Articole Magic Mike XXL

(2015)

Magic Mike XXL

Note de producție

Cine este gata pentru încă o repriză?

Băieții care au uimit publicul din întreaga lume în filmul de succes „Magic Mike” au revenit. De data asta, sunt și mai tari și pornesc la drum. Au o poveste nouă, o perspectivă proaspătă asupra viitorului și cele mai noi și mai fierbinți mișcări de dans care au fost vreodată văzute pe ecrane.

La trei ani după ce Mike Lane a renunțat la lumea showbizului pentru o viață mai liniștită, el își dă seama că nu a făcut alegerea cea mai bună. Afacerea pe care o are nu este chiar de succes, iar fata care a crezut că e aleasa... nu prea e. Dar asta nu e tot,. Channing Tatum, care reia rolul personajului principal și este și producător al filmului, ne explică: „Ai impresia că îți lipsește ceva care e vital. El nu mai e în priză, așa cum era pe vremea când dansa”.

Pentru Mike, niciodată nu s-a rezumat totul la bani. Sau la femei, sau la petrecerile la care mergea, sau la faimă. Era pasiune. Și trupa pe care a lăsat-o în urmă... Îi erau cei mai buni prieteni.

Vorbind despre noua poveste, Tatum spune: „Primul film a fost despre el care refuza acel stil de viață, crezând că îl împiedică să vadă ce altceva mai există, ce altceva mai poate face. Dar s-a retras și a trecut ceva vreme, iar el își amintește numai ceea ce era bun și frumos și distractiv și, cel mai mult, își amintește de băieții care îi erau alături în acea aventură. Poate că nu era totul perfect, poate că nici ei nu erau, dar ținea la băieți și se distrau de minune. Mike a muncit foarte mult de la finalul filmului precedent și îl revedem în momentul în care își dă seama că are nevoie de un pic din acțiunea din trecut. Are nevoie de un pic de nebunie pentru a reintra în ritm”.

A venit vremea să meargă și să se distreze, făcând ceea ce știe mai bine. Așa că, atunci când foștii Kings of Tampa îl caută în drumul or spre convenția stripperilor din Myrtle Beach – un eveniment care este exact așa de scandalos cum pare – Magic Mike nu se poate opune. Intră în joc.

Regizorul filmului „Magic Mike XXL”, Gregory Jacobs exprimă sentimentele spectatorilor din întreaga lume, atunci când spune: „Voiam să știu ce s-a întâmplat cu băieții. Îmi plac aceste personaje și posibilitatea de a continua povestea m-a intrigat. În plus mai era și Mike care revenea la relațiile lui, la prietenia cu ei, își dădea seama că i-au lipsit și că și lor le-a fost dor de el. Am simțit că ar fi minunat să refacem trupa și să îi trimitem într-o călătorie”.

Cu toate că povestea este o ficțiune, unele elemente și atmosfera din lumea lui Mike sunt inspirate de experiențele lui Tatum din primii săi ani ca dansator, și nu am putut cuprinde totul într-un singur film. „Unul dintre lucrurile despre care ne-a vorbit Channing a fost drumul său spre o convenție a stripperilor în anii tinereții”, ne spune scenaristul Reid Carolin, care, alături de Nick Wechsler, Jacobs si Tatum, revine ca producător al acestui sequel. „Am încercat să incorporăm asta în primul film, dar era ceva așa de mare că nu trebuia să fie un film în sine”.

Pe cât de fericite sunt personajele să plece la drum, pe atât de fericiți au fost și actorii care le întruchipează. „Nu ne-am plictisit deloc”, spune Joe Manganiello, care își reia rolul lui Big Dick Richie (BDR), alături de Matt Bomer, care este perfectul Ken, Adam Rodriguez care este senzația latino Tito, Kevin Nash care e sălbaticul Tarzan și Gabriel Iglesias care este maestrul de ceremonii, Tobias. „Când am jucat în primul film, niciunul dintre noi nu știa că vom avea o chimie așa de puternică, dar n-a durat mult până ce ne-am dar seama că ne potrivim. A fost un fel de semn în reunirea acestei distribuții. Pur și simplu, funcționează. Greg are o inimă mare și cred că sensibilitatea lui chiar a pătruns în scenariu, care este despre niște prieteni care scot ce au mai bun unii din alții și se distrează de minune”.

Echipa de producție formată din Channing Tatum și Reid Carolin, care au trăit o parte dintre ideile care germinau de ani de zile, cu mult înainte de a apărea primul film, e de acord. „Greg era așa de concentrat, dar și atât de deschis față de noi ca parteneri în echipa de creație, încă de la început”, spune Tatum. „Au fost multe ore de discuții pe marginea ideilor și a închegării întregii povești. El a înțeles că acești băieți erau cei care țineau povestea vie, aceste personaje pe care le-am creat, dar pe care abia începuserăm să le definim”.

În consecință, în timp ce arată dinamica puternică din grup, „Magic Mike XXL” le definește și individualitățile și le prezintă, într-o măsură mult mai mare, talentul. Distribuția a avut ocazia să-și arate și latura comică, pe drumul care-i poartă de la o reuniune în Tampa, la Savannah, în drumul lor spre marele eveniment.

Jacobs spune: „Este călătoria lui Mike, dar este o călătorie pentru toți. Am petrecut mult timp încercând să-i includem pe toți în poveste, pentru că este important ca toate personajele să fie bine dezvoltate și ca fiecare să aibă momentul lui în care să iasă în evidență și să strălucească”.

„Tuturor le-au plăcut literele XXL”, spune Bomer, care, în plus, își face și debutul pe marile ecrane ca interpret. „Am dat tot ce am putut pentru aceste interpretări, pentru că acest film este de fapt punctul culminant al acestui ultim drum pe care băieții vor să-l facă împreună. Vor să se retragă în mare glorie, așa încât, orice s-ar întâmpla după aceea, să poată spune: ‚Am încheiat acest capitol în glorie !’”.

Realizatorii au apăsat și mai tare pedala de accelerație, introducând noi personaje care vin cu provocări neașteptate și care conduc povestea către noi direcții. Amber Heard este misterioasa Zoe, un fotograf care-i atrage atenția lui Mike; Andie MacDowell este Nancy, dezinhibata frumusețe sudică care s-ar putea să aibă ceva ce BDR nu spera să mai găsească vreodată. Elizabeth Banks este Paris, cea care trebuie convinsă să le dea un loc la convenție, iar Jada Pinkett Smith este Rome, o femeie din trecutul lui Mike.

Rome este acum impresar pentru un palat al distracției extrem de exotic, care le oferă o multitudine de posibilități care îi inspiră și care aduce ceva nou și exotic în spectacolul lor. Pinkett Smith, care nu a fost niciodată într-un club de striptease, spune: „Am văzut cât de incitant este să fii cu alte femei într-un asemenea loc și când am remarcat câtă bucurie derivă din vederea acestor bărbați frumoși și din explorarea acelor instincte primare și totul a fost o experiență care mi-a deschis ochii”.
„Clubul lui Rome este așa de departe de tot ceea ce știu, încât toți realizează că au ceva unic de oferit”, adaugă Adam Rodriguez.

Printre talentele pe care le păstorește Rome, sunt Donald Glover, romanticul și fermecătorul Andre, care are talent la cântat, campionul Super Bowl care a devenit entertainer Michael Strahan, Augustus, care aduce un plus de artă atletică în numărul său și fenomenul dansator Stephen „tWitch” Boss, Malik, cel care își demonstrează arta într-un solo înainte de a i se alătura lui Mike într-un număr de final care duce totul la un alt nivel. „Au trecut trei ani, așa că nu poți da înapoi”, accentuează tWitch. „Nu poți rămâne nici în același loc. Trebuie să faci mai mult și mai bine și fiecare interpret din acest film a fost decis să facă acest lucru și a mers până la capăt”.

„Cu toate că este o continuare, „Magic Mike XXL” este un film de sine stătător și o experiență în lumea dansului care, cred eu că va surprinde și va distra la fiecare pas”, ne spune producătorul Wechsler.
Știind cu toții că vor trebui să fie și mai buni, în timp ce păstrau totuși tot ceea ce a plăcut publicului în „Magic Mike”, realizatorii filmului s-au bucurat de prezența coregrafului Alison Faulk. De asemenea, au revenit production designerul Howard Cummings și designerul de costume Christopher Peterson, care a creat cadre și o paletă de costume care să se potrivească trecerii a trei ani, dar care să ne ajute să nu uităm cine erau aceste personaje și de unde proveneau.

Steven Soderbergh, cel care a fost regizorul primului film și care este producător executiv la „Magic Mike XXL” a îndeplinit din nou două sarcini, aceea de director de imagine și pe aceea de editor.

Mergând în general pe ideea de naturalețe și de lumină practică, Jacobs spune: „Pentru că s-a stabilit, în primul film, o anume paletă, nu am vrut să deviez de la ea prea mult, dar am vrut să dau acestui film un sentiment diferit, o altfel de componență vizuală. În primul rând, mișcările camerei sunt mai numeroase și mai accentuate, există o evoluție a stilului, mai ales la convenție”.

Camaraderia în platou era așa de accentuată, încât adesea, actorii care își terminau de filmat propriile scene, rămâneau în platou pentru a-i încuraja pe ceilalți. Wechsler spune: „Era ca un fel de revenire într-o tabără de vară în care te reîntâlnești cu prietenii. Toată lumea voia să facă asta. Au răspuns bine față de poveste și, dată ce au început filmările, legăturile dintre ei au făcut ca ei să muncească mult pentru a fi cei mai buni dansatori din câți există. Distracția care transpare pe ecran este una autentică. Oamenii ăștia se plac între ei”.

Toată această energie naturală, prietenia și incitarea care se văd pe ecran sunt definite de Jacobs astfel: „Chiar era ca și cum am fi avut un vestiar pe roți”.

„Bun venit înapoi, frate!”

Producția a început în Savannah, Georgia, și a inclus locații din și din jurul Savannah și pe Tybee Island, Georgia, precum și în Myrtle Beach, Carolina de Sud și a durat circa 30 de zile. Pregătirile au început însă cu o lună înainte de aceasta, timp în care actorii principali s-au antrenat, s-au pregătit și și-au coordonat mișcările de dans, trăgând de trupurile lor deja în formă pentru a fi în cea mai bună formă cu putință.

Era foarte important ca dansurile să nu fie numai originale, sexy și să-ți taie respirația prin intensitate, ci să fie și parte integrantă din poveste și să definească personajele. Jacobs afirmă: „Am vrut ca dansurile să se lege tematic unele de altele și să reflecte dezvoltarea personajelor. Ele nu puteau fi doar momente spectaculoase care să nu se lege de nimic”.

Alison Faulk și asistentul coregraf Teresa Espinosa au adunat păreri de la regizor, Tatum, Carolin și de la distribuție, precum și de la coordonatorul muzical Season Kent, pentru a adapta fiecare secvență, măsură cu măsură, la fiecare rol și la talentul și arta fiecărui interpret. „Sincer, Channing are cele mai incredibile idei. Este plin de instinct și multe dintre secvențe sunt inspirate de el”, spune Faulk. Și dă și câteva exemple: „Adam se joacă cu ideea de macho și este atletic, așa că l-am provocat cu niște mișcări de hip-hop și un kip-up, care este o mișcare de ridicare de jos care necesită mușchi abdominali foarte puternici. Forța lui Kevin stă în mișcările teatrale, așa că asta am folosit – alături de picioarele lui. Are mușchii foarte bine definiți, așa încât creatorul de costume, Chris, i-a pus o capă și pantaloni scurți”.

Faulk a fost pe alocuri foarte clară în descrierile sale, dar nu întotdeauna, așa cum spune ea râzând: „Reid scria uneori descrierea unui dans și apoi ceea ce urma. De exemplu, scena lui Joe de la mini-mart e descrisă așa: „Apoi toarnă apă pe el și își rupe cămașa”. Dar pentru numărul lui Channing, era mai degrabă: „Și urmează cel mai intens dans din istoria cinematografiei”.

Carolin răspunde: „Cu toții analizam mișcările și apoi, când mergeam la studioul de dans, 90% din ceea ce credeam că va fi incitant era exact fantezia pe care o avuseserăm. Iar restul de 10% erau posibilitățile pe care le puteam găsi pe loc și care, uneori, mă făceau să rescriu o scenă întreagă. A fost un proces de colaborare pentru că aceste dansuri sunt o parte așa de importantă a poveștii”.

Tatum a ajutat cu experiența pe care o are, lucrând cu Faulk și Jacobs pentru a crea cele mai tari dansuri, nu numai pentru sine, ci pentru toate rolurile – un proces care putea fi mult mai ciudat dacă el și coregraful nu ar fi avut o relație de ani întregi. „Am stat ore în șir într-o cameră, încercând să stabilim cele mai bune mișcări”, spune el. „Spuneam mereu lucruri de genul: „Nu-ți pune scula acolo, ci aici”. Era ceva de-a dreptul ridicol”.

Dedicarea lor a fost evidentă de la bun început, de la primele acorduri ale numărului de început al lui tatum, un solo freestyle pe care Mike în execută în garajul în care face mobilă, inspirat de melodia „Pony” a lui Ginuwine. Pe când era Magic Mike, aceasta era melodia lui, și faptul că o aude îi pune în mișcare trupul. Este singur și se mișcă, aparent, pentru plăcerea de a se mișca, încorporând ingenios în dans toate instrumentele muncii sale, alunecând pe bănci și învârtindu-se pe scaune pe măsură ce muzica îl ghidează – amintindu-și, poate, că dansul este încă parte din ceea ce reprezintă el.

Nu că ar fi existat dubii în acest sens. „Interpretarea lui Channing e incredibilă”, spune Jacobs. „este imposibil să-ți iei ochii de la el când începe să se miște. Și este totul acolo, în primul dans, care începe când aude piesa la radio, iar chemarea e așa de puternică, încât nu se poate abține”.

Apoi băieții încep acțiunea printr-o vizită la fictivul Mad Mary’s din Jacksonville, unde avem ocazia să vedem dansul lui Vicky Vox ca Miss Tori Snatch. Este un dans foarte natural care atrage pe toată lumea pe scenă – inclusiv pe Tobias, pe platforme, cu mâneci largi și cu o coroniță de fructe care ar fi făcut-o mândră pe Carmen Miranda. „Ideea este că se vor da niște bani celui care câștigă, așa că Tobias se simte inspirat”, spune comicul Gabriel Iglesias. „După primul film, le-am spus pentru al doilea doar să-mi spună ce vor să fac și fac, atât vreme cât pot să am și o frunză, ceva. Unele lucruri trebuie să fie ascunse”.

Production designerul Howard Cummings a folosit un club de striptease care chiar exista și al cărui proprietar nu voia să-l închisă în timpul orelor de vârf. Așa că l-au transformat în genul de club în care se poate face orice pe timpul zilei, pentru repetiții, iar seara, localul era redat localnicilor.

Când petrecerea se mută pe plajă, la lumina farurilor de mașină, Mike are primele întâlniri întâmplătoare cu Amber Heard care interpretează rolul lui Zoe. Este o femeie care intrigă și care are un simț aparte pentru fotografie. Zoe e genul de femeie despre care el vrea să afle mai multe, dare, pentru moment, tot ceea ce îi oferă ea este un zâmbet și ceva la care să se gândească. „Ceea ce-mi place la modul în care interacționează cei doi este faptul că ei nu urmează o traiectorie tradițională a ideii de „o fată cunoaște un băiat și băiatul se ține după fată” atât de uzitată”, remarcă Heard în legătură cu relația lor stil ține-l în șah. „Nu este așa. Avem impresia că au ceva de împărțit, ceea ce nu se poate, de vreme ce este prima lor întâlnire, chiar dacă este clar că sunt atrași unul de celălalt”.

Aceeași noapte aduce și o animozitate între Mike și de regulă calmul Ken. „Mereu cei frumoși”, este una dintre replicile pe care le are actorul spre deliciul camarazilor săi. „Nu puteam sta alături de el, pentru că scotea imediat ceva ce mă făcea să râd”, recunoaște Bomer. „A fost doar o combinație de personaj gen Tarzan cu interpretarea lui Kevin care ne-a făcut să râdem”.

Distribuția îi acordă credit lui Jacob care, ca regizor, le-a permis să se desfășoare și să își dezvolte personajele pe care le cunoscuseră în primul film, pe care acum le cunoaștem ceva mia bine. „Privind înapoi, poți vedea cum a evoluat grupul”, spune Nash. „În același timp, dacă suntem în zona noastră de confort, e ca și cum am fi în tabără și fiecare ar fi venit acolo pentru a se distra cu prietenii cât se poate de mult”.

Dar, oricât de mult s-ar fi schimbat, Mike ne spune că acele schimbări nu transpar și în interpretarea lor care, deși foarte bună, încă mai are elemente de coregrafie impuse lor de fostul manager. De ce nu ar crea ceva nou ? Dacă tot este spectacolul lor de apogeu, de ce nu ar risca și de ce nu ar avea și un pic de adrenalină, de ce nu ar face totul în stilul lor ?”

Big Dick Richie este primul care încearcă, cu un dans care va schimba pentru totdeauna percepția pe care o au oamenii în legătură cu magazinele de la benzinării, ca să nu mai vorbim de părerea despre sticlele de apă și pungile cu chipsuri.

Folosind locul extrem de netradițional și ceea ce oferea el pentru a lega mișcările de dans și pentru un sentiment organic, Faulk s-a concentrat pe multiplele calități ale lui Joe Manganiello. „Joe este foarte tare”, remarcă ea. „Orice ar face, face până la capăt și se mișcă foarte repede. La el totul este putere și forță și precizie și forme extrem de frumoase și a început să fie un maestru al alunecărilor și rostogolirilor. A venit la noi în timpul repetițiilor și ne-a spus că a exersat o săritură de delfin și că voia s-o includem în număr”.
Manganiello a mai adus și mult umor scenei acesteia jucăușe.

La cum a gândit Jacobs scena, prietenii lui BDR continuă și ei mișcarea de dincolo de vitrinele magazinului, în timp ce el își face numărul pentru, probabil, cel mai norocos vânzător din această lume, o decizie care a fost mai mult decât s-ar fi așteptat regizorul. „Știam că vreau ca băieții de afară să-l aplaude și să-i facă galerie, dar nu mi-am dat seama cât de important va fi să introduc reacțiile lor pe măsură ce el intra în atmosfera numărului și cât avea să prindă viață în febra momentului, pentru că oamenii aceia chiar s-au bucurat văzându-l ce face”, spune el.

Domina: Redefinirea posibilităților

Dacă ei vor o schimbare, Mike, Ken, BDR, Tito și Tarzan se îndreaptă în direcția potrivită, cu o oprire neprogramată la Domina, locul în care dansa Mike, în Tampa, chiar dacă acesta nu mai e deloc cum și-l amintea el. Este un club privat, într-o casă victoriană, care are și ceva note de clasicism grecesc și are „R”-uri elegante care o reprezintă pe proprietară, Rome. În interior, este un alt mediu, din start uimitor și senzual, rafinat.

Locul este compus din două clădiri care sunt una lângă alta, dar pe care le-au găsit în locuri diferite din Savannah, la o distanță de circa 8 străzi: una era o casă ocupată de o familie, de la care echipa de producție a împrumutat primul etaj, iar cealaltă, o clădire goală, care era scoasă la vânzare, care avea nevoie de reparații și de refacerea peisagisticii din jur. Un restaurant de lângă casa goală, „Elizabeth”, de pe strada 37, le-a permis să spargă un perete si să creeze o arcadă impresionantă, prin care Roma își conduce oaspeții. Interiorul este eclectic, somptuos, cu tapet, draperii grele, cu perne și cu detalii interesante, cum ar fi o statuie cu o panteră care apare și într-unul dintre dansuri, în timp ce exteriorul oferă un joc senzual de lumini și umbre, sub copacii cu coroane mari.

„Aceasta este interpretarea lui Rome a ceea ce crede ea că ar trebui să fie lumea – un câmp pe care să se reunească energiile masculină și feminină și un loc în care bărbații și femeile să poată explora”, spune Pinkett Smith. „ea nu vinde sex, ea sărbătorește frumusețea. Este un loc în care femeile au ocazia să se bucure de fanteziile lor într-un mod pe care ele însele îl aleg, nu așa cum le spun ceilalți că trebuie să facă. Scoate la lumină ceea ce e întunecat, nimeni nu suferă, nimeni nu este exploatat. Cu toții, ca adulți ne putem desfășura în această zonă de energie și ne putem distra. Aceasta a fost baza pentru personajul meu și pentru ceea ce face ea”.

Atitudinea lui Rome este una dintre temele principale ale filmului. Tatum explică: „Totul se rezumă la acești cinci tipi care nu fac ceea ce fac așa de mulți tipi din lumea striptease-ului. Ideea din „Magic Mike XXL” a fost să-i facem să descopere ei înșiși ce este tare, amuzant și sexy și o mare parte din această descoperire se face întrebându-le pe femei ce vor, în loc să li se spună ce trebuie să le placă: niște cowboy cu pantaloni decupați la fund. Frumusețea domeniului lui Rome constă în faptul că este creat pentru a fi o experiență unică. Mergi dintr-o cameră în alta în acea casă tradițional sudică și habar nu ai ce o să găsești”.

Este un concept aparte mai ales având în vedere evoluția rolului. Așa cum își amintește Pinkett Smith: „Când m-au sunat impresarii, mi-au spus că au un rol în „Magic Mike XXL” care este scris pentru un bărbat, dar că Greg și Channing ar vrea să discutăm despre rol puțin. În primul scenariu, Rome era tip. Un tip interesant. Dar mi-au plăcut posibilitățile pe care le oferea rolul și ocazia de a lucra cu Reid și Greg, pentru a ne da seama cine era femeia care avea acest club. Asta m-a intrigat !”

„Jada a fost o revelație”, spune Jacobs.Noi am inventat personajul, dar ea l-a făcut să fie deosebit. Și, pentru că Rome este așa de puternică, de feminină și de deșteaptă, crezi povestea dintre ea și Mike. Ea este ca un fulger atunci când apare în poveste”.
Rome își aduce și ea personajele ei cu ea: Andre, Augustus și Malik, interpretați de Donald Glover, Michael Strahan și Stephen „tWitch” Boss.

Un număr care nu este ceva specific pentru un club de striptease este numărul lui Andre care cântă un cântec romantic cunoscut, urmat de o piesă pe care o compune pe loc pentru orice femeie pe care o alege Rome. Glover, spune despre personaj: „El se vede pe sine ca fiind un vindecător. Nu că nu ar vrea să întâlnească niște femei și să se distreze cu ele, dar cred că se vede mai degrabă ca un om care le ajută pe femei. Nu este vorba atât de sex, cât de fantezie”.

Glover a primit rolul, după ce Tatum l-a auzit la o emisiune radio de rap freestyle și i-a vorbit despre el directorului de casting Carmen Cuba. el a compus pisa pe care o cântă personajul său care un tribut pentru un patron de club cam timid.

Andre îl motivează de asemenea pe Ken care are și el unele aspirații vocale. Glover spune: „Andre îi deschide ochii asupra posibilității de a introduce un cântec în numărul său, de vreme ce este un talent pe care-l are, ceea ce este o altă temă a filmului și anume: recunoaște la ce ești bun și ce vrei să faci”.
Și distribuirea lui Strahan a fost spontană, legându-se de apariția lui Tatum în emisiunea prezentată de Strahan la ABC, „Live with Kelly și Mike”, pentru promovarea filmului „Magic Mike”. Carolin spune: „Au început să vorbească despre striptease și Michael a spus că ar face asta dacă ar avea ocazia. Channing a spus că, dacă se va face un al doilea film, ar trebui să apară în el și Michael a fost de acord. Trei ani mai târziu, s-a ținut de cuvânt. A jucat în film și a fost neînfricat”.

„Nu știam la ce să mă aștept”, spune Strahan, care este la debutul său în film. „Când m-am uitat în oglindă, parcă nici nu mă mai recunoșteam. Erau multe femei tari în preajmă, dar băieții erau cei care atrăgeau atenția”.

Faulk a imaginat, inițial, un impact mai mic, o secvență cu un masaj senzual pentru Augustus, dar după ce a văzut ce putea Strahan, coregrafia a escaladat către o expunere atletică în care s-a folosit din plin fizicul lui extraordinar. „Nimeni nu a mers cu jumătăți de măsură”, spune Kevin Nash, un alt actor care a realizat o transformare de succes de la sportiv la dansator. „Michael arăta de parcă ar fi fost gata pentru antrenament. Era în formă și a dat tot ceea ce a putut. E o scenă în care sare peste masă și m-am gândit atunci că individul ar putea încă să mai joace în NFL”.

Realizatorii au știut de la bun început care va fi rolul lui „tWitch”. Încă o dată, Channing Tatum a contribuit la aducerea lui în film, fiind un admirator al tehnicii lui hip-hop. Fan al primului film, tWitch abia aștepta o continuare și o șansă de a participa. El spune: „Magic Mike mi-a fost aproape de suflet. Când m-au întrebat dacă m-ar interesa am acceptat imediat”. Era o comedie despre dansatori exotici masculini, dar oamenii avea să fie martori la o adevărată artă. Noi chiar am venit cu o infuzie de artă. este mult mai mult decât o simplă scoatere a cămășii. Învățarea coregrafiei îți reprogramează trupul să se miște în moduri diferite și totul e incredibil de dificil. Fac asta de 16 ani și tot îmi scot pălăria în fața actorilor din acest film”.

Așa cum remarca Rodriguez: „Ultima dată când faci ceva se dovedește a fi prima dată când te îndrepți într-o altă direcție și exact asta se întâmplă și în această odisee”.
Jacobs mai spune: „Clubul lui rome și dansurile pe care le văd acolo îi inspiră și îi fac să realizeze că este posibil și că trebuie să vină cu propriile numele la convenție”.

Ai grijă ce ceri

O altă escală neprogramată, dar la fel pe plină de inspirație îi poartă spre o casă de pe o plantație care aparține unei femei foarte deosebite, Nancy, interpretată cu farmec sudist de Andie MacDowell care este născută în Carolina de Sud și care a jucat și în succesul clasic deja al luI Steven Sodebergh „Sex, minciuni și casete video”. Jacobs spune: „La ea m-am gândit când am creat personajul”.

Recent divorțată și gata oricând să flirteze, Nancy se bucură de nou căpătata ei libertate împreună cu niște prietene și ele nici că ar putea să fie mai încântate când sosesc cinci bărbați în pantaloni scurți și în cămăși fără mâneci în salonul lor cu tapet înflorat, făcându-și intrarea ca niște gladiatori în arenă. Pentru MacDowell „ a fost o experiență complet diferită de tot ceea ce am făcut în cariera mea, cu foarte multă energie și mult talent masculin”.

Dornici să se prezinte acestor doamne frumoase, băieții încep să dezvălui informații despre ei pe care nici ei nu le știu și care, în cele din urmă își găsesc locul în personajele lor scenice în moduri de care nici ei nu-și dau seama. Mike, se întâlnește iar cu Zoe, dar câștigătorul serii este BDR.
Manganiello ne spune: „Personajul meu a avut unele dificultăți romantice, ceea ce i-a creat unele îngrijorări. Să spunem că e nevoie de o femeie specială pentru a-l manevra pe Big Dick Richie”.
Nancy abia așteaptă ! MacDowell ne spune cu entuziasm: „Ea se va distra și s-ar putea să-și fi găsit omul potrivit”.

Senzație pe scenă
Totul atinge apogeul la convenția stripperilor.

Într-un loc unde multe drumuri se întâlnesc, Mike și Zoe se reîntâlnesc într-un scenariu cu potențial de „a treia oară e cu noroc” și Mike își întâlnește o veche prietenă care este maestru de ceremonii, Paris, interpretată de Elizabeth Banks, care are dubii în privință cu talentul pe care îl mai are sau nu Mike. Paris se dovedește capabilă să-l surprindă, când Mike descopere că nu numai ei sunt participanți cu un trecut interesant.

Dar ceea ce oferă convenția este ocazia de a scoate în evidență fiecare membru al trupei prin numere individuale care conduc către un număr spectaculos pe care toată lumea îl aștepta: Channing Tatum și tWitch, care-și unesc energiile într-un dans în duet, de o parte și de alta a unei rame uriașe care împarte în două scena.

Creatorul de costume, Christopher Peterson spune: „am vrut să avem o imagine grafică, pentru ca totul să fie foarte clar atunci când se vedeau mișcările în oglindă, așa că am mers pe negru, alb și argintiu. Nike ne-a oferit un pantof sport creat pentru noi dintr-un material reflectorizant, care este folosit pentru semnele stradale. Am pus pe pantaloni bucăți din același material, apoi am pus lumina stroboscopică și, atunci când ei își mișcă picioarele într-un anumit fel, nu vezi decât mișcarea, nu numai pentru că au acele fâșii care le definesc picioarele, ci și pentru că lumina se reflectă în camera de filmat”.

Numărul a fost ideea lui Tatum, bazată pe faptul că el și tWitch se pricep foarte bine la aceste contrapuncte fizice și că totul avea să fie foarte diferit.. Pentru personajele lor, Mike și Malik, s-a creat un fel de amestec de parteneriat și competitivitate.

„Este ceva ce nu am mai făcut, să dansez cu cineva, ca o reflecție a acelei persoane, care să nu mai vorbesc despre ideea de a dansa cu Channing, ceea ce e, în sine, o nebunie”, spune tWitch. „Când partenerul tău se mișcă spre dreapta, tu te miști spre stânga și fiecare trebuie să reflecte întru totul nuanțele celuilalt”. Dansatorul spune că, pentru el a mai fost o premieră: „e prima dată când dansez cu așa de puține lucruri pe mine, așa că nu mi.am făcut griji numai dacă pașii erau corecți și tempo-ul bun, ci și dacă unghiurile erau potrivite pentru camera de filmat, dar am știut că, oricum, la final, aveam să-mi arăt fundul. Solidaritatea a fost singurul lucru care a ajutat. Mă uitam în stânga și în dreapta și frații mei erau toți la fel !”

Cel puțin, știe că va fi apreciat. Jacobs povestește că ar fi putut rupe bilete la intrare pentru cei care voiau să vină să-i vadă pe Channing și tWitch exersând. „Sunt amândoi dansatori incredibili, dansul a fost uimitor și reacțiile extraordinare. Când dansul s-a terminat și s-au scos și pantalonii, iar ei au rămas acolo în tanga, am auzit cele mai mari ropote de aplauze”.

Toate personajele au venit cu încredere și cu o febră artistică uimitoare, pentru că făceau ceea ce voiau. Nu mai erau vechile numere, din toate punctele de vedere, iar personajele au venit fiecare cu ceva personalizat pe scenă, amestecat cu stilul propriu, cu imaginația și experiența fiecăruia, totul fiind servit la cald.

Chiar și hainele le reflectă personalitatea, cu toate că Peterson remarcă: „Tipii ăștia arată așa de bine, că puteam să pun și saci pe ei și aș fi părut un geniu !”. Nu mai aveam stilul tipic de stripper și în locul lui au apărut costume pe care grupul și le-a creat singur, fiecare dansator pentru sine, în timp ce-și creau numerele. De pildă, Tarzan folosește o față de masă de la un hotel pe post de capă, întreprinzătorul Tito creează un număr într-o variantă de uniformă de vânzător de înghețată, iar romanticul BDR își face o intrare elegantă într-un frac de mire care se rupe pentru a scoate la iveală un alter-ego al său, neîmblânzit, alimentat de „Closer” al lui Nine Inch Nails.

„A fost o minunăție să-i vedem pe băieți dansând. Cu toții le-am făcut galerie”, spune Jacobs, care a filmat finalul filmului în patru zile. El recunoaște că i-a făcut plăcere să filmeze numerele de dans. „Nu a trebuit să montăm prea mult, pentru că ei sunt foarte buni, așa încât a fost mai degrabă o provocare să acoperim spațiul în așa fel încât să nu le stăm în cale”.

Cu toate că experiența lui Tatum la o convenție a stripperilor a fost mai degrabă un concurs de dans de o zi și o noapte într-un club foarte mare, regizorul a ales o sală din Savannah. Căutând o sală mai prietenoasă, un teatru rotund s-a potrivit mai bine cu ideea de susținere reciprocă, iar production designerul Cummings a creat mai multe scene în jurul scenei centrale, iar maestrul de ceremonii trecea de la una la alta.

Locurile din sală permiteau prezența a circa 900 de figuranți ceea ce, au fost de acord și echipa și distribuția, „creștea nivelul de energie într-un mod pozitiv. Ne-au făcut să ne simțim ca niște vedete rock”, spune Rodriguez.

„A fost electrifiant ! Nu am mai trăit așa ceva”, spune Manganiello. „Era uimitor să le vezi pe toate acele femei aplaudând la fiecare dans. Trebuie să-i aplaud pe coregrafi, care au făcut dansuri așa de bune, că publicul nu avea cum să nu fie încântat. Și trebuie lăudat și Greg care a reunit totul într-un mod așa de dinamic care te face să crezi că ești la un show live”.

Camaraderia reală și jucăușă dintre membrii distribuției se vede și pe ecran. Orele petrecute împreună lucrând, antrenându-se, exersând sau doar distrându-se s-au reflectat în legăturile de prietenie oglindite în „Magic Mike XXL”.

Pentru Tatum, esența filmului este „legătura dintre băieții care fac lucruri și încearcă să-și dea seama ce vor femeile. De data asta, îi vezi mai mult ca oameni, înțelegi cine sunt ei. Da, sunt un pic nebuni. Încearcă să își vadă de viață și să se distreze și mare parte din ceea ce fac este amuzant și ridicol, dar așa sunt prieteniile, în general”.

„Merg pentru o ultimă seară de dans și știi că asta se va termina cu toată lumea în chiloți tanga”, continuă el. „Băieților le place să fie la limită și să știe că fac asta. Dar se iubesc unul pe celălalt și niciunul dintre ei nu-l va lăsa pe celălalt să cadă. În cele din urmă, îi adori”.

„Sper ca publicul să creadă că a plecat cu băieții în călătorie și că a fost distractiv, amuzant, o călătorie alături de cei mai buni prieteni”, concluzionează Jacobs. „Dar mai mult ca orice, sper să găsească această aventură la fel de plăcută cum ni s-a părut nouă, în timp ce am creat-o”.

Sinopsis
jinglebells