asculta pãrerile si ideile animatorilor. Cea de a doua idee nemaipomenitã a lui Clements a fost ca actiunea din "Insula comorilor" sã aibã loc în spatiu. Propunerea a fost primitã cu entuziasm de colectivul de animatori. Pentru cã erau angajati deja în alte proiecte, (Mica sirenã si Hercules), "Planeta comorilor" a trebuit sã mai astepte.
În anii care s-au scurs, "Planeta comorilor" a rãmas o pasiune si o prioritate a realizatorilor. Clements îsi aminteste: "Intriga din «Planeta comorilor» contine elemente ce te fac sã te gîndesti la fenomenul cultural care este astãzi "Rãzboiul stelelor" . Stevenson nu a creat o multime de elemente care apar în poveste, dar a conceput lucruri ce tin de arhetip, iar lumea va aprecia combinatia din actuala poveste".
Musker adaugã: "În timp ce povestea noastrã prindea formã, Jim a fost personajul cel mai greu de realizat. Noi am vrut sã transformãm un bãiat introvertit, care are problemele tipice ale adolescentilor, într-un bãrbat. Jim este genul de copil cu mare potential, care poate face lucruri mari în viatã. Dar existã, în realitate, mereu pericolul ca acel mare potential sã fie deviat într-o directie gresitã, si sã sfîrseascã cum nu se poate mai prost.
La fel ca si celelate personaje din film, Jim are "o piesã lipsã". Nu este deplin, întreg sufleteste, pentru cã îi lipseste relatia cu tatãl sãu.

Despre personaje Robert Louis Stevenson si romanul clasic
jinglebells