Articole The Lord of the Rings: The Two Towers

(2002)

Stăpânul inelelor: Cele două turnuri

Gollum și Arborebarbos - Personajele digitale din "Cele Două Turnuri"

Pentru cã Gollum joacã un rol important în cãlãtoria lui Frodo si Sam, cãtre destinatia lor, unde Inelul trebuie distrus, Jackson a dorit ca acest personaj sã fie cât mai autentic, o prezentã care sã poatã avea aceeasi putere emotionalã, realã, ca aceea a unui actor adevãrat.
“Personajul Gollum este creat complet digital, dar am dorit ca un actor sã joace acest personaj si acesta este Andy Serkis”, spune Jackson.
Colaborarea dintre echipele de creatori si Serkis a avut ca rezultat crearea primului personaj de acest gen – o adevãratã performantã bazatã pe creatie digitalã, acesta “joacã” la fel de mult ca orice actor din film.
Ca si Jackson, câstigãtorul Oscarului, directorul de imagine Andrew Lesnie a supravegheat jocul lui Serkis la filmare, iar animatorii de la WETA Digital au studiat performantele actoricesti ale lui Andy, pentru a le reproduce digital si a reproduce în cele mai mici detalii expresiile fetei si miscãrile corpului pentru a-l anima pe Gollum, care ”joacã” în final în scenã.
Corpul si vocea sa au fost trecute apoi în lumea animatã, prin preluarea imaginilor filmate pe peliculã în format digital, pe calculator, urmate de modificarea acestora si de mixarea sunetului digital cu imaginile digitale obtinute.
Rezultatul final al sintezelor a fost crearea unor efecte vizuale noi.
”Evident, Andy a creat personajul prin voce”, explicã Jackson, ”dar el a fãcut deasemenea foarte multe si la captarea imaginilor pentru Gollum, acestea realizându-se cu Andy îmbrãcat într-un costum special, în care el a jucat rolul lui Gollum”.
Pornind de la schitele concepute de Howe si Lee, a fost realizatã din plastic o machetã a lui Gollum, conform viziunii lui Jackson, acesta fiind apoi scanatã si trecutã într-un calculator.
”Sunt aproape 300 de muschi diferiti sau mai multi, la Gollum”, spune responsabilul creatorilor Eric Saiden, ”El are un schelet complex si are un sistem muscular care este functional. Cea mai mare provocare la Gollum a fost realizarea fetei. Numai pentru a reda vocea am lucrat la anatomia fetei ca totul sã parã real, când el vorbeste”.
Tolkien a creat în trilogia sa o civilizatie veche, a copacilor, numitã Enti.
Pentru a da ”viatã” acestei civilizatii Jackson a apelat la WETA. Provocarea cea mai mare la crearea Entilor a fost aceea cã acesti copaci nu-s personaje imaginare, caracteristicile lor sunt cunoscute si recunoscute în întreaga lume. ”Entii au fost o provocare pentru cã sunt atât de multe legãturi, interactii, între ramurile, frunzele si rãdãcinile care cresc în pãmânt si totusi ei merg”, spune Eric Saiden. ”Sunt deasemenea foarte multe interactii cu personajele din film. Asadar am avut foarte multã scoartã miscãtoare si scoartã ce se loveste una de alta pe obraz si la ochii. Esential era faptul cã acest copac trebuia sã prindã viatã”.
WETA Digital a construit machete ale Copacului Bãrbos pânã ce Jackson a fost satisfãcut de cum aratã. Pasul urmãtor a constat în construirea unui model animat de 4,5 metrii înãltime, a Copacului Bãrbos, care interactioneazã cu Marry si Pippin, în scenã”.
Vocea personajului îi apartine lui John Rhys-Davies, care-l interpreteazã si pe Gimli, în film.

Locuri practice și creaturi mari De la machete la realitate
jinglebells